Vielä kerran kuukuppi
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen herkkä hajusteille kun olen niin siteet haisee nykyään uusina ihan hirveällä. Kaupassakin ihnoan kävellä side hyllyn ohi. Kaikissa on jotain keinotekoista hajustetta peittämässä kuukautisvuodon hajua. Olen töissä naisvaltaisessa työpaikassa ja todellakin haistan kellä on esim Always housuissa. Tamponit ei haise koska niihin ei laiteta hajusteita.
Kaikissa ei ole hajustetta - myöskään alwayseja on ilman parfymointia. Ne parfymoidut haistaa kauas. Meillä töissä ei käytä enää sekään, joka käytti :)
En osaa käyttää kuukuppia, vaikka olen yrittänyt kuinka monta kertaa. En tiedä mitä teen väärin, koska teen niinkuin ohjeissa sanotaan, mutta kuppi ei mene paikoilleen. Pitää varmaan kysyä ensi kerralla gyneltä että onko mulla joku rakenteellinen vika kun homma ei toimi. Harmittaa, koska haluaisin eroon tamponeista. :(
Olen käyttänyt yli 10v enkä vaihtaisi enää tamponeihin ja siteisiin. Mainittujen asioiden lisäksi kivaa on, ettei tarvitse olla mitään vaihtosuojia mukana menkkojen aikana, eikä tarvitse myöskään kauppareissulla muistaa ostaa niitä. Helpoin, halvin, varmin, ekologisin, huomaamattomin, hygieenisin ja mukavin kuukautissuoja.
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää kuukuppia, vaikka olen yrittänyt kuinka monta kertaa. En tiedä mitä teen väärin, koska teen niinkuin ohjeissa sanotaan, mutta kuppi ei mene paikoilleen. Pitää varmaan kysyä ensi kerralla gyneltä että onko mulla joku rakenteellinen vika kun homma ei toimi. Harmittaa, koska haluaisin eroon tamponeista. :(
Häh?
Tarkoitatko ettet saa laitettua sitä sisälle?
Ne joille tuntuu ettei sovi niin muistaakseni eri merkkiset eroaa hivenen malliltaan eli toinen merkki voi sopia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kuppi sinulla on? Onko kohdunkaulasi kuukautisten aikana kovinkin alhaalla ja oletko koittanut asettaa kuppia ikinä silloin kun kuukautiset ei ole menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen herkkä hajusteille kun olen niin siteet haisee nykyään uusina ihan hirveällä. Kaupassakin ihnoan kävellä side hyllyn ohi. Kaikissa on jotain keinotekoista hajustetta peittämässä kuukautisvuodon hajua. Olen töissä naisvaltaisessa työpaikassa ja todellakin haistan kellä on esim Always housuissa. Tamponit ei haise koska niihin ei laiteta hajusteita.
Kaikissa ei ole hajustetta - myöskään alwayseja on ilman parfymointia. Ne parfymoidut haistaa kauas. Meillä töissä ei käytä enää sekään, joka käytti :)
Juu tiedän että on mutta minusta nekin haisee liian voimakkaalle. En tiedä tartuuko haju sitten kaupan hyllyllä missä ovat vierekkäin.
Menkat voi lähes unohtaa, ei juurikaan ohivuotoja. Ekologista.
En tiedä, onko paikat sen malliset vai pitäisikö käyttää isompaa kuppia, mutta mulla kyllä parin ekan vuotopäivän aikana pitää tyhjäillä muutaman tunnin välein, ettei tuu ylivuotoja. Mutta muuten ei mitään valittamista.