Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä epävarman miehen käytöstä parisuhteessa?

Vierailija
29.06.2018 |

Olen tapaillut parin vuoden verran todella ihanaa miestä, josta kuitenkin jo aika suhteen alkuvaiheessa alkoi paljastumaan ei niin mukavia piireitä, jotka ovat panneet miettimään ja jotka nyt laiskuuttani listaan ranskalisilla viivoilla tähän alas:

- mies ei koskaan kehu ulkonäköäni, ei kuulemma kannata etten men piloille ja saattaa jopa naljailla ja vähätellä jos kerron hänelle saaneeni kehuja tai positiivista huomiota joltakulta toiselta
-mies saattaa todeta että onpas sinulla pehmeät ja paksut reidet tai oletpas luiseva
-ei hyväksy mun herkuttelua ja sanoo ettei suklaata sovi alkaa ahmimaan ettei liho...
-...ja toisinaan taas sanoo että olen liian laiha
-mies antaa käänteiskehuja liittyen ulkonäkööni tyyliin: "sinulle sopisi tosi hyvin..." ja sitten jotain jota minulla ei ole, kuten vaikka 5cm pidemmät sääret tms.
-hän saattaa myös vitsailla etten taida olla penaalin terävin kynä tai en varmaan taas tätäkään juttua tajua jne.

Mietinkin nyt mistä tuollainen käytös voisi kieliä? Jos kerta ein ulkoisesti miellytä ja tyhmäkin olen, niin miksi sitten on mun kanssa?! On myös tullut mieleen josko hän olisi joltain osin epävarma. Vai mikä olisi teidän diagnoosinne?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän ottamaan huomioon tuota aloitusta lukeneille, etten itsekään ole mikään maailman helpoin ihminen ja että miehen tekemä vastine lista voisi hyvinkin saada ainakin osan teistä hänen puolelleen. Joten pyydän ettette täysin lyttäisi häntä aloitukseni perusteella.

ap

Vierailija
22/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta pitemmän päälle ainakaan mitään hyvää seuraa!

Miksi suostut moiseen kohteluun?

Huomautan kyllä tai annan ymmärtää etten pitänyt tai hyväksynyt kommenttia tai kyseistä käytöstä. Ja mihin viittaat kaiken johtavan?

Johtaa ehkä siihen, että parin vuoden päästä kyselet täällä palstalla jälleen samasta k*päästäsi, että mitäs nyt kun ei ole mikään muuttunut vaikka jo 4 vuotta olet sietänyt moista, kun se välillä on ihana mies.

Tiedän ja voin kyllä elää tämän kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän ottamaan huomioon tuota aloitusta lukeneille, etten itsekään ole mikään maailman helpoin ihminen ja että miehen tekemä vastine lista voisi hyvinkin saada ainakin osan teistä hänen puolelleen. Joten pyydän ettette täysin lyttäisi häntä aloitukseni perusteella.

ap

Eli sinun mielestäsi mies on ihana ja täydellinen vaikka muut sanoisi mitä, ja kaikki huono on sinun syytäsi. Okei. Miksi edes kyselet sitten täältä?

Vierailija
24/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ole aikoinaan tavannut tällä tavoin käyttäytyvän miehen. Olimme jo tutustuneet toisiimme muutaman kerran. Sitten hän kutsui minut luokseen käymään. Painoni ja pituuteni olivat ihan OK suhteessa toisiinsa, olin normaalin kokoinen. Hän sanoi, että minun tulee laihduttaa viisi kiloa ja hän tulee sitten vahtimaan, että näin tapahtuu. Sitten hän tarjosi minulle juotavaa ja leipää + voita, leikkeleitä yms. leivän päälle ja vahti millin tarkasti, jotta paljonko levitän voita leivälle.

Eipä siitä sitten yhteiseloa syntynyt. Enkä jäänyt laihdutuspöytäkirjaa pitämään.

Aloittaja kyseli, jotta onko tällainen epävarman miehen käyttäytymistä. Minun mielestäni tällainen on sellaisen ihmisen käyttäytymistä, joka ei ole vielä varttunut henkisesti aikuiseksi.

Vierailija
25/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinkin nyt mistä tuollainen käytös voisi kieliä? Jos kerta ein ulkoisesti miellytä ja tyhmäkin olen, niin miksi sitten on mun kanssa?! On myös tullut mieleen josko hän olisi joltain osin epävarma. Vai mikä olisi teidän diagnoosinne?

Diagnoosini tilnteestasi: Oikea kysymys kuuluu: Miksi sinä olet hänen kanssaan?

Koska rakastan häntä ja mielestäni ajoittainen huono käytös ei riitä mitätöimään sitä kaikke muuta hyvää. Lisäksi olen tehnyt paljon virheitä itsekin tässäkin parisuhteessa ja toimin edelleenkin joltain osin vastoin oikeita ja rakentavia toimintatapoja. Moni meistä on rikki, ja vaikka tiedän ettei kaksi rikkinäistä tee yhtä kokonaista, niin uskon että kahden rikkinäisen voi korjata kahdeksi ehjäksi jos vain on sille muutokselle valmis.

ap

Vierailija
26/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä äijä. Miksi olet hukannut häneen jo pari vuotta?

Vierailija
27/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap haet tällä? Mitä haluat kuulla vastaukseksi?

Se, että sinä olet ehkä hankala ihminen, ei tee pissipäistä käytöstä yhtään sen oikeutetummaksi. Itse asiassa kuulostaa paljon siltä, että pikku narsipaattisi on saanut sinut jo manipuloitua siihen ajatukseen, että itseasiassa sähän ansaitset kaiken sen ilkeän mitä hän sanoo ja tekee. Oikeastaan hän tekee sinulle vain palveluksen moittiessaan sinua... Pahimmillaan yhteenmuutettuanne muutaman vuoden päästä selittelet mustelmia sillä, että "oikeastaan mä kyllä valitin vaikka mies oli väsynyt töistä, sillä on nyt kovasti stressiä, ihan ansaitsin nämä..."

Miehelläsi on varmaankin jonkinlaisia itsetunto-ongelmia, ehkä perheessä on ollut ongelmia. Jostain syystä hän on oppinut hyväksi strategiaksi toisten mollaamisen, arvostelun ja piilohaukkumisen. Ehkä vanhemmat ovat haukkuneet toisiaan ja lapsiaan, kenties haukku on ollut ainoa motivaattori lapsuudessa parempaan käytökseen. Oletko kysynyt koskaan suoraan ilkeän huomautuksen jälkeen, että miksi hän sanoi niin? Mitä hän vastaa, mikä on perustelu?

Vierailija
28/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli sinun mielestäsi mies on ihana ja täydellinen vaikka muut sanoisi mitä, ja kaikki huono on sinun syytäsi. Okei. Miksi edes kyselet sitten täältä?

Ei, en minä niin sanonut tai tarkoittanut noin kuten asian esitit.

Sanon vain että molemmissa on vikoja jotka tietysti heijastuu parisuhteeseenkin ja kyselin mahdollisia syitä miehen käytökselle jos vaikka jollakin kokemusta vastaavasta.

ap

Vierailija
29/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin miehet, nyt näette naisen, jolla on rima alhaalla. Oikeastaan rimaa ei taida edes olla. 

Vierailija
30/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rakastan häntä ja mielestäni ajoittainen huono käytös ei riitä mitätöimään sitä kaikke muuta hyvää. Lisäksi olen tehnyt paljon virheitä itsekin tässäkin parisuhteessa ja toimin edelleenkin joltain osin vastoin oikeita ja rakentavia toimintatapoja. Moni meistä on rikki, ja vaikka tiedän ettei kaksi rikkinäistä tee yhtä kokonaista, niin uskon että kahden rikkinäisen voi korjata kahdeksi ehjäksi jos vain on sille muutokselle valmis.

ap

Mutta onko miehesi? Minä odotin viisi vuotta, ei tullut valmiiksi muutokselle, joten lopulta oli lähdettävä. Korjaannuin itse alle vuodessa eron jälkeen, löysin hyvän ihmisen. 

Vierailija
31/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap haet tällä? Mitä haluat kuulla vastaukseksi?

Se, että sinä olet ehkä hankala ihminen, ei tee pissipäistä käytöstä yhtään sen oikeutetummaksi. Itse asiassa kuulostaa paljon siltä, että pikku narsipaattisi on saanut sinut jo manipuloitua siihen ajatukseen, että itseasiassa sähän ansaitset kaiken sen ilkeän mitä hän sanoo ja tekee. Oikeastaan hän tekee sinulle vain palveluksen moittiessaan sinua... Pahimmillaan yhteenmuutettuanne muutaman vuoden päästä selittelet mustelmia sillä, että "oikeastaan mä kyllä valitin vaikka mies oli väsynyt töistä, sillä on nyt kovasti stressiä, ihan ansaitsin nämä..."

Miehelläsi on varmaankin jonkinlaisia itsetunto-ongelmia, ehkä perheessä on ollut ongelmia. Jostain syystä hän on oppinut hyväksi strategiaksi toisten mollaamisen, arvostelun ja piilohaukkumisen. Ehkä vanhemmat ovat haukkuneet toisiaan ja lapsiaan, kenties haukku on ollut ainoa motivaattori lapsuudessa parempaan käytökseen. Oletko kysynyt koskaan suoraan ilkeän huomautuksen jälkeen, että miksi hän sanoi niin? Mitä hän vastaa, mikä on perustelu?

Ihan hyviä pointteja tässä tekstissä. Tiedän että hänellä on ollut hankala lapsuus.

Olen kysynyt miksi hän on jossain tietyssä tilanteessa sanonut tai käyttäytynyt tietyllä tapaa, mutta hän yleensä puolustautuu ihmettelemällä herkkänahkaisuuttani tai kuittaa kaiken olleen vain pientä vitsailua.

ap

Vierailija
32/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinä saat tuosta riittävästi etkä pahoita mieltäsi niin onnea vaan teille. Älä kuitenkaan odota hänen muuttuvan (yleensä tuppaavat muuttumaan pahemmaksi, jos johonkin suuntaan). 

Vierailija
33/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta onko miehesi? Minä odotin viisi vuotta, ei tullut valmiiksi muutokselle, joten lopulta oli lähdettävä. Korjaannuin itse alle vuodessa eron jälkeen, löysin hyvän ihmisen. 

Uskon että hänkin on, tosin voin olla varma vain itsestäni, mutta tavallaanhan se riittää että toinen muuttuu...ei ehkä juuri sen kyseisen parisuhteen pelastamiseksi, mutta oman nahkansa.

ap

Vierailija
34/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin miehet, nyt näette naisen, jolla on rima alhaalla. Oikeastaan rimaa ei taida edes olla. 

Anteeksi, mutta miten sinä eroat tuolla naljailulla miehestäni?!

ap

Vierailija
35/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on väkivaltaa. Oisko sulle ap sekin sopivaa, että mies hakkais sua aina välillä, kun olis sitten välillä kiva. Samasta asiasta kyse. Ja monen naisen arkea, fyysinen tai henkinen väkivalta. Juokse jo.

Vierailija
36/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta miten sinä eroat tuolla naljailulla miehestäni?!

ap

Koitapa pitää yhtä terhakkaasti puolesi myös miestäsi vastaan. Itse tosin en pidä suhteista, joissa pitää taistella.

Vierailija
37/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kuunnella tuota vielä vuosikausia tai mahd loppuelämäsi niin siitä vaan. Mutta taidat tietää itsekin ettei hän tuosta muutu. Ilkeät ihmiset ovat aina ilkeitä ja hän tulee loukkaamaan sinua vielä monta kertaa ja tod näk ihan tahallaan. Mieti nyt vielä miksi puolustelet häntä.

Vierailija
38/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli edelleen; mitä sinä haluat kuulla vastaukseksi? Että mies on ok ja pieni (jatkuva) naljailu (v##tuilu) ei pahaa tee? Jos siedät tuollaista, se on oma asiasi, mutta usko pois, mies vain pahentaa käytöstään. Mutta etköhän siihenkin totu, ajan kanssa.

Vierailija
39/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla epävarmakin mies, mutta ainakin on ilkeä ja kovasydäminen. 

Vierailija
40/54 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen kokemus, paitsi että mies alussa oli (siis esitti!) aivan ihanaa ja kehui minut maasta taivaaseen. Sitten alkoi pikkuhiljaa naljailu, sarkasmi, suoranainen haukkuminen, armoton lyttääminen ja kaikki hyvä ja ihana mikä minulle tapahtui piti mitätöidä ja tehdä täysin selväksi minulle, että olen täysin kelpaamaton, ruma, hölmö, vanha, luonnevikainen jne. ja että kukaan ei ikinä haluaisi minua.

Mies oli oikeasti aivan totaalinen kusipää ja en todellakaan ollut ensimmäinen, jolle teki temppunsa. Kaverinsa pääsivät myös nauttimaan tästä käytöksestä ja viina pahensi sitä. Kyseessä oli ihan tavallisen, tai ehkä tavallista hieman rumemman, näköinen mies, josta paljastui, että hän kuvitteli olevansa taivaan lahja kaikille naisille, täydellinen, komeampi kuin kukaan muu, ja oli siis totaalisen täynnä itseään. Narsismi diagnoosin oli saanut ihan mielenterveysammattilaiselta terapiassa.

Mitä itse opin on, että sillä ei ole mitään väliä, miksi joku käyttäytyy noin. Itse en halua vastaavaa enää koskaan kokea, eli teen omat valintani sen perusteella.