Onko pähkinät ja jugurtti teidän mielestä "herkkuja"???
Vittu_ihme käsiteyksiä ihmisillä mitä on "herkkua". Aikamoiset ruokanatsit varmaan kotona jos pähkinät edustaa "herkkua"...
Kommentit (37)
Jos ne on jollekin herkku niin sitten on. Pähkinät on mulla tavallisen jugurtin kanssa aika arkinen aamupala eikä mikään herkku. Maustetusta jogurtista en välitä.
Herkku tarkoittaa minusta jotain harvoin syötävää epäterveellistä ja hyvää/makeaa. Letut, jäätelö, suklaa on herkkuja.
Ihan tavallisia ruokia, eivät todellakaan mitään herkkuja.
Tavalliset pähkinät ja maustamaton jogurtti ei ole mun mielestä herkkuja, mutta sokerijogurtit ja suolapähkinät on, ei kuitenkaan sieltä herkuimmasta päästä, esim. jäätelö on vielä "enemmän herkku". En söisi jäätelöä aamu- tai välipalaksi, mutta sokerijogurtti tai suolapähkinät voi joskus harvoin just ja just mennä siihen tarkoitukseen.
Jos tuohon vielä hunajaa niin kyllä on herkku.
Paahdetut ja suolatut pähkinät ja esim. Kalinka-jogurtit on mulle herkkuja. Mutta ei se tarkoita että olisin mikään ruokanatsi, syön kyllä myös esim. suklaata, karkkia, sipsiä, jätskiä, pizzaa jne.
Olen laktoosi-intolerantti, joten minulle jogurtti on herkkua. Syön kallista soijajogurttia, jota en voi pienten tulojeni puitteissa vedellä samalla tavalla kuin jotain halpaa perusjogurttia. Onnellisia olette te, joilla ei ole ruokarajoitteita!
Pähkinöistä muutamat ovat minulle herkkua, esim. pistaasit ja pekaanit. Mutta ne sellaiset puun makuiset tylsät tavalliset, joita voi ostaa kilon pussissa ja silti maksavat n. euron, kiitos ei.
Yritän laihtua ja meinasin vetäistä jogurtin. Katsoin kaloreita ja yllärikseni vaniljajätskissä vähemmän kuin sokerijogurtissa. Otin sitten mieluummin jäden.
Mulle herkullista saattaa olla yhtä hyvin joku tosi hyvä kasvisruoka kuin suklaakin. Makuasioita.
Terveellinen ja herkullinen voivat olla sama tai eri asia. Ja terveellinen ruoka lihottaa jos päivän kalorinsaanti ylittyy ja herkkukin laihduttaa jos sitä syö kaloritarpeen alle. Toki on eri asia, että mitä kannattaa kropan puolesta syödä. Olen laihtunut suklaalla. Söin melkein vain suklaata, mutta määrällisesti kaloreita alle päivän kaloritarpeen. Ja juu, tiedän, ettei ns järkevää
Vierailija kirjoitti:
Herkku tarkoittaa minusta jotain harvoin syötävää epäterveellistä ja hyvää/makeaa. Letut, jäätelö, suklaa on herkkuja.
Ihan mielenkiintoista pohdintaa tässä ketjussa siitä, mikä on kellekin herkku.
Jotkut syövät päivittäin jäätelöä ja suklaata. Eivätkö ne sitten heille olekaan herkkuja? Aika moni on kuitenkin heille sanomassa, että "älkää herkutelko koko ajan!"
Saavatko vain ne ihmiset määritellä 'herkun', jotka syövät harvoin näitä ns. epäterveellisiä, makeita, sokerisia ja rasvaisia ruokia? Jos joku muu syö harvoin pähkinöitä (esim. niiden kalleuden vuoksi), eikö hän saa kutsua niitä herkuiksi siksi, että jollekin toiselle ne ovat arkiruokaa?
Itse saatan ostaa pähkinöitä herkuksi, en juuri muuten. Ovat kohtalaisen tyyriitä opiskelijabudjettiin nähden, ja ei niitä energiamääränsä vuoksi sovi paljoa kerralla syödä, joten miellän herkuiksi. Sokeroidut jogurtit myös laittaisin herkku-kategoriaan, ellei suurin osa niistä olisi jotain aivan muuta kuin herkkua - ovat täynnä keinotekoisia maku- ja väriaineita ja sokeria. Maustamaton jogurtti taas menee välipalana ihan arjessa.
Herkkuja = valkosuklaa/hunajapaahdetut ym. pähkinät, sokeroidut jogurtit
Ei herkkuja= kaikki maustamattomat ja ilman mitään ylimääräistä olevat
Herkkuja on kaikki hyvät ruuat. Minulle esimerkiksi maksapihvit (ei jauhetusta maksasta) on herkkua.
Torttu ja piirakka ne ovat herkkuja.
T: Sinkku-Mies
Rakastan pähkinöitä! Ne on ravitsevia ja niistä saa hyviä rasvoja. Mieluummin syön niitä kuin irtsareita.
Ukkojugurtti on ihanaa, maustetut ei. Tosin syön sitä aamulla ja illalla joten mikään herkku sekään ei ole.
Herkuttelen jäätelöllä ja kakuilla, äsken syötiin valkosuklaa/limemoussekakkua tuoreilla mansikoilla
Maustamatonta riisikakkua ja lasi kivennäisvettä aina silloin kun haluaa oikein irroitella 😋
Minulle pähkinöistä tulee siinä vaiheessa herkkua, kun ne on chili/suola/ym. maustettuja. Maustamattomina pähkinät on minusta melko mautonta välipalaa.