Työtön: aiotko äänestää ensi vaaleissa nykyisiä hallituspuolueita tämän kaiken aktiivimällikyykytyksen jälkeen?
Itse en äänestäisi muutenkaan heitä, mutta nyt pitivät huolen siitä, että en tee sitä koskaan tulevaisuudessakaan - oli töitä tai ei. Työttömyys on ollut muutenkin henkisesti rankinta aikaa elämässäni, ja nämä kyykytystoimet ja poliitikkojen asenne ovat pahentaneet asiaa entisestään.
Hallitus on mahdollisesti unohtanut, että meitä työttömiä on satoja tuhansia ja meillä kaikilla on äänioikeus. Elleivät ehdi viedä sitäkin ennen seuraavia vaaleja...
Kommentit (28)
En ole äänestänyt tähänkään mennessä kyseisiä puolueita, vaikka olenkin äänestänyt kaikissa vaaleissa, missä vain olen pystynyt äänestämään. Enkä äänestä jatkossakaan kyseisiä puolueita, todella vastenmielinen ollut tämän hallituskauden politiikka ja suhmurointi sekä suoranainen valehtelu (esimerkiksi eduskunnan kyselytunneilla nähtävissä sekä etenkin Sipilän takinkäännöt (viimeisin esimerkki puhe tiedoksiannosta, mutta pelkuruudessaan päätyikin pääministerin ilmoitukseen)).
En ole koskaan kokoomusta enkä keskustaa äänestänyt, enkä koskaan tule äänestämäänkään riistoporvareita.
Olen työtön, mutta en nosta tukia. Kannatan sataprosenttisesti aktiivimallia ja kaikkia muita toimenpiteitä, joilla patistetaan tuilla loisijat takaisin ruotuun. Vihervasemmistoa en tule koskaan äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisissa vastustetaan aktiivimallia, äänestän heitä.
https://www.eduskunta.fi/FI/Vaski/sivut/aanestys.aspx?aanestysnro=3&ist…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äänestän, koska aktiivimallin ansiosta joudun aktivoitumaan aamulla sängyn pohjalta. Vireys lisääntyy ja on muutenkin mukavampaa, kun pääsee toisten seuraan.
Uskoisin, että on tavalliselle ihmiselle aivan normaalit tuntemukset. Haluan itse elättää itseni. Aina voi selitellä ja vaihtaa selityksiä - aina sen mukaan, mikä itselle ja aatteeseen sopii parhaiten.
Minusta taas tavallinen normaali ihminen on sellainen, joka nousee sängynpohjalta joka aamu hakemaan töitä, kehittämään osaamistaan sekä ylläpitämään työllistymiskykyään ihan ilman hallituksen "aktivointia".
Kun ihminen jää sängyn pohjalle jos joku toinen ei piiskaa ylös, on kyse jostain sairaudesta tai mt-ongelmasta, ja ne ovat ihan toinen juttu.
Sinun näkemyksesi tavallisesta ja normaalista on kaukana niistä.
Tämä on kertakaikkiaan huonoin hallitus mikä Suomella on koskaan ollut. Pahinta ei ole vain oikeistolainen politiikka vaan epäpätevyys, huonosti suunnitellut lait, ja kaikenlainen suhmurointi.
Aktiivimallin purkaminen ja se kuinka työllistyyttä parannetaan fiksusti ovat ne asiat, joiden perusteella valitsen puolueen jota tulen ensi eduskuntavaaleissa äänestämään.
Todennäköisesti äänestän Vasemmistoliittoa. Li Andersson on nuoresta iästään huolimatta todella vakuuttava poliitikko. Hän tietää asioista, on järkevä, humaani ja on vilpitön. Haluan hänet seuraavaan hallitukseen.
Perussuomalaisissa vastustetaan aktiivimallia, äänestän heitä.