Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kuvat: Kolmen lapsen perhe jätti vuokra-asunnon törkeään kuntoon, ulostetta ja roskaa kaikkialla"

Vierailija
29.06.2018 |

"Espoolaisäidille ehdollista vankeutta petoksesta ja vahingonteosta." https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806282201042477_u0.shtml

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmia on muitakin kuin masennus. Äiti on voinut vaikkapa sairastua paranoidiseen skitsofreniaan ja ei ole uskaltanut poistua asunnosta ulkoiluttamaan koiraa tai viemään roskia. Lopettakaa Jeesustelu ja itsenne ylentäminen naureskelemalla, kauhistelemalla, morkkaamalla ja nälvimällä. Tuollaisessa tilanteessa olevaa perhettä kuuluu auttaa, eikä ristiinnaulita vauva-palstalla.

V**u ilman muuta! Minäkin alan käymään naapurin varastossa paskalla kun vähän päässä heittää. Kai te nyt ymmärrätte että ei ole minun vika.

Vierailija
62/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmia on muitakin kuin masennus. Äiti on voinut vaikkapa sairastua paranoidiseen skitsofreniaan ja ei ole uskaltanut poistua asunnosta ulkoiluttamaan koiraa tai viemään roskia. Lopettakaa Jeesustelu ja itsenne ylentäminen naureskelemalla, kauhistelemalla, morkkaamalla ja nälvimällä. Tuollaisessa tilanteessa olevaa perhettä kuuluu auttaa, eikä ristiinnaulita vauva-palstalla.

Luitko edes koko juttua. Äidin oli kyllä tarkoitus mennä siivoamaan ja sai kyllä hommattua uuden asunnon. Ei ihan niin mt-ongelmainen kuitenkaan. Oli kyllä ymmärtänyt mitä roskat ja pa*t asunnolle aiheuttaa! Ihan puhdasta välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä tuo on! Miten kukaan kehtaa edes väittää että olisi sairaus kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat  ja pieni pentukin hankittu noihin olosuhteisiin :(

Sääli on sairautta. Toi sun ruikutus ja mielenpahoittaminen ei hyödytä ketään eikä mitään. Paitsi ehkä sun ego sai tosta pönkitystä. 

Vierailija
64/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmien varjolla saa tehdä mitä vain tai olla tekemättä, se on jonkun mielestä hyväksyttävää, vaikka olisi kyse ihan jostain muusta, laiskuudesta ym. Yhteiskunta vielä maksaa runsaan elämisen. Kyllä nää lusmut osaa vetää oikeista naruista.

Vierailija
65/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululainen ihan viimesen päälle 👍

Vierailija
66/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään mielenterveysongelma ole, laiska ja saamaton! Minun sisko asuu samalla tavalla, kolme elukkaa ja lapsi. On käyty siivoamassa jne. Mutta kun olet laiska ja ahne, niin se ei auta. Vaikka tyhjentäis koko kämpän niin kuukauden kuluttua se näyttää samalta. Ei auta sanominen eikä mikään muukaan. Laiska ja ahne!! Ei päässä vikaa!

67/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi p*a tuo äiti on. Kusettaa jaksaa monia tahoja, vastuiden kanssa loppuu voimat.

Lapset pois ja akka katastrofisiivoojaksi kunnes velka maksettu. Sterilointi ja pakolla ammattikouluun. Kaupungin asunnossa saa asua, kerran kuussa tarkistuskäynti.

Seuraava.

68/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle aina tulee vähän paha olo näistä. On selvää, että naisella on ollut elämänhallinta hukassa ja lastensuojelun olisi pitänyt puuttua peliin. Inhottaa kuitenkin näillä kuvilla ja yksityiskohdilla revittely. Jotenkin... joo, on hyvä tietää, kuinka huonosti asiat voivat Suomessakin ihmisillä olla. Mutta ei niitä kuitenkaan tarvitse naamaan hieroa.

Minustakin kirjallinen kuvaus olisi riittänyt. Kuvat kodista jätteineen ylittää tietyn intiimiyden rajan.

Sinänsä hyvä, että tällaisista tapauksista uutisoidaan, koska uutiset voivat toimia hälytyskellona ihmisille, jotka ovat itse koteineen ja elämänhallintansa osalta ajautumassa kaaokseen. Sehän voi tapahtua vähitellen niin, että tavallaan sokeutuu tilanteelle ja kodin siivolle, ja sen takia tilanne pääsee pahentumaan. Varmaan useimmissa tapauksissa kyse on mt-ongelmista tai jostain äkillisestä kriisistä elämässä, ja silloin tuollaiset hälytyskellot voivat johtaa avun hakemiseen.

Vierailija
69/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle aina tulee vähän paha olo näistä. On selvää, että naisella on ollut elämänhallinta hukassa ja lastensuojelun olisi pitänyt puuttua peliin. Inhottaa kuitenkin näillä kuvilla ja yksityiskohdilla revittely. Jotenkin... joo, on hyvä tietää, kuinka huonosti asiat voivat Suomessakin ihmisillä olla. Mutta ei niitä kuitenkaan tarvitse naamaan hieroa.

Minustakin kirjallinen kuvaus olisi riittänyt. Kuvat kodista jätteineen ylittää tietyn intiimiyden rajan.

Sinänsä hyvä, että tällaisista tapauksista uutisoidaan, koska uutiset voivat toimia hälytyskellona ihmisille, jotka ovat itse koteineen ja elämänhallintansa osalta ajautumassa kaaokseen. Sehän voi tapahtua vähitellen niin, että tavallaan sokeutuu tilanteelle ja kodin siivolle, ja sen takia tilanne pääsee pahentumaan. Varmaan useimmissa tapauksissa kyse on mt-ongelmista tai jostain äkillisestä kriisistä elämässä, ja silloin tuollaiset hälytyskellot voivat johtaa avun hakemiseen.

Kukkahattutädit ymmärtää, kyllä se oma sädekehä nyt kiiltää 🤮

Vierailija
70/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama ja nimi julkisuuteen, olis hyvä rangaistus. 

Vierailija
71/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumekämppä tulee mieleen lukkoineen joista sitten tarkkoja.

Vierailija
72/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkahattutädit ymmärtää, kyllä se oma sädekehä nyt kiiltää 🤮

Kyllä ihmiset voivat oikeasti kokea sympatiaa ja ymmärrystä muita, jopa kamalalla tavalla käyttäytyviä kohtaan, vaikka sinä et kokisikaan.

Vierailija
73/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legally insane kirjoitti:

Missä sanottiin että ko. henkilö on mielenterveystapaus? Oli kuitenkin pystynyt hankkimaan uuden vuokrakämpän, kun entinen muuttui asuinkelvottomaksi. Ja vielä valehteli vuokranantajalle maksukyvystään. Kaikki laiskuus ja lusmuilu ei ole mielenterveysongelmaisuutta.

Ärsyttää tosiaan, kun tällaista sikailua lähdetään heti puolustelemaan mielenterveyskortilla ja "sorrolla" semminkin, kun ei edes tiedetä kyseisen tapauksen taustamuuttujia. On aika sietämättömällä tasolla tämä mt-ongelmaisten demonisointi. Itse käyn mielenterveyskuntoutujana töissä ja pidän asuntoni siistinä. En haluaisi joutua kärsimään hyväätarkoittavien tomppeleiden levitttämistä mielikuvista.

Kiiltääkö sädekehä? Itse kuulun tuohon "kämppä on kuin kaatopaikka"-masentuneet joukkoon ja kyllä sitä jopa hoitopuolella on saanut kuulla että pitäisi olla energisempi ja aktiivisempi. Työssäkäyvät ja muutenkin toimintakykyiset ovat niitä unelmapotilaita. Minä taas haluaisin että niihin joilla on asiat jo niin vakavasti että kaikki asiat alkaa olla sekaisin ja koti mullin mallin niin että heillekin löytyisi sitä apua eikä odoteta sitä että potilas omillaan muuttuu hoitokuntoiseksi.

Vierailija
74/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legally insane kirjoitti:

Missä sanottiin että ko. henkilö on mielenterveystapaus? Oli kuitenkin pystynyt hankkimaan uuden vuokrakämpän, kun entinen muuttui asuinkelvottomaksi. Ja vielä valehteli vuokranantajalle maksukyvystään. Kaikki laiskuus ja lusmuilu ei ole mielenterveysongelmaisuutta.

Ärsyttää tosiaan, kun tällaista sikailua lähdetään heti puolustelemaan mielenterveyskortilla ja "sorrolla" semminkin, kun ei edes tiedetä kyseisen tapauksen taustamuuttujia. On aika sietämättömällä tasolla tämä mt-ongelmaisten demonisointi. Itse käyn mielenterveyskuntoutujana töissä ja pidän asuntoni siistinä. En haluaisi joutua kärsimään hyväätarkoittavien tomppeleiden levitttämistä mielikuvista.

Riippuen kunnasta, mutta tiedän muutaman joille on tuettu kotisiivousta. Jos on kavereita niin voi pyytää auttamaan. Mä olen ollut jeesimässä paria kaveria :p

Kiiltääkö sädekehä? Itse kuulun tuohon "kämppä on kuin kaatopaikka"-masentuneet joukkoon ja kyllä sitä jopa hoitopuolella on saanut kuulla että pitäisi olla energisempi ja aktiivisempi. Työssäkäyvät ja muutenkin toimintakykyiset ovat niitä unelmapotilaita. Minä taas haluaisin että niihin joilla on asiat jo niin vakavasti että kaikki asiat alkaa olla sekaisin ja koti mullin mallin niin että heillekin löytyisi sitä apua eikä odoteta sitä että potilas omillaan muuttuu hoitokuntoiseksi.

Vierailija
75/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulospääsyn estävä lukko ulko-ovessa ahdistaa. Lapsiako varten se oli?

Jos äiti kerran oli niin kovin masentunut, miten hänellä riitti energiaa hankkia lukko ja asentaa se oveen? Lapsiraukat.

Veikkaan, että oli sitä varten, ettei kukaan pääse sisään.

Jossain lehtijutussa sen kerrottiin olevan estämässä ulospääsyä. Toivottavasti oli väärinkäsitys.

Kuvassa näytti olevan sisäoven ulkopuolella kuten jutussa sanottiin. Eli tarkoitus on ollut lukita joku (lapset?) sisään. Koiranpentu tuskin ylettyy availemaan ovia.

Vierailija
76/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulospääsyn estävä lukko ulko-ovessa ahdistaa. Lapsiako varten se oli?

Jos äiti kerran oli niin kovin masentunut, miten hänellä riitti energiaa hankkia lukko ja asentaa se oveen? Lapsiraukat.

Veikkaan, että oli sitä varten, ettei kukaan pääse sisään.

Jossain lehtijutussa sen kerrottiin olevan estämässä ulospääsyä. Toivottavasti oli väärinkäsitys.

Kyllä se oli ulospääsyä estämässä, oli siis väliovessa siellä ovien "välissä", ulko-ovea vasten. Eli sen välioven sai sillä lukolla kiinni niin ettei asunnosta päässyt ulos muu kuin se joka lukon ulkopuolelta sulki. Näkyi ihan yhden lehden kuvassa se lukko, kuva oli otettu siitä ulko-ovelta asuntoon sisälle päin.

Ihan mahdollista että tuossa on ollut äidillä masennusta ja/tai muutakin häikkää mielenterveyden kanssa. Itsekin aikoinaan oli oma masennus siinä pisteessä että likaiset astiat lilli viikkokausia likavedessä lavuaarissa limaisina, ruuat mätäni kaappiin ym. Mutta mä asuin yksin ja olin vastuussa vaan itsestäni niin itsepä asuin siellä saastani keskellä. Sillä mielenterveysongelmaisellakin vaan on vastuu niistä lemmikeistä ja lapsista jos sen elämään sellaisia kuuluu ja niiden osalta sitä apua kyllä saa paremmin kuin mitä joku yksinäinen mt-potilas. Että ihan turha tuota naista on puolustella että voivoi, kyllä sillä on varmaan ollut vaikeeta kun on tilanne tuohon kuntoon päässyt. On varmasti ollut vaikeeta joo, mutta se ei siltikään oikeuta pitämään lapsia ja lemmikkejä tuollaisissa oloissa.

Vierailija
77/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi koiraparka.

Vierailija
78/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkiksi millaiseksi elämä menee eron jälkeen.

Kaikille "jätä se sika" -huutelijoille

Vierailija
79/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jospa veisimme kaikki vastaavaan syyllistyneet keskitysleirille Lappiin, ja kiduttaisimme heidät siellä hitaasti kuoliaaksi.

Ärsyttää se, miten palstalaiset lukee täällä jonkun is/il:n uutisen rikokseen syyllistyneestä ihmisestä, joka on selkeästi mielenvikainen tavalla tai toisella, ja sitten vihanpuuskassa kirjoitetaan ja besserwisseerataan tänne, kuinka sellaisilla rikollisilla ei pitäisi olla oikeuksia mihinkään. Kimpassa heitellään toinen toistaan pahempia ehdotuksia, että millainen rangaistus tai nöyryytys olisi sopiva. Ei mitään sääliä tai halua yrittää ymmärtää toisen taustaa.

Ps. Mielenterveysongelmia on montaa muutakin laatua, kuin pelkkä masennus. Tutustukaa asioihin, ennen kuin tuomitsette. Googlettakaa. Ja muistakaa lähdekritiikki ;)

Vierailija
80/83 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tämän aiheen jokainen postaus poistettiin pikapikaa. Olikohan rouva linjoilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi