Miksei luonnostaan laihat jotka eivät liho millään poseeraa body positivity -kuvissa?
Miksi itsensä hyväksyminen tuntuu olevan vain lihavien yksinoikeus?
Kommentit (39)
Yleensä kyse on kuitenkin siitä mitä syö, milloin, ja miten. Nämä luonnostaan hoikat yleensä eivät tunne niin paljon nälkää kuin helposti lihovat ja hoikilla on monesti hormonitoiminta parempaa.
En usko, että maailman kauneimmiksikaan listatut naiset ovat välttämättä kovin tyytyväisiä ulkonäköönsä.
Koska kehopositiivisuus ei koske hoikkaa valkoista heteronaista.
Heidän kehonsa on aina negatiivinen.
Kiinnostaisi nähdä laiha mies sellaisissa kuvissa. Laihat miehet eivät ole kovin naisten suosiossa.
Fit2018 kirjoitti:
Yleensä kyse on kuitenkin siitä mitä syö, milloin, ja miten. Nämä luonnostaan hoikat yleensä eivät tunne niin paljon nälkää kuin helposti lihovat ja hoikilla on monesti hormonitoiminta parempaa.
Hormonitoiminta, kyllä. Mä olen luonnostani todella laiha ja läpipasko, mutta tietty hormoniehkäisyvalmiste antoi minulle loppumattoman näläntunteen. Tunsin kuolevani nälkään, vaikka kuinka söin, enkä todella voinut olla syömättä, koska henki tuntui menevän siinä pakottavassa nälässä. Lihoinkin 10 kg parissa kuukaudessa. Lopetin pillerit, pohjaton nälkä katosi, laihduin entiselleni erikseen laihduttamatta.
Meillä hoikilla/normaalipainoisilla ei ole tarvetta todistella mitään, ulkomuotomme kertoo kaiken:D Onhan tää todella positiivista ilman poseerauksiakin
Ilmeisesti kaikki eivät saa tarpeeksi kehuja ilman että näyttelevät itseään puolialasti netissä.
Luonnostaan laihoja (syö mitä rasvakimpaleita vaan koko ajan eikä tartu kilot) on tosi harvassa. Suurin osa hoikista pitää itsensä hoikkina, ts. katsoo mitä syö ja liikkuu. Itse kuulun näihin. Tosin syön joka päivä jotain herkkua esim jäätelön, mutta ilmeisesti säännöllisen normaali syöminen ja 5 krt viikossa liikkuminen pitävät painoindeksini 21ssä.
Kehopositivismissä tuntuu olevan pointtina se, että lihavat vartalot ovat yhtä hyviä kuin hoikat. Mutta eihän se niin mene niin kauan kuin suurin osa ihmisistä pitää hoikkuutta tavoiteltavana.
Koska tää on meidän uhkeiden ja kurvikkaiden naisten juttu. Turha teidän anorektikkopulkannarujen yrittää omia tätä meiltä, niin. Mieheni sanoin: luut on dogeille ja voitte mennä muualle kalisevine luinenne.
Mira 36 v Kouvolasta 156 cm/122 kg.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi nähdä laiha mies sellaisissa kuvissa. Laihat miehet eivät ole kovin naisten suosiossa.
Laiha mies ilman isoja lihaksia ei kelpaa. Naiset tuntuvat suosivan jopa pehmeitä miehiä laihoja enemmän, eli sellaisia joilla on korkea rasvaprosentti ja melko pienet lihakset =tavismies 2018.
Vierailija kirjoitti:
Luonnostaan laihoja (syö mitä rasvakimpaleita vaan koko ajan eikä tartu kilot) on tosi harvassa. Suurin osa hoikista pitää itsensä hoikkina, ts. katsoo mitä syö ja liikkuu. Itse kuulun näihin. Tosin syön joka päivä jotain herkkua esim jäätelön, mutta ilmeisesti säännöllisen normaali syöminen ja 5 krt viikossa liikkuminen pitävät painoindeksini 21ssä.
Kehopositivismissä tuntuu olevan pointtina se, että lihavat vartalot ovat yhtä hyviä kuin hoikat. Mutta eihän se niin mene niin kauan kuin suurin osa ihmisistä pitää hoikkuutta tavoiteltavana.
Aineenvaihdunnassa on eroja, mutta yleensä se on nuorten etuoikeus joka menetetään iän myötä. Hormonitoiminta voi mennä myös sekaisin jos syö "vääränlaisen" kaavan mukaan.
Nämä hoikat ihmiset ovat usein sellaisia että syövät vain yhden isomman aterian päivässä ja saattaa näyttää siltä. Muiden silmiin että tuo hoikka saa syödä mitään vaan lihomatta vaikka todellisuudessa kalorit voi olla miinusmerkkiset vuorokauden osalta.
Koska body positivity on vastaliike sille luonnostaan laihojen ihannoimisille? Toki on hyvä että ihannoidaan terveyttä, mutta on epärealistista että esim. näyttelijättäret on lähes poikkeuksetta hoikkia. Ei sitä selitä terveys, koska ohjelmien hahmoilla voi olla vaikka mitä sairauksiakin ilman että siitä aletaan urputtaa, että kylläpäs nyt ihannoidaan sairautta.
Itse olen normipainoinen mutta muodoton ja katkerana ärsyynnyn, kun jossain näytetään ylipainoisia mutta kurvikkaita kauniita vartaloita (ja nätit kasvot) niin kuin kaikki voisivat nyt hyväksyä itsensä... minusta ne kurvikkaat vartalot ovat upeita eivätkä sellaiset kuvat kumoa ulkonäköpaineita vaan minulla ehkä jopa vahvistavat niitä.
Minua kyllä naurattaa näiden mallien body positive -kuvat. Esimerkiksi tämä Roope Salmisen tyttis. Miksi hän julkaisee itsestään tällaisen kuvan, kun on laiha kuin mikä? Ymmärtäisin, jos olisi pullukka.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä naurattaa näiden mallien body positive -kuvat. Esimerkiksi tämä Roope Salmisen tyttis. Miksi hän julkaisee itsestään tällaisen kuvan, kun on laiha kuin mikä? Ymmärtäisin, jos olisi pullukka.
No eihän tuo Sieppi enää kovin laiha ole. Lihonut reilusti viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Fit2018 kirjoitti:
Hormonitoiminta, kyllä. Mä olen luonnostani todella laiha ja läpipasko, mutta tietty hormoniehkäisyvalmiste antoi minulle loppumattoman näläntunteen. Tunsin kuolevani nälkään, vaikka kuinka söin, enkä todella voinut olla syömättä, koska henki tuntui menevän siinä pakottavassa nälässä. Lihoinkin 10 kg parissa kuukaudessa. Lopetin pillerit, pohjaton nälkä katosi, laihduin entiselleni erikseen laihduttamatta.
Olet oikeassa. Aina puhutaan kaloreista, mutta pelkästään energian määrä yksinään ei vaikuta. Lyhyesti muotoiltuna vaikuttavia hormoneita on monia, joista insuliini, kasvuhormoni, kilpirauhashormonit, kortisoni, estrogeeni, testosteroni ja glugakoni ovat merkittävimmät kehon koostumukseen, lihasten kasvuun ja rasvan palamiseen vaikuttavat hormonitoiminta joita manipuloimalla voi tulla joko tuhoa tai suuria hyötyjä.
Monilla nämä asiat ovat aivan pielessä pitkään jatkuneella vääränlaisilla syömisellä, e-pillerien syönnillä, liian vähäisillä unilla, stressillä jne
Kehopositiivisuus on muutakin kuin paino. Viime aikoina on julkaistu paljon kuvia mm. selluliittireisistä. Selluliittia voi olla hoikillakin eikä sitä enää muokata kuvista pois.
Fit2018 kirjoitti:
Siihen näläntunteeseenkin voi tottua niin, ettei heti ole pakko ahtaa pötsiä täyteen kun vähän alkaa mahanpohjalla tuntua nälätystä.
Kehopositiivisuus on positiivinen ja hyvä asia, mutta itseään ei pidä ei tarvitse hyväksyä reilusti ylipainoisena ja sairaana. Ulkonäkö sikseen, terveys on tärkeintä ja normaalipainoon kannattaa pyrkiä terveyssyistä.
Vierailija kirjoitti:
Fit2018 kirjoitti:
Siihen näläntunteeseenkin voi tottua niin, ettei heti ole pakko ahtaa pötsiä täyteen kun vähän alkaa mahanpohjalla tuntua nälätystä.
Juuri näin. Nykyään syödään siten että kunnon nälkää ei edes tule. Nälän tunne on luonnollinen, ei haitallinen tunne. Toki se voi olla kohtalokasta joillekin jos päästää nälän tunteen liian suureksi. Se mitä syö, vaikuttaa siihen miten ja kuinka kauan ruoka pitää nälän tunteen kurissa.
Koska hoikka vartalo luo sietämättömiä ulkonäköpaineita niille, jotka eivät sitä ole, ajavat nuoria syömishäiriöihin ja itsemurhaan. :D Niinpä.