Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

omapäinen teini, apuja tarvitaan!

Vierailija
28.06.2018 |

Voi helvetti tätä mun yläkouluikäistä lastani. Tyttö siis kyseessä. Koulussa ei keskity opetukseen (tämän tiimoilta koulusta otettu yhteyttä), mutta ihme kyllä on kohtalaisesti päässyt kokeista läpi, sillä koemateriaalit ovat melko suppeita yläasteella kuitenkin. No mutta asiasta kolmanteen, nyt kesällä ihastuttava tyttäreni ei noudata alkuunkaan sovittuja kotiinsaapumisaikoja, vaan viilettää kartsalla joskus vielä puolenyönkin aikaan. Muutenkin kuluerät tuntuvat kasvavan ja kasvavan. Miten saisin kunnioituksen ja auktoriteetin takaisin suhteessa teiniin? Apua ideointiin!

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartsalle???? Ootko ap från Villmanstrand?

Vierailija
82/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aina teiniä ei saa kuriin kotona, silloin esim koulu-/nuorisokoti on vaihtoehto. Lähipiiristä löytyy yksi, joka nuorena joutui sellaiseen, koska vanhemmat olivat lopulta aivan kädettömiä, mikään ei tehonnut. Semmoinen vinkki että EHDOTTOMASTI muuta rahan antoa tyttäresi kanssa ja opeta hänet käyttämään rahaa oikein ja ansaitsemaan rahan. Tämä nuori rauhoittui lopulta, mutta rahan käyttö oli jatkossakin yhtä huonoa ja nyt hän onkin suurissa veloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartsalle???? Ootko ap från Villmanstrand?

😆

Vierailija
84/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nuorella ei ole velvollisuuksia ei sillä pidä oleman myös oikeuksiakaan  pidä huoli niistä

viekö roskapussit

siivoaako viikottain

ajaako ruohothakeeko saunapuut

käykö navetalla kanssa

meneekö puumetsään perheen kanssa hakeen puita

marjastaako oma alotteisesti vai pakolla vasta

Vierailija
85/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi mitään sille, että mun kuva ap:sta on "hieman vanhemmalla" iällä esikoisensa (ja ainokaisensa) saaneesta, eläkeikää lähestyvästä hiirulaisesta.

Tai sitten se on trolli, ei kukaan voi olla noin pihalla.

Anteeksi.

Pihalla kuin lintulauta.

Vierailija
86/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ja teini. Keksi uusi virsi.

Vierailija
87/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on teinin isä? Onko kuvioissa lainkaan? Mikäli on, onko hänellä parempi ote tyttöön?

Vierailija
88/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Jos teini karkailee kotoa, ei ansaitse keikkalippuja, meikkejä tai edes uusia vaatteita. Jos koulunkäynnissä on oppimis tai keskittymisvaikeuksia niin VAADI PIENLUOKKAAN PÄÄSYÄ !! Huonot numerot ja nipinnapin kokeista läpipääsy AIHEUTTAA paineita, ulkopuolisuuden tunnetta ja saa lapsesi tuntemaan itsensä tyhmäksi verrattuna muihin jos ei opi niin kuin muut. Ja kaikkihan tahtoo päivittäin tuntea itsensä alempiarvoiseksi.... Tottakai se teini alkaa oireilla muuten ja hakea muualta hyväksyntää jollei kotoa saa kuin "no se koulu nyt menee niin ja näin" jokaisissa sukujuhlissa ja tuttujen udellessa tulevaisuuden suunnitelmia.

Vierailija
89/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi tytölles tavoite eli ammatti mitä kannatta tavoitella. Puhu hänen kanssaan kunon rauhallisempi hetki kotioloissa. Tavoite pitää olla riittävän suuri mihin ei ihan kaikki pysty. Idea voi tulla hänen kiinnostuksestaan esim. Vie tyttö syömään ulos ja juttelette siinä keksimästäsi ammatista. Tyttö yllättäen saattaa sanoa oman haaveensa mihin voisi pyrkiä. Ajatus on viedä tytön ajatukset riittävän pitkälle elämässään jolloin hänelle jää mieleen kipinä hyvästä tulevaisuudesta. 

Mulla omakohtainen kokemus erittäin vaikeasta teinitytöstä. Nyt hakee eläinlääkikseen jo viidettä vuotta, viikon päästä selviää pääseekö. Tyttö elänyt itsenäistä elämää jo monta vuotta ja asenne senkun vaan paranee.

Älä luovuta missään tapauksessa, tukena ja ohjaamassa pitää olla. Jos jätät oman onnen nojaan tai olet ylivihainen niin hän tekee mitä päähän pälkähtää eikä tiedä itse mikä hänelle on hyväksi.

t.isä

Vierailija
90/92 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapeltiin saman asian kanssa koko viime vuosi. Nyt poika 16 v. seurustelee tiiviisti, hoitaa kesätyöt tunnollisesti (sai töitä koko kesäksi), kokkaa ja pyykkää itse. Ihmettelen kovasti, mistä tämä äkillinen järkevöityminen tuli, mutta olen kovin tyytyväinen. Oli vasta viisi päivää yksin kotona ja kun tulin kotiin, oli talokin siivottu... ja niille jotka nyt vikisee et on bilettänyt koko ajan niin ei. Eno asuu naapuritalossa ja piti koko ajan kaveria silmällä. Rangaistuksista on minun mielestäni enemmän haittaa kuin hyötyä, nuori pitäisi saada tajuamaan, että joka teosta on seurauksensa, eikä vanhemmat ole niitä myöhemmin enää jakelemassa vaan poliisi ja sossu.

Vierailija
91/92 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron pintaraapaisun oman tyttären sieltä pahimmalta ajalta. 16-vuotiaana meni nuorten tukipaikkaan asumaan kun ei halunnut meidän kummankaan vanhemman luona enää olla. Oltiin niin perin v...tumaisia kumpikin näemmä. En luovuttanut vaan kävin päivittäin tytön kanssa kahvilla ja olin suurimmaksi osaksi hiljaa ja kuuntelin hänen päivän kuulumiset. Jonkun päivän jälkeen pääsin käymään myös katsomassa hänen uutta kotiaan. Yhdessäolo hetket oli lyhyitä aikoja mutta joka päivä nähtiin. Alkoi pikkuhiljaa mullekin päin soittelemaan että milloin ehdin taas tulla. Yhtenä päivänä ehdotin että kirjoitetaan toisillemme kirjeet jotka sitten vaihdettiin ja seuraavana päivänä niistä juteltiin. Tais isi vähän kyynelehtiäkin siinä mutta taisi tytölle jotain mieleen jäädä ja asenne sai pientä muutosta. Noin kuukauden jaksoi irtonaista elämää viettää kunnes kyllästyi ja muutti äitinsä luo, ei mun, koska sääntöjä tunnetusti oli. Eipä kauan sitäkään jaksanut kun sai omasta aloitteestaan oman kämpän ja harjotteli itsenäistä elämää. Ns projekti ei ole loppu mutta onhan hän minun lapseni.

Noh, sanoisin että se siitä teini-iästä.

t.isä 

Vierailija
92/92 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat tavat kaunistavat kirjoitti:

Kannattaa sitoa yöksi sänkyyn kiinni ja antaa piiskaa väärinkäytöksistä eiköhän kipeät pakarat opeta kakaran tavoille!

En kannata väkivaltaa. Onko rauhanomaisia konsteja mielessä kenelläkään?

aloittaja

Tuhma teinipoika kannattaa sitoa yöksi sänkyyn kiinni ja antaa piiskaa huonosta käytöksestä.

Eiköhän kipeät pakarat opeta kakaran tavoille!

P.s. Toivottavasti sanoisit edellämainitut asiat, jos ap lapsi olisi "tuhman tytön" sijasta

"tuhma poika"...