taas sossu maksaa 900 e kuussa tukea!!!!!!!!!ja huomenan ruoat ruokajonosta!
todennäköisesti sisäfilepihviä taas jaossa + hedelmtä ja viannekset maidot leivät ja kasvispaistoksia
900 e maksaa kela/sossu taas tukea kun olen ollut karenssissa, asuntotuki 400 e, eli 500 e jää käteen taas vuokran jälkeen (800e), no puistoblues-liput ostettuna eli meen sinen rentoutumaan lauantaina, kyllä työttömälläkin pitää harrastuksia olla
Kommentit (43)
ruokajonon saalis tänään, tuolllaisia kertaa viikossa
perunasalaatti,, cafe latte, saariston savulohileipä
grillimakkaraa 2 pkaettia, tomaattimozzarella ja bratwursst
leipää, riisipiirakoita
maito
porkkanakakku
tomaattia, paprikaa, inkivääriä ja salaattia
coleslaw-salaaatti
spring chicken with noodles
3 pakettia kananlihaa yht no 1200 g
ruokakerma, 1 kg turkkilaisa jugurttia
kana-fajitas 200 g
1 kg perunaa
pasta salmone/avocado
3kg mangoviipalepurkki
AndyMcCoys kirjoitti:
leipää, riisipiirakoita
maito
porkkanakakku
coleslaw-salaaatti
kana-fajitas 200 g
1 kg perunaa
pasta salmone/avocado
3kg mangoviipalepurkki
korjaan tuollainen annos tuleee 3 kertaa viikossa jokaiselle jonottajalle, jonossa menee se tunti
Haista pask a 225€/kk terkuin opiskelija.
Minä, ihan tavallinen, työssäkäyvä ihminen saan nettona kuussa 2800 euroa. Lisäksi rakastan työtäni. Ei kiitos, en haluaisi elää 500 eurolla kuussa ja hakea ruokiani leipäjonosta.
ty olisi ok mutta 6 tuntia mximissaan, ei jaksa 8 tuntia,, tulee masennus ja menee voimat
Hyvä juttu, ettet joudu kärsimään nälkää. Mulla on taas ihan Entrecote pihviä grilliin, eilen tuli tehtyä äyriäispastaa. Onneksi kukaan muu ei valitse puolestani mitä minä syön.
Sinkkumies
Missä itse asun, niin ruokajonoon ei pääse kuin kerran viikossa ja sieltäkin saa maksimissaan 4-5 tuotetta. Missäköhän päin asuvat nämä ihmiset, jotka väittävät saavansa noin paljon ruokajonosta?
Eikö sulla oo pöytää, vaan miksi kasaat ruokia WC:n?
Sinkkumies
Yngwie Malmsteen progehärö kirjoitti:
voisin lähtee duuniin jos palkka ois 2500-3000 e, mutta kun on lopunaika niin ei jaksa
Meillä maksetaan enemmän. Nyt meni paikka ohi.
Sinkkumies
Mun tuttu ainakin joskus roudas ihan karseita tuotteita jostain ruoka-avusta. En kehdannut kieltää tuomasta kun niin tohkeissaan oli että näin voi auttaa kun ilmaiseksi majaili luonani jonkun aikaa. Sitten kun roudas jotain parsaa kilon verran parina peräkkäisenä päivinä olis tehdy mieli sanoa että tunkee ne syvälle. Usein heitin sit roskiin niitä vaivihkaa kun ei ollu näkemässä. Monessa tuotteessa päiväys vanhenemassa samana päivänä ja muutenkin sellaisia jämä tuotteita joita ei kukaan ostaisi.
AndyMcCoys kirjoitti:
todennäköisesti sisäfilepihviä taas jaossa + hedelmtä ja viannekset maidot leivät ja kasvispaistoksia
900 e maksaa kela/sossu taas tukea kun olen ollut karenssissa, asuntotuki 400 e, eli 500 e jää käteen taas vuokran jälkeen (800e), no puistoblues-liput ostettuna eli meen sinen rentoutumaan lauantaina, kyllä työttömälläkin pitää harrastuksia olla
Osaatko selittää miksi sun tukea ei ole leikattu jos kerran olet karenssisss eli kieltäytynyt tai mokannut jonkun te-toimiston jutun? Eikö ne alenna tällöin TT tukea. Kerroit tuolla myöhemmin että ylisuuri vuokrasikin maksetaan. Oletko muuten yrittänyt vaihtaa halvempaan vai kelpaako sossuille tai kelalle selitys että olet hakenut? Meinaan että eikö niiden ole aika mahdotonta sitä valvoa käytännössä? Itselläni ei ole ylikallis vuokra mutta tiedän monia jotka saavat maksatettua ylisuuren vuokran kelalla (vaikka jotkut toisin väittävät) vain sillä verukkeella että ovat hakemassa halvempaan. Ja money näistä ei edes yritä tehdä sisäistä asunnonvaihtoa halvempaan.
AndyMcCoys kirjoitti:
Ihan oikeasti, oletko sä kännissä kun et osaa kirjottaa? Surullista.
Toiseksi, mä haluan itse päättää mitä ostan perheelleni ruuaksi kaupasta, en tod. halua niitä joissa on päiväys tänään ja hedelmät on huonoja, niitä mitkä minä aina jätän kauppaan kun itse ostan vaan siitä läjästä ne parhaat. Muutenkin ne lahjoitusruokien jakohommat... en tykkäisi siitä, tuntuu epähygieeniseltä hakea sieltä niitä juuri ja juuri syötäviä lähes pilaantuneita ruokia. Tottakai niitä söisi jos olisi ihan pakko, mutta en sillä kyllä rehentelisi.
Minä ostan sen mukaan kaupasta ruuat mitä meidän perheessä halutaan syödä ja mitä tekee mieli, tuolla saa kyllä ilmaista ruokaa mutta ei voi vaikuttaa siihen että mitä se milloinkin on, meillä jäisi aina sitten osa syömättä ja roskiin menisi joka tapauksessa.
500€ kuussa on todella vähän käyttöön. Ei siitä pääse yli ei ympäri. Mutta jos sinä ap olet tuohon elintasoon tyytyväinen, niin hyvä juttu. Mulle se ei riittäisi, mulla on lapsia, kissoja... perhe, me tarvitaan/halutaan kaikenlaista mitä ei kustanneta tuolla systeemillä.
AndyMcCoys kirjoitti:
leipää, riisipiirakoita
maito
porkkanakakku
coleslaw-salaaatti
kana-fajitas 200 g
1 kg perunaa
pasta salmone/avocado
3kg mangoviipalepurkki
Mistä ruokajonosta saa noin paljon? Meilläpäin kassissa on vain muutama tavara.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu ainakin joskus roudas ihan karseita tuotteita jostain ruoka-avusta. En kehdannut kieltää tuomasta kun niin tohkeissaan oli että näin voi auttaa kun ilmaiseksi majaili luonani jonkun aikaa. Sitten kun roudas jotain parsaa kilon verran parina peräkkäisenä päivinä olis tehdy mieli sanoa että tunkee ne syvälle. Usein heitin sit roskiin niitä vaivihkaa kun ei ollu näkemässä. Monessa tuotteessa päiväys vanhenemassa samana päivänä ja muutenkin sellaisia jämä tuotteita joita ei kukaan ostaisi.
Kilo parsaa viimesenä käyttöpäivänä. Kiitti!
Sinkkumies
Provo. Sulta menee vielä sähkölasku, puhelinlasku/netti jos on, vesilasku 50e pahimmillaan, vaatteet/kengät/laukku eri vuodenajoille (talvella et pärjää kesätakilla et edes kevät), jos imuri hajoaa/muu kodinkone, apteekki joillakin jne. Osa ei hae sossuntukea vaan jää 400 josta menee 100 laskuihin. Tilanne voi olla vieläkin pahempi.
Jos menet hammaslääkäriin 80e ja 50e. Suuhygienisti on erikseen.
Mun ei tarvitse edes käydä leipäjonossa tai sosussa, kun olen juristi, vaan valtionkonttori lähettää tukuttain rahaa tilille, kun jelppaan vähän keräjillä noita laitapuolenkulkijoita.
Eikä mun asiakkaat tai työnteko paljon vaadi, kunhan muistaa vain valittaa jutusta korkeampaan oikeusasteisiin.
Ap. tuloihin voin lisätä kolme nollaa perään ja sisäfileen lisäksi voin lomailla muutaman kuukauden auringon alla, kun ap. joutuu jumiutumaan sisätiloihin.
Nro 37 ja 38.
Sossu maksaa kylläkin sähkölaskun ja hammaslääkärin kunnallisella. Ja lääkkeet saa apteekin maksusitoumuksella.
Itsellä sähkösauna lämpesi joka päivä kerrostalossa, kun kerran sossu maksoi sähkölaskun :) Mukava mennä rankan kuntosalitreenin tai monen tunnin kävelylenkin jälkeen koviin löylyihin rentoutumaan ;).
Vaatteet saa hyväntekeväisyydestä.
se on se