Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

taas sossu maksaa 900 e kuussa tukea!!!!!!!!!ja huomenan ruoat ruokajonosta!

AndyMcCoys
28.06.2018 |

todennäköisesti sisäfilepihviä taas jaossa + hedelmtä ja viannekset maidot leivät ja kasvispaistoksia

900 e maksaa kela/sossu taas tukea kun olen ollut karenssissa, asuntotuki 400 e, eli 500 e jää käteen taas vuokran jälkeen (800e), no puistoblues-liput ostettuna eli meen sinen rentoutumaan lauantaina, kyllä työttömälläkin pitää harrastuksia olla

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on se

Vierailija
22/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://aijaa.com/Bpewv0

ruokajonon saalis tänään, tuolllaisia  kertaa viikossa

perunasalaatti,, cafe latte, saariston savulohileipä

grillimakkaraa 2 pkaettia, tomaattimozzarella ja bratwursst

leipää, riisipiirakoita

maito

porkkanakakku

tomaattia, paprikaa, inkivääriä ja salaattia

coleslaw-salaaatti

spring chicken  with noodles

3 pakettia kananlihaa yht no 1200 g

ruokakerma, 1 kg turkkilaisa jugurttia

kana-fajitas 200 g

1 kg perunaa

pasta salmone/avocado

3kg mangoviipalepurkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

leipää, riisipiirakoita

maito

porkkanakakku

coleslaw-salaaatti

kana-fajitas 200 g

1 kg perunaa

pasta salmone/avocado

3kg mangoviipalepurkki

korjaan tuollainen annos tuleee 3 kertaa viikossa jokaiselle jonottajalle, jonossa menee se tunti

Vierailija
24/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista pask a 225€/kk terkuin opiskelija.

Vierailija
25/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painuprovohuoravittuun jo!!!

Vierailija
26/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ihan tavallinen, työssäkäyvä ihminen saan nettona kuussa 2800 euroa. Lisäksi rakastan työtäni. Ei kiitos, en haluaisi elää 500 eurolla kuussa ja hakea ruokiani leipäjonosta.

Vierailija
27/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ty olisi ok  mutta 6 tuntia mximissaan, ei jaksa 8 tuntia,, tulee masennus ja menee voimat

Vierailija
28/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, ettet joudu kärsimään nälkää. Mulla on taas ihan Entrecote pihviä grilliin, eilen tuli tehtyä äyriäispastaa. Onneksi kukaan muu ei valitse puolestani mitä minä syön.

Sinkkumies

Vierailija
29/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä itse asun, niin ruokajonoon ei pääse kuin kerran viikossa ja sieltäkin saa maksimissaan 4-5 tuotetta. Missäköhän päin asuvat nämä ihmiset, jotka väittävät saavansa noin paljon ruokajonosta? 

Vierailija
30/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oo pöytää, vaan miksi kasaat ruokia WC:n?

Sinkkumies

Vierailija
31/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yngwie Malmsteen progehärö kirjoitti:

voisin lähtee duuniin jos palkka ois 2500-3000 e, mutta kun on lopunaika niin ei jaksa

Meillä maksetaan enemmän. Nyt meni paikka ohi.

Sinkkumies

Vierailija
32/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu ainakin joskus roudas ihan karseita tuotteita jostain ruoka-avusta. En kehdannut kieltää tuomasta kun niin tohkeissaan oli että näin voi auttaa kun ilmaiseksi majaili luonani jonkun aikaa. Sitten kun roudas jotain parsaa kilon verran parina peräkkäisenä päivinä olis tehdy mieli sanoa että tunkee ne syvälle. Usein heitin sit roskiin niitä vaivihkaa kun ei ollu näkemässä. Monessa tuotteessa päiväys vanhenemassa samana päivänä ja muutenkin sellaisia jämä tuotteita joita ei kukaan ostaisi.

Vierailija
33/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

todennäköisesti sisäfilepihviä taas jaossa + hedelmtä ja viannekset maidot leivät ja kasvispaistoksia

900 e maksaa kela/sossu taas tukea kun olen ollut karenssissa, asuntotuki 400 e, eli 500 e jää käteen taas vuokran jälkeen (800e), no puistoblues-liput ostettuna eli meen sinen rentoutumaan lauantaina, kyllä työttömälläkin pitää harrastuksia olla

Osaatko selittää miksi sun tukea ei ole leikattu jos kerran olet karenssisss eli kieltäytynyt tai mokannut jonkun te-toimiston jutun? Eikö ne alenna tällöin TT tukea. Kerroit tuolla myöhemmin että ylisuuri vuokrasikin maksetaan. Oletko muuten yrittänyt vaihtaa halvempaan vai kelpaako sossuille tai kelalle selitys että olet hakenut? Meinaan että eikö niiden ole aika mahdotonta sitä valvoa käytännössä? Itselläni ei ole ylikallis vuokra mutta tiedän monia jotka saavat maksatettua ylisuuren vuokran kelalla (vaikka jotkut toisin väittävät) vain sillä verukkeella että ovat hakemassa halvempaan. Ja money näistä ei edes yritä tehdä sisäistä asunnonvaihtoa halvempaan.

Vierailija
34/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

Ihan oikeasti, oletko sä kännissä kun et osaa kirjottaa? Surullista.

Toiseksi, mä haluan itse päättää mitä ostan perheelleni ruuaksi kaupasta, en tod. halua niitä joissa on päiväys tänään ja hedelmät on huonoja, niitä mitkä minä aina jätän kauppaan kun itse ostan vaan siitä läjästä ne parhaat. Muutenkin ne lahjoitusruokien jakohommat... en tykkäisi siitä, tuntuu epähygieeniseltä hakea sieltä niitä juuri ja juuri syötäviä lähes pilaantuneita ruokia. Tottakai niitä söisi jos olisi ihan pakko, mutta en sillä kyllä rehentelisi.

Minä ostan sen mukaan kaupasta ruuat mitä meidän perheessä halutaan syödä ja mitä tekee mieli, tuolla saa kyllä ilmaista ruokaa mutta ei voi vaikuttaa siihen että mitä se milloinkin on, meillä jäisi aina sitten osa syömättä ja roskiin menisi joka tapauksessa.

500€ kuussa on todella vähän käyttöön. Ei siitä pääse yli ei ympäri. Mutta jos sinä ap olet tuohon elintasoon tyytyväinen, niin hyvä juttu. Mulle se ei riittäisi, mulla on lapsia, kissoja... perhe, me tarvitaan/halutaan kaikenlaista mitä ei kustanneta tuolla systeemillä.

Vierailija
35/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

leipää, riisipiirakoita

maito

porkkanakakku

coleslaw-salaaatti

kana-fajitas 200 g

1 kg perunaa

pasta salmone/avocado

3kg mangoviipalepurkki

Mistä ruokajonosta saa noin paljon? Meilläpäin kassissa on vain muutama tavara.

Vierailija
36/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu ainakin joskus roudas ihan karseita tuotteita jostain ruoka-avusta. En kehdannut kieltää tuomasta kun niin tohkeissaan oli että näin voi auttaa kun ilmaiseksi majaili luonani jonkun aikaa. Sitten kun roudas jotain parsaa kilon verran parina peräkkäisenä päivinä olis tehdy mieli sanoa että tunkee ne syvälle. Usein heitin sit roskiin niitä vaivihkaa kun ei ollu näkemässä. Monessa tuotteessa päiväys vanhenemassa samana päivänä ja muutenkin sellaisia jämä tuotteita joita ei kukaan ostaisi.

Kilo parsaa viimesenä käyttöpäivänä. Kiitti!

Sinkkumies

Vierailija
37/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Sulta menee vielä sähkölasku, puhelinlasku/netti jos on, vesilasku 50e pahimmillaan, vaatteet/kengät/laukku eri vuodenajoille (talvella et pärjää kesätakilla et edes kevät), jos imuri hajoaa/muu kodinkone, apteekki joillakin jne. Osa ei hae sossuntukea vaan jää 400 josta menee 100 laskuihin. Tilanne voi olla vieläkin pahempi. 

Vierailija
38/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet hammaslääkäriin 80e ja 50e. Suuhygienisti on erikseen.

Vierailija
39/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvitse edes käydä leipäjonossa tai sosussa, kun olen juristi, vaan valtionkonttori lähettää tukuttain rahaa tilille, kun jelppaan vähän keräjillä noita laitapuolenkulkijoita.

Eikä mun asiakkaat tai työnteko paljon vaadi, kunhan muistaa vain valittaa jutusta korkeampaan oikeusasteisiin.

Ap. tuloihin voin lisätä kolme nollaa perään ja sisäfileen lisäksi voin lomailla muutaman kuukauden auringon alla, kun ap. joutuu jumiutumaan sisätiloihin.

Vierailija
40/43 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 37 ja 38.

Sossu maksaa kylläkin sähkölaskun ja hammaslääkärin kunnallisella. Ja lääkkeet saa apteekin maksusitoumuksella.

Itsellä sähkösauna lämpesi joka päivä kerrostalossa, kun kerran sossu maksoi sähkölaskun :) Mukava mennä rankan kuntosalitreenin tai monen tunnin kävelylenkin jälkeen koviin löylyihin rentoutumaan ;).

Vaatteet saa hyväntekeväisyydestä.