Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä on ollut jo kovaa kipua hampaassa..

Vierailija
28.06.2018 |

Oletteko selvinneet paikkauksella vai onko tilanne jo ollut niin paha, että juurihoito tai hampaan poisto on ollut edessä?

Kyllä..aika on jo varattuna.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin hammaskohtainen juttu

Vierailija
2/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Lähinnä itse vain pelkään, että tilanne on päässyt jo pahaksi, kun kipu on päällä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kerran vaan paikattu kipeä hammas. Sama hammas tosin kipeytyi myöhemmin uudestaan ja juurihoito oli edessä..

Vierailija
4/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Lähinnä itse vain pelkään, että tilanne on päässyt jo pahaksi, kun kipu on päällä.

-ap

Voi olla myös paha ientulehdus joka tekee. Tai purentavika.

Vierailija
5/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidetut on jouduttu poistamaan.

Joten jos minulle ehdotetaan juurihoitoa, harkitsen suoraan poistoa ja implanttia - jää välistä pois paljon turhaa kipua ja rahanmenoa.

Olen oppinut, että asiakas maksaa hammaslääkärin harjoittelut haastavien ongelmien kanssa.

Vierailija
6/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään kova kipu? On ollut pari kertaa ihan kunnolla häiritsevää, jomottavaa kipua hampaassa joka mennyt ohi kiillettä vahvistavaa tablettia imeskelemällä. Edelleen 0 reikää mutta muutama reiän alku joiden kehitys pysähtynyt.

Vierailija
7/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten jos minulle ehdotetaan juurihoitoa, harkitsen suoraan poistoa ja implanttia - jää välistä pois paljon turhaa kipua ja rahanmenoa.

Olen oppinut, että asiakas maksaa hammaslääkärin harjoittelut haastavien ongelmien kanssa.

Minulla on ollut suussa jo kymmenen vuotta juurihoidettu hammas. Parin vuoden päästä hoidosta tuli lohkeama, mutta sen jälkeen pysynyt pitkään kasassa. Että ihan tyytyväinen olen, että kuitenkin hammas on sillä vaivalla ollut jo näinkin pitkään.

Vierailija
8/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut muutamaan otteeseen kovaakin hammassärkyä, aina on paikkaus riittänyt, yhtäkään hammasta ei ole juurihoidettu.

Vierailija
9/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni juurihoitoon. Hampaassa ei ollut mitään kipua ennen kuin yhtenä yönä heräsin aivan järjettömään jomotukseen. Otin särkylääkettäkin mutten saanut nukuttua enää yhtään. Aloin tutkia asiaa, ja tikulla tuntui hammasvälissä iso kolo. En käsitä, miten se ei ollut aiheuttanut mitään tuntemuksia aikaisemmin. Nyt hampaasta on koko takaosa paikkaa.

Vierailija
10/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut suussa jo kymmenen vuotta juurihoidettu hammas. Parin vuoden päästä hoidosta tuli lohkeama, mutta sen jälkeen pysynyt pitkään kasassa. Että ihan tyytyväinen olen, että kuitenkin hammas on sillä vaivalla ollut jo näinkin pitkään.

Hyvä tuuri sulla.

Vierailija
11/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni juurihoitoon. Hampaassa ei ollut mitään kipua ennen kuin yhtenä yönä heräsin aivan järjettömään jomotukseen. Otin särkylääkettäkin mutten saanut nukuttua enää yhtään. Aloin tutkia asiaa, ja tikulla tuntui hammasvälissä iso kolo. En käsitä, miten se ei ollut aiheuttanut mitään tuntemuksia aikaisemmin. Nyt hampaasta on koko takaosa paikkaa.

Minä en ole uskaltanut edes tarkemmin tutkia asiaa, jätän sen hammaslääkärin tehtäväksi. Mua ei varsinaisesti pelota ajatus edes juurihoidosta, mutta turhauttaa jos joutuu ravaamaan useasti ja rahaa menee toki myös "turhuuteen". Mutta on tuo hammaskipu sellaista, että sitä ihan mielellään menee jo apua hakemaan..

-ap

Vierailija
12/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla 14 vuotta sitten juurihoidettu hammas. Ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
13/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on visurit poistamatta ja hyvin tiiviit hammasvälit. Vuosia ajottain juili alatakavisuriin ja sitä 'piikiteltiin' sitten muutaman kerran. Aina kipu vaan palasi kunnes se muuttui sietämättömäksi ja oli pakko mennä hampilan päivystykseen. Otettiin röntgenkuva ja syynä ei ollutkaan visuri vaan viereinen hammas johon oli muodostunut järkyttävän iso reikä paikkaan johon harja ei yllä tai mahdu. Hammaslääkäri sanoi että hammasta voidaan nyt vähän hoitaa paikkauksella ja varoitteli myös mahdollisella juurihoidolla mutta hän suosittelisi että otetaan samointein pois. Niin se hammas sitten otettiin pois siinä viidessä minuutissa. Oli minun eka varsinainen reikä ja heti lähti sitten hammas. Mutta tuo tilanne oli kehittynyt vuosien kuluessa.

Kyllähän se jotenkin suretti että heti 'revittiin' hammas pois mutta helpommalla kai pääsin tällä keinoin. Tosin poiston jälkeen se tyhjä hammasmonttu tulehtui ja selvisi että sinne oli jäänyt juuren pala joka sitten taas päivystyksessä poistettiin. Se ei ollut kiva kokemus kun tulehtunutta hammasmonttua kaiveltiin eikä siinä puudutukset paljon auttaneet. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Vierailija
14/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes varma olen, että reikä kyseessä. Hammaslääkärit maininneet ennenkin ahtaista hammasväleistä. Huono puhdistaa kunnolla, ja reikiä alkaa helposti kehittyä. Oon kyllä niin kateellinen tervehampaisille, joilla hyvin vähän hammasongelmia. Mulla karies alkanut jo valitettavan nuorena.

-ap

Vierailija
15/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä löytynyt selkeää syytä. Hirveen ilonen ei voi olla kyllä, koska kivut jatkuu sitten tod.näk. selittämättömänä. Kiva loppukesä tiedossa..

-ap

Vierailija
16/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä löytynyt selkeää syytä. Hirveen ilonen ei voi olla kyllä, koska kivut jatkuu sitten tod.näk. selittämättömänä. Kiva loppukesä tiedossa..

-ap

Mulla pari viikkoa sitten sama tilanne. 10v sitten juurihoidetu hammas sitten loppujen lopuksi poistettiin kun muu ei auttanut. Ei vain ole rahaa implanttiin.

Vierailija
17/17 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen pärjännyt paikkauksellakin, mutta yleensä edessä on ollut juurihoito/poisto. Annoin yhden hampaan juurihoitaa, mutta kun hammaslääkäri toisensa jälkeen varoitteli että kaltaisellani narskuttajalla juurihoidetut eivät kyllä kestä kovin pitkään + kruunu alkoi olemaan suht nopeasti uusimisen tarpeessa, totesin että jatkossa saavat poistaa suoraan jossei kyseessä ole ihan etuhammas. Suurin osa takahampaistani puuttuu, mutta koen että en ole varsinaisesti kärsinyt tästä- kivut ja vaivat ovat loppuneet hampaanpoistoon, maksu ei ole ollut järjetön (vrt. monta kertaa juurihoitoa) jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän