Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia " oireita" tulee ennen kuin tietää olevansa raskaana?

27.04.2006 |

Olemme mieheni kanssa nyt jättäneet kaikki ehkäisykeinot pois ja ajatelleet että nyt se jälkikasvu saa sitten tulla!

Yritimme juuri sinä tiettynä päivänä kuusta, mutta en ole nyt sitten tietenkään varma onko tärpännyt! Viikko pitäisi vielä odottaa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, mutta ennen sitä haluaisin tietää että voiko jo nyt olla jotain tuntemuksia jossain? Minulla on ollut erinäisiä tuntemuksia, mutta en tiedä liittyvätkö ne juuri tähän vauva-asiaan... Millaisia kokemuksia teillä muilla on ollut? Milloin alkaa esim. pahoinvoinnit tms...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8=)

Vierailija
42/51 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita on:

kuumeinen olo ja joka paikkaa kolottaa

päänsärky

rinnat arat (ei oo mulla menkkaoire)

väsyttää

viluttaa, vaikka hellettä piisaa

huono olo varsinkin iltasin nukkumaan mennessä

toivottavasti ovat oireita pikkuisesta. Tätä raskautta on yritetty jo vuosi. Esikoisesta en enää muista oliko samanmoisia oireita. Pahoivointi ainakin alko vasta myöhemmin. Testata en uskalla kun vasta viikon päästä, jos siihen vielä aihetta on. Pelottaa, että taas se täti kurvasee paikalle.

pikku2posti kp27/30-33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa niin kauhee valkovuoto.

menkkakivut alkoivat mutta ei tullut kuitenkaan menkkoja. aika kova paineen tunne tuntui alavatsassa ja usein vihloi. Paha olo alkoi kahden viikon päästä siitä kun olin tiennyt olevani raskaana. alkoi muuten tosi rajuna. Olin sairaalassa viikon tiputuksessa.

Vierailija
44/51 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun plussan testasin (kp 34/31-37), niin ei ollut kyllä minkäänlaisia oireita puoleen eikä toiseen. Rv 6+3 alkoi sitten pahoinvointi ja pyörtyily oikeen kunnolla!

Kesämorsian

Vierailija
45/51 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ekassa raskaudessa rv4 tienoilla heikotusta syönnin jälkeen. Kiersi ihmeellisesti mahassa. Sukulaismies kysyikin aamiaspöydässä että onko mulla vatsa kipeänä kun hieroin sitä (huomaamattani). Samalla viikolla rupesi lähtemään myös hiuksia oikein kunnolla! Tein plussatestin saman viikon lopussa.

Toisessa raskaudessa tuli jo rv3+2 miltei oksennus Cittarin lihatiskillä! Sanoinkin työkaverille, että jos en tietäisi etten voi olla raskaana, varmasti olisi selvä merkki (mulle ei annettu siihen kiertoon juurikaan toivoa ohuen limiksen takia). Samoihin aikoihin alkoi hengästyttämään ihan hirveästi! Normaali töihin kävely tuntui loputtomalta taipaleelta ja luulin että henki loppuu. Mies hoputti mua lääkäriin että mikä nyt on vikana kun puhelimessa olin aina ihan happi lopussa kun soitti kävelymatkan aikana. Tein plussatestin rv3+6.

Siinä minun varhaisimmat oireet molemmissa raskauksissa.

Vierailija
46/51 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa rv5+1, tein positiivisen raskaustestin rv3+5, senkin lähinnä miehen yllytyksestä.

Oireita oli: korkeat lämmöt, kärttyinen olotila, vilutus keskellä kuuminta kesää, välillä hiukan huono olo, vessassa ramppaaminen, väsymys. Mies ei yllättynyt yhtään positiivisesta testistä, koska hän omien sanojensa mukaan " näki sen jo naamasta" ;o)

Kahdesta aikaisemmasta muistan aika lailla samat oireet ennen testin tekoa... Nyt kun menen kuudetta raskausviikkoa, niin oireena on jäljellä lähinnä aivan tolkuton väsymys, olen nukkunut joka päivä ainakin sen 3h päikkärit. Uskon vahvasti, et sintti on sitkeästi mukana ja kaikki menee OK. Ja sisaruksiensa tapaan ei toivottavasti aiheuta toimintakykyä häiritseviä pahoinvointeja...

Vierailija
47/51 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut hyvin vähän oireita..

-lämpöä ollut yli 37.10 joka aamu norm. 36.4-36.6

- rinnat hyvin pinkeät ja kädet turvonnu sormuksista huomaa

- alavatsan nippailut jotka säteilevät nivusiin..

- kylmät ja kuumat olot vuorotellen..

kpsta ei tietoa muutaku se että ovis on ollu 10-9. päivää sitte.. en oo jaksanu laskea, ajattelin että jos tulee menkat ni sit tulee.... viimiset kunnon mekat 16.7 ja sen jälkeen vuotoja tullu mutta ei kunnon menkka vuotoa koska kipuja normaalin mukaan ei oo tullu.. testaan

30.8...!? :D jännittää ekaa siis yritetty 02/06 lähtien...

Vierailija
48/51 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli edellisessä raskaudessa niin että pahoinvointi alkoi illalla aina nukkumaan mennessä hyvin selkeänä jo viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Lisäksi oli vähän alaselän vihlomista.

Nyt tällä hetkellä pitäisi olla 10 päivää oviksesta eli ensi viikolla ajattelin testailla. Tosin pakko myöntää että yksi testi tuli jo ikäänkuin kokeilumielessä nyt illalla tehtyä mutta negahan se oli niin kuin olettaa saattaa ja kun kerran noita testejä kaapissa " lojuu" niin mikäs siinä... Mulla ei ole mitään testausjännitystä eli teen sen " extempore" vessassa käydessani. ...tosin heti sen jälkeen tietysti jännittää jos kuitenkin näkyisi joku haamu! Olen kyllä todellinen hätähousu noiden testien suhteen.

Ja oireita riittää; kp 18) Alamahaa juilii niin että välillä kouraisee vasemmalta puolelta ja kohdun kohdalla on sellainen " tärinä" kipu eli kun istahtaa tai joku osuu siihen niin vihlaisee inhottavasti. Turvotusta on jaloissa ja sormissa. Alaselkä ollut jonkin verran kipeä, varsinkin kumarrellessa. Rinnoista saa pikkasen puristamalla tipan kellertävää nestettä. (mahdollisesti voi johtua vielä edellisestä imetyksestäkin,josta nyt 8kk) Maha on todella turvoksissa. Flunssa päällä. Närästystä oli yhtenä päivänä aika reippaasti. Valkovuoto ei ole runsasta vaan sellaista aikas vähäistä, ihan valkoista ja juoksevaa. Mieliala heittelee laidasta laitaan. Lämpö on 37. Tosin en ole sitä erityisesti tarkkaillut ja voi johtua flunssasta.

Mutta nämähän on tietysti alamahan vihlomista (harvinaista minulla edes menkkojen aikana) lukuunottamatta sellaisia vaivoja mitkä on helposti selitettävissä millä tahansa muullakin asialla joten en kuitenkaan tuudittaudu liikaa oireisiini. Laitoin kuitenkin nämä tähän jos vaikka niin onnellisesti kävisi että plussaa pukkaisikin.

Vierailija
49/51 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanaa kun löysin viestisi emilia77! Vauvakuume vaivaa ja ehkäisy jätetty pois 1/06. Kiertoni ollut säännöllisen epäsäännöllinen ja oviksen nappaaminen työlästä. Tilanne alkoi jo siinä määrin hermostuttamaan, että kävin tällä viikolla lääkärissä; oli puhe, että tapaamme uudestaan kp 10 ja ultrataan tapahtuuko kehossani mitään.

Eilen saunasta tullessani huomasin, että rinnoistani tulee myös kellertävää/vaaleaa nestettä puristamalla. Olin hämmästyneen innoissani ja toivoni taas heräsi mahdollisesta raskaudesta... :) Etsinkin sivustoilta samoja oireita huomanneita ja sinä emilia77 olit ainoa, joka tällaista oli kirjannut! Tämä loi minulle lisää toivoa! Mainitsit, että sinulla se voisi johtua myös lähiajan imetyksestä, mutta kohdallani sellaisesta ei ole kyse. Kuopukseni jo 1v8kk eikä imetys onnistunut kohdallani laisinkaan.

Nyt vain pitäisi malttaa mielensä ainakin viikon verran, sillä nyt menossa vasta kp20. Voi kunpa aika kuluisa joutuisasti!

Plussaa meille kaikille toivoen

orkidea2006

Vierailija
50/51 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tuppaa olemaan vauvakuumetta. Minipillerit (Cerazette) jätin pois noin kolme viikkoa sitten. Kuukautiset mulla on ollut viimeksi toukokuussa noitten minipillerien takia. Ei siis oikeestaan ole mitään hajua, että millon niitten pitäisi seuraavan kerran tulla. Nyt ihmetyttää kuitenkin, että voisinko jo nyt olla raskaana. Mulla ei yleensä ole oikeestaan mitään kuukautiskipuja ja nyt vaivoina on:

- tunne, että olisin tulossa kipeeksi

- välillä ihmeellisiä mielialoja

- runsas valkovuoto (yleensä tosi vähän, jos sitäkään)

- alavattaa vihloo aina välillä

- nännit toista päivää kosketusarat (rinnat oireilee tosi harvoin)

Yritän jaksaa ootella sellasen viikon verran ja testailen sitte.

Vierailija
51/51 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme nyt mieheni kanssa alkaneet alle kuukausi sitten yrittämään lasta. Lopetin ehkäisyrenkaan käytön noin 2 vuotta sitten. Minulta tulee nyt aivan tyhmiä kysymyksiä, koska tosiaan en tiedä näistä asioista paljoakaan: Kuinka pian yhdynnän jälkeen pitäisi alkaa tuntemaan raskausoireita? Kuuluuko kuukautisten tulla vielä kerran, vaikka olisi jo raskaana? Pitäiskö minun ihan alusta asti olla varovainen esim. urheilussa, vaikka en tiedä olevani raskaana?

Mieheni mielestä raskaustestin käyttö on turhaa. Minä taas haluaisin jatkuvasti testailla.

Hitsi kun ei voi näistä asioista keskustella ystävien kanssa.

Arvostan teidän kommentteja ja kokemuksia :)