Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia " oireita" tulee ennen kuin tietää olevansa raskaana?

27.04.2006 |

Olemme mieheni kanssa nyt jättäneet kaikki ehkäisykeinot pois ja ajatelleet että nyt se jälkikasvu saa sitten tulla!

Yritimme juuri sinä tiettynä päivänä kuusta, mutta en ole nyt sitten tietenkään varma onko tärpännyt! Viikko pitäisi vielä odottaa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, mutta ennen sitä haluaisin tietää että voiko jo nyt olla jotain tuntemuksia jossain? Minulla on ollut erinäisiä tuntemuksia, mutta en tiedä liittyvätkö ne juuri tähän vauva-asiaan... Millaisia kokemuksia teillä muilla on ollut? Milloin alkaa esim. pahoinvoinnit tms...

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tässä kovasti odotan ensi viikkoa, jolloin saan

tehdä testin..

mutta oireet viittaavat kyllä melkoisesti, että olisin raskaana tai sitten

vaan kuvittelen/liioittelen?!

n. viikon päästä pitäisi menkat alkaa.

oireita on nyt:

- rintojen turvotus ja lievää kipua

- älytön valkovuoto (ihan kuin menkat alkaisi just)

- joka yö herään vessaan (sitä ei ole tapahtunut sitten ihan viimeaikoina- siis useisiin kuukausiin)

Mitään tuntemuksia ei vatsassa tai selässä ole, mutta nuo rinnat on ollut

se " oljenkorsi" , joista päättelen, että olisi tärpännyt..

Niin, ja väsymys on tullut kuvioihin tosi voimakkaasti (olen ajatellut, että se voi johtua myös helteestä)

Nyt vaan jännitystä juhannukseen asti !

Vierailija
2/51 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

++++PLUSSA TULI+++

Oireet siis olivat " oikeita"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis voi olettaa, että oireet voivat tulla jo noinkin aikaisin? Missä kierron vaiheessa kaikilla noi oireet on siis alkanut?

Vierailija
4/51 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS!!!!

Mulla alkoi oireet n 1vko oviksesta.

Noi rinnat etenkin oli varma tärppi, sama oli esikoisen kanssa.

Nyt pääsenkin tuonne odotuspuolelle :)

Onnea muillekin!

Vierailija
5/51 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOi!

Meillä meni reilu vuosi aikaa pillerien poisjätöstä positiiviseen raskaustestiin. Opein aika hyvin lukemaan omaa kehoa ja oviksen ajankohdan oppi tuntemaan. Niissä kierroissa, joissa en tullut raskaaksi, minulle tuli rinnat kipeiksi muutama päivää oviksen jälkeen. Monta kertaa olin ihan varma, että nyt tärppäsi. Rinnat oli sitten kipeinä siihen saakka, että kuukautiset alkoivat. Siinä kierrossa, jossa sitten tulin raskaaksi, ovis tuli myöhään ja oireet olivat hyvin selvät. Paljon limaa ja tykytystä vasemmassa munasarjassa. Mutta rinnat eivät tulleetkaan kipeiksi eikä tullut oikeastaan mitään muitakaan oireita. Jotenkin pidin sitä hyvänä merkkinä ja odottelin rauhassa reilut pari viikkoa ja sitten kun tein testin, niin selvä plussahan sieltä tuli. Rintaoireita alkoi tulla vasta tuon jälkeen.

Vauvakuumeisena on tuskainen olla ja aina sitä on kovin malttamaton testien ja oireiden kanssa. Pitemmän päälle se käy kyllä raskaaksi kun joka kuukausi maailma romahtaa kuukautisten alkaessa ja en tiedä minkälaisessa mielentilassa olisin nyt, jollei sitten vihdoin olisi tärpännyt. Vaikka eihän meillä niin hirveän kauaa mennyt.

Vierailija
6/51 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi aikoinaan myös samalla tavalla kuin Pirpanalle, että ennen plussaamista ei ollut mitään oireita. Eli rinnat ei menny yhtään kipeiksi niinku ne yleensä menee oviksen jälkeen, eikä olo ollu ollenkaan raskautunut. Ei ollu pahoinvointia, ennenkuin vkolla 10 ja mulle itseasiassa tuli vielä yhdet valemenkat (3 päivää niukkaa tuhruvuotoa), joten olin jo toisella kuulla kun sain tietää olevani raskaana. Ainut oire tosiaan oli ettei toisia menkkoja tullutkaan.

Nyt kun toista kuumeilen, niin " tulkitsen" kaikki nippailut merkiksi raskautumisesta...Toisillahan oireet tosiaan voi alkaa jo aikaisemmin, mutta mulla kävi noin.

Vierailija
7/51 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testasin kp28 ihan vain poissulkeakseni raskauden mahdollisuuden ennen lääkäriin menoa, ja yllätys oli suuri, kun testiin ilmestyikin kaksi viivaa. Oireita ei siis todellakaan ollut - ainakaan sellaisia, joista olisin voinut päätellä olevani raskaana. Toki vähän vatsasta nippaili, mutta ajattelin sen olevan vaan menkkoja ennakoivaa.

Mutta rinnat eivät tulleet yhtään kipeiksi (niinkuin joskus ennen menkkoja tulee), sen sijaan nyt ovat nännit niin kipeät, että jos en olisi vielä testannut, nyt testaisin!

Vierailija
8/51 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika klassisia oireita.

lämmöt koholla 37.4 ( normi 36.7-8 )

rinnat sivuilta ja nänneistä TODELLA kipeät ja jotenkin pinkeät, mieskin huomasi asian tosi selkeästi.

Kiinnittymisen luulen huomanneeni, sillä yhtenä iltana vatsaa viilteli nukkumaan mennessä aikalailla muutaman kerran.

Testasin ensimmäisen negan kp24 ja olin aivan murheen murtama plussa pärähti ruutuun 31/27-??, mutta jo paria päivää aiemmin olin varma raskaudestani, älkää kysykö miksi siltä se vain tuntui !

Vierailija
9/51 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet ovat mulla olleet hyvin samanlaiset kuin ennen kuukautisia. Toisella kerralla tiesin jo odottaa, että siellä on tulossa joko vuosisadan menkat tai vauva... Mulla muuten testi on näyttänyt haamun vasta sitten, kun kuukautiset ovat olleet viikon myöhässä. Aika tuskallista odottaa!

Vierailija
10/51 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman todellisia flunssan oireita. Ei nuhaa, päänsärkyä ym. vaan koko ajan semmoinen olo, että kipeäksi tulen. Lämmöt koholla samallalailla kuin niissä kierroissa joissa en raskautunut, mutta ei sitten tipahtanut takaisin alas.

Pahoinvointi, väsymys ja rintojen arkuus alkoivat mulla vasta myöhemmin.

A & Kirppu h17+1

Vierailija
11/51 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihan äkillisesti alkanut nuhainen ja kuumeinen olisi mullakin ehkä paljastanut asian, jos olisin raskautta osannut epäillä.. Alkoi ihan yllättäen kp25, vaikka olin juuri viikko sitten parantunut edellisestä flunssasta.

Vierailija
12/51 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...myös sitä että odotan turhaan ja petyn sitten kun menkat alkaa! Jotenkin olen vaan niin varman nyt tässä elämäntilanteessa että se vauva saisi tulla, ja että ensimmäisellä kerralla tärppää " kun kaikilla muillakin on tärpännyt" !

Itse en ole käyttänyt pillereitä kuuteen vuoteen kun mikään merkki ei sopinut minulle. Joten tämäkin puhuu sen puolesta että ensimmäisellä kerralla voisi vaikka tärpätäkin! :)

Ollaan oltu tosi varovaisia ja käytetty aina suojausta, nyt tuntuu hassulta ja melkein rikolliselta kun mitään ei tarttekaan käyttää.

No mut, katsellaan! Ensi viikolla (vko 18) keskiviikkona ollaan jo paljon viisaampia!

Hyviä vappuja ja kiitoksia kaikille vastauksista!

pirpana73:

MOi!

Meillä meni reilu vuosi aikaa pillerien poisjätöstä positiiviseen raskaustestiin. Opein aika hyvin lukemaan omaa kehoa ja oviksen ajankohdan oppi tuntemaan. Niissä kierroissa, joissa en tullut raskaaksi, minulle tuli rinnat kipeiksi muutama päivää oviksen jälkeen. Monta kertaa olin ihan varma, että nyt tärppäsi. Rinnat oli sitten kipeinä siihen saakka, että kuukautiset alkoivat. Siinä kierrossa, jossa sitten tulin raskaaksi, ovis tuli myöhään ja oireet olivat hyvin selvät. Paljon limaa ja tykytystä vasemmassa munasarjassa. Mutta rinnat eivät tulleetkaan kipeiksi eikä tullut oikeastaan mitään muitakaan oireita. Jotenkin pidin sitä hyvänä merkkinä ja odottelin rauhassa reilut pari viikkoa ja sitten kun tein testin, niin selvä plussahan sieltä tuli. Rintaoireita alkoi tulla vasta tuon jälkeen.

Vauvakuumeisena on tuskainen olla ja aina sitä on kovin malttamaton testien ja oireiden kanssa. Pitemmän päälle se käy kyllä raskaaksi kun joka kuukausi maailma romahtaa kuukautisten alkaessa ja en tiedä minkälaisessa mielentilassa olisin nyt, jollei sitten vihdoin olisi tärpännyt. Vaikka eihän meillä niin hirveän kauaa mennyt.

Vierailija
13/51 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin voin nyt kommentoida, kun testi näytti juuri plussaa++++++++!!!!!!!!!!!!!!!!

Eli rintojen älytön arkuus ja närästys nyt pari päivää ennen testaamista..ja mahan nippailut. kp 35/30-34 ja PLUSSA tuli :)

Vierailija
14/51 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös flunssan poikasta, pientä nuhaa ja sellanen tahmee olo. Ja rinnat on ihan erilaiset, yleensä ovat pehmeät, ennen menkkoja kipeät. Nyt eivät kipeät, mutta jotenkin pinkeet, tiukemmat. Ja turvotusta käsissä ja jaloissa. Väsymystä myös, mutta se johtuu melko varmasti töistä.

Tosin en usko, että olisin raskaana, touhuttiin vain kerran oviksen aikaan. Mutta erittäin tervetullut meillekin vauva olisi.

Vierailija
15/51 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aavistin olevani raskaana kun rinnat kipeyty, ikinä ennen rinnat ei olleet kipeytyneet ja selvä plussa pamahti:) Plussaa edeltäneessä kierrossa tunsin mukamas kaikki mahdolliset oireet noita rintoja lukuunottamatta, oli nippailua,pahoinvointia,pissahätää,menkat myöhässä..ja kyllä petyin kun plussaa ei tullutkaan. Mutta nuo kipeät rinnat olivat siis minullakin se selvä merkki, pahoinvointi alkoi rv 6+

Queen rv 33+6

Vierailija
16/51 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas valkovuoto ainoa oire. Testaan 5.5 (kp 27?) jos jaksan odottaa....

Vierailija
17/51 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tälläsiä ollut:

- runsas valkovuoto

- lämmöt koholla

- väsymys

- nälkä (koko ajann)

- aamupahoivointia ja päivittäistä kuvotusta

- turvotus varsinkin iltaisin???

Täti nyt päivän myöhässä tänään ostan testin ja teen huomenna ammulla.

Edellisessä raskaudessa oli vilutus ja nippailut alavatsassa+pahoinvointi.

Vierailija
18/51 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' mummotaudin' oireita; eli vilu- ja tosi kuumiavaristyksia! Etovaa oloa (mulla ei pahoinvointia oo ollu yhdestakaan) ; kahvi ei maistu. Vatsaa kirpaisee ja ilmavaivoja tulee enemman. Myohemmassa vaiheessa tulee myos rintojen kipeytymiset ja hiukan selkasarkya...

Vierailija
19/51 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa oli menkkamaisia jomotuksia ristiselässä ja alavatsassa ja vähän etovaa oloa sekä kamala väsy koko ajan. Nyt tässä toisessa on noiden muiden lisäksi huimausta ja se miut tällä kertaa sai testaamaan, kun oli huimannut useampana päivänä. Varsinkin väsyneenä viskas päästä ihan ihmeellisesti. Tuo huimaus alkoi jotain kp 24/28 ja plussasin 29/28.

Vierailija
20/51 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

snowflake:

Mulla on tälläsiä ollut:

- runsas valkovuoto

- lämmöt koholla

- väsymys

- nälkä (koko ajann)

- aamupahoivointia ja päivittäistä kuvotusta

- turvotus varsinkin iltaisin???

Täti nyt päivän myöhässä tänään ostan testin ja teen huomenna ammulla.

Edellisessä raskaudessa oli vilutus ja nippailut alavatsassa+pahoinvointi.

...nyt sitten nappaa!!! Oikein paljon onnea huomiseen...

Mulla pitäisi alkaa huomenna menkat, yleensä on tullut sellasta tuhruttelua n. 3 pvää ennen menkkoja mutta nyt ei ole tullut muuta kun valkovuotoa. En tiiä onko sitä nyt paljon, mutta sanotaan että huomattavasti. Huomenna olen viisaampi! :)