Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuinka normaalia, että viisaudenhampaat puhjenneet jo 17-vuotiaana?

Vierailija
27.06.2018 |

Minulla on puhjennut kummatkin viisaudenhampaat alhaalta jo nyt, vaikka täytin 17 muutamia kuukausia sitten.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli viisaudenhampaat jo alle 17-vuotiaana. Hammaslääkäri sanoi sen olevan huono asia, kun noin nuorella on viisaudenhampaat. Ei kuitenkaan kertonut miksi se on huono asia. Viisaudenhampaat poistettiin minulta 22-vuotiaana.

2/4 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varmaan sitten toisesta ääripäästä. 35v eikä yhtään viisauden hammasta poistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia

Vierailija
4/4 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihmetyttää syvästi nämä toistuvat ketjut viisaudenhampaista. Onko teillä joku fiksaatio niistä vai haluatteko jotenkin päteä niillä? Ne ovat ihan luonnollisia asioita.

Terveyskirjasto: "Viisaudenhampaat alkavat puhjeta yleensä 19–20 vuoden iässä eikä puhkeaminen juurikaan enää edisty 26. ikävuoden jälkeen. Ennen 32 vuoden ikää ainakin yksi viisaudenhammas on jo poistettu 67 prosentilta suomalaisista." 

Viisaudenhampaat voivat siis puhjeta myös alle 19-vuotiaalla ja 33 prosentilla 32 vuotiaista ei ole yhtään viisaudenhammasta poistettu. Vaikka kilpaa ilmoitatte nämä hammastapaukset epänormaaleiksi, ovat ne täysin normaaleja. Hankkikaa enemmän sisältöä elämäänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä