Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverit ja vastuu

27.06.2018 |

Miten koette, kuinka paljon olet vastuussa vieraista lapsista, jos teille ilmestyy lapsia kutsumatta kylään?

Meillä on nyt mökillä alkanut käydä lapsia, mikä on siis ok. Mutta ei jaksaisi koko ajan olla vahtimassa. On mm. ranta. Pienin on vasta 5 ja ilmeisesti saa sitten vapaasti kulkea.

Jos päästätte lapsenne summassa kylille niin oletatteko että lapset itse osaavat arvioida riskit?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse vain pystyisi olemaan vahtimatta rannan lähellä. Tulisi todella huono omatunto, jos lapsi hukkuisi takiani. Mielummin sanon, että ei saa tulla nyt, että pitää mennä kotiinsa.

2/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jo sovittiin kertaalleen, ettei enää tänään. Silti pelmahti vielä väki pihaan.

Hätistelin koteihinsa, mutta varmaan se 5 v sieltä kohta tulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en itse vain pystyisi olemaan vahtimatta rannan lähellä. Tulisi todella huono omatunto, jos lapsi hukkuisi takiani. Mielummin sanon, että ei saa tulla nyt, että pitää mennä kotiinsa.

Eli sinä koet, että se aikuinen vastaa, joka lapsen näkee?

Mites jos hukkuu kun en ole paikalla? Käyvät siis pihassa vaikkei olla edes paikalla. En kai ainakaan silloin vastaa?

Vierailija
4/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähettäisin kotiinsa ja hakemaan oman vanhempansa valvomaan. Sanoisin, että turvallisuuden vuoksi aikuisen pitää olla läsnä ja itse en ehdi vahtimaan. Piste.  Lapsille pitää uskaltaa sanoa asiat niin kuin ne on. 

Vierailija
5/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin taaperon kotiinsa ja kertoisin, että tämä oli taas meidän rannalla, yrittäkää pitää se omalla tontilla, koska en halua ikäviä ruumiita meidän rantaan.

Vierailija
6/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi yrität järjestää ja sopia asiaa viisivuotiaan kanssa? Soitat tietenkin hänen äidilleen tai isälleen ja sanot HÄNELLE! Eli että et voi nyt vahtia lapsia, joten voisivatko kieltää lastaan tulemasta tai että jos tulee, sinä et ole vahtimassa lapsen touhuja rannassa.

Vastuu siirtyy silloin lasten vanhemmille.

Minusta ketään ei voi pakottaa lapsenvahdiksi, mutta jos otat kylään jonkun, olet hänestä vastuussa, jollet selvästi hänen vanhemmilleen ilmoita, että et vahdi.

7/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi yrität järjestää ja sopia asiaa viisivuotiaan kanssa? Soitat tietenkin hänen äidilleen tai isälleen ja sanot HÄNELLE! Eli että et voi nyt vahtia lapsia, joten voisivatko kieltää lastaan tulemasta tai että jos tulee, sinä et ole vahtimassa lapsen touhuja rannassa.

Minusta ketään ei voi pakottaa lapsenvahdiksi, mutta jos otat kylään jonkun, olet hänestä vastuussa, jollet selvästi hänen vanhemmilleen ilmoita, että et vahdi.

Niin, tänäänkin laitoin lapsen takaisin kotiinsa ja sovin äidin kanssa puhelimessa, että katsotaan huomenna. Muksu täräyttää hetkessä meille, niin vartti puhelusta. Jotenkin kädetön olo. ..

8/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisin taaperon kotiinsa ja kertoisin, että tämä oli taas meidän rannalla, yrittäkää pitää se omalla tontilla, koska en halua ikäviä ruumiita meidän rantaan.

Tämä ei oikein onnistu vaarantamatta niitä, joista olen vastuussa.

Vierailija
9/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tänäänkin laitoin lapsen takaisin kotiinsa ja sovin äidin kanssa puhelimessa, että katsotaan huomenna. Muksu täräyttää hetkessä meille, niin vartti puhelusta. Jotenkin kädetön olo. ..

Lue nyt oma vastauksesi. "Katsotaan huomenna." Ei. Kun ei katsota huomenna eikä ikinä. 

10/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähettäisin kotiinsa ja hakemaan oman vanhempansa valvomaan. Sanoisin, että turvallisuuden vuoksi aikuisen pitää olla läsnä ja itse en ehdi vahtimaan. Piste.  Lapsille pitää uskaltaa sanoa asiat niin kuin ne on. 

Tämä on mennyt kirjeenä - lopputulos on ettei muutosta 😂😂😂

Vierailija
11/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Onko se viisivuotias joku pirun riivaama lieskakatse, joka käräyttää tuhkaksi sun mukulasi, jos ei saa olla teillä?

Pistät omat lapsesikin autoon ja viet sen naapurin viisivuotiaan kotiinsa. Kiellät tulemasta, jos ei usko, kun sanot, ettei tänään sovi enää kyläillä.

Ihan oikeasti, sä olet aikuinen ihminen, älä leiki kynnysmattoa.

12/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue nyt oma vastauksesi. "Katsotaan huomenna." Ei. Kun ei katsota huomenna eikä ikinä. [/quote]

Niin, nyt mulla on ajatus että olisivat tervetulleita sovitusti ja silloin katsoisin perään. Olisi omalle seuraa ja kaikin puolin kiva.

Mutta että eivät tulisi koko ajan.

Voi olla, että on pantava täyskielto. Varmaan tulevat ilman että vanhemmat tietääkään.

13/13 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Onko se viisivuotias joku pirun riivaama lieskakatse, joka käräyttää tuhkaksi sun mukulasi, jos ei saa olla teillä?

Pistät omat lapsesikin autoon ja viet sen naapurin viisivuotiaan kotiinsa. Kiellät tulemasta, jos ei usko, kun sanot, ettei tänään sovi enää kyläillä.

Ihan oikeasti, sä olet aikuinen ihminen, älä leiki kynnysmattoa.

Ei se ole riivattu, mutta aivan liian vähän kasvatettu ja kaipaa kamalasti huomiota.

En vain koe, että minun homma olisi monta kertaa päivässä kuljettaa vierasta, kutsumatta tullutta lasta. Ja en voi kuljettaa vieraita ja omaa väkeä yhdessä turvallisesti.

Kai minun pitää olla yhteydessä viranomaisten suuntaan, jos vanhemmat eivät saa lapsiaan ruotuun.

Kiitos kaikille, lisänäkemykset tervetulleita tietenkin myös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi