Saanko pettää?
Olen ollut kymmenen vuotta ilman seksiä. Mieheni ei halua koskea minuun, koska olen ylipainoinen ja mt-ongelmainen. Jos joku huolisi minut, niin onko väärin, jos petän häntä? Hänellä itsellään on toinen nainen. Mielipiteitä?
Kommentit (20)
Ok. Kiitos kommentistasi, ei taida herättää paljoa keskustelua tämä aihe. Olen miehen kanssa keskustellut asiasta, mutta kieltää kaiken ja sanoo, että meillähän menee ihan hyvin ? Mitäpä siihen sitten sanoisi. Ap
Eroat ensin. Sitten saat paneskella niin paljon random ukkoja kuin haluat. Pettämistä ei voi perustella mitenkään.
Ja kysymys kuuluu, mikä pitää teidät edelleen yhdessä, jos miestä ei kiinnosta ja hänellä on toinen?
Tossa tilanteessa erotaan. Ei seksiä, ja molemmat osapuolet haluavat pettää. Suhteessa ei siis seksittömyyden lisäksi ole rakkautta, rehellisyyttä, luotettavuutta, halua.
Miksi olette edes enää yhdessä?
Joo, en itsekään tiedä miksi olemme yhdessä, kai se on se perinteinen lapset...mutta joo, ehkä yritän puhua taas miehelle...ap
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kiitos kommentistasi, ei taida herättää paljoa keskustelua tämä aihe. Olen miehen kanssa keskustellut asiasta, mutta kieltää kaiken ja sanoo, että meillähän menee ihan hyvin ? Mitäpä siihen sitten sanoisi. Ap
Mitähän siihen sanoisi... hitsi, miten vaikea kysymys! Jos vaikka sanoisi, että "Olen ollut kymmenen vuotta ilman seksiä, koska et halua koskea minuun vaan tyydytät tarpeesi toisen naisen kanssa. Haluan seksiä ja kun en saa sitä sinulta, haen sitä muualta. Teen sen loukkaamatta ja häpäisemättä sinua yhtään sen enempää kuin mitä sinä olet loukannut ja häpäissyt minua näinä vuosina hakemalla oman seksisi muualta. Voimme silti jatkaa yhteistä arkea lastemme kanssa."
(Viimeinen lause vain, jos jostain käsittämättömästä syystä tuota todella haluat.)
No jos äijä käy vieraissa, niin miksi et sinäkin? Kannattaa tietysti ensin kysäistä, että josko häneltä heltiäis, vai haetko muualta.
Joo, kuulostaa helpolta ratkaista ongelma näin teoriassa, mutta käytännössä vaikeampaa, kun on yhteinen menneisyys. Ja tosiaan mun puhuminen asiasta ei ole johtanut mihinkään, mies kieltää kaiken. Eikä halua erota, mutta minäkään en kelpaa hänelle. Minulla ei ole sivusuhdetta ollut, mutta joskus kaipaan seksiä valtavasti. Tämä nyt oli vaan tällaista pohdintaa, tuskinpa edes uskaltaisin pettää, eikä tällaista melkein satakiloista kukaan edes huolisi. No, tulipa avauduttua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuulostaa helpolta ratkaista ongelma näin teoriassa, mutta käytännössä vaikeampaa, kun on yhteinen menneisyys. Ja tosiaan mun puhuminen asiasta ei ole johtanut mihinkään, mies kieltää kaiken. Eikä halua erota, mutta minäkään en kelpaa hänelle. Minulla ei ole sivusuhdetta ollut, mutta joskus kaipaan seksiä valtavasti. Tämä nyt oli vaan tällaista pohdintaa, tuskinpa edes uskaltaisin pettää, eikä tällaista melkein satakiloista kukaan edes huolisi. No, tulipa avauduttua. Ap
No selitä nyt edes, mikä siinä on ongelma, jos sanot hänelle että koska hän ei halua seksiä kanssasi niin haet sitä muualta?
Voisiko sun mt-ongelmat ja ylipaino liittyä yhteen? Miten ne mt-ongelmat ilmenevät teidän arjessa? Periaatteessa sulla on kyllä oikeus hakea seksiseuraa muualta, kun kerran miehesikin on niin tehnyt, ja jos kuitenkin haluatte pysyä kimpassa, niin mitäpä kellään ulkopuolisella on siihen huutelemista.
Hän kieltää, ettei ole mitään toista naista, että minä vaan kuvittelen. Ja koska hänelläkään ei ole ketään, niin minunkaan ei tarvii käydä vieraissa. Ja olen tosiaan ihan varma siitä että tuo toinen nainen on olemassa, koska olen kahdelta eri ihmiseltä kuullut asian ja itse nähnyt heidät samassa autossa. Mutta tää nyt alkaa jo itsestäkin kuulostaa naurettavalta tää meidän touhu, että tuskinpa tähän mitään ratkaisua on. Jos otan eron miehen suku ei puhu minulle sen jälkeen ym. Lapset on jo melkein aikuisia, että sen puoleen voisi ero olla jo helpompi, jos se koskaan helppo on. Ap
Mun mt-ongelmat tai siis lääkkeet ovat osaltaan vaikuttaneet lihomiseen. Mutta en pysty niitä poiskaan jättään koska haluan kuitenkin käydä töissä. Ilman lääkkeitä en pysty. Arjessa mt-ongelmat näkyy väsymyksenä, tunne-elämän ongelmina jne. Pidän kuitenkin muuten huolen itsestäni, käyn kampaajalla, joskus meikkaankin, peseydyn joka päivä mutta mies ei vaan halua koskea minuun. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hän kieltää, ettei ole mitään toista naista, että minä vaan kuvittelen. Ja koska hänelläkään ei ole ketään, niin minunkaan ei tarvii käydä vieraissa. Ja olen tosiaan ihan varma siitä että tuo toinen nainen on olemassa, koska olen kahdelta eri ihmiseltä kuullut asian ja itse nähnyt heidät samassa autossa. Mutta tää nyt alkaa jo itsestäkin kuulostaa naurettavalta tää meidän touhu, että tuskinpa tähän mitään ratkaisua on. Jos otan eron miehen suku ei puhu minulle sen jälkeen ym. Lapset on jo melkein aikuisia, että sen puoleen voisi ero olla jo helpompi, jos se koskaan helppo on. Ap
Ei ole mitään väliä, onko toista vai ei. Sinulla on seksuaaliset tarpeesi, olet ilmaissut (ilmeisesti) haluavasi tyydyttää ne ensisijaisesti hänen kanssaan mutta kymmenen vuoden ajan hän on sen sinulta evännyt. Jos hän ei jatkossakaan kerran seksiä kanssasi halua, niin sinulla on oikeus ilmaista haluavasi sitä jonkun muun kanssa ja mennä etsimään se joku muu.
Mitä ihmeen väliä on sillä, puhuuko miehen suku sinulle vai ei??
Minulla ei ole paljoa ystäviä ja vietämme aika paljon aikaa miehen puolen suvun kanssa, joten kyllä minultakin lähtisi monta läheistä ihmistä pois, jos ero tulisi. Mies on muuten kuitenkin kiltti, on hyvä isä lapsille, ei pahoinpitele eikä juo liikaa. Ainut mikä kiikastaa on tämä seksi. Ehkä minä yritän vielä puhumalla tai sitten vaan tyydyn itse hoitelemaan itseni kuten tähänkin asti. Ap
Eroa. Olet onnellisempi sinkkuna tai uuden miehen muualta löytäessä. Mies jolla on toinen nainen, eikä halua intiimisuhdetta, voi aiheuttaa ongelmia terveyteesi. Joten muualla on parempi elämä. Nykyinen mies aiheuttaa mahdollisesti myös voimiesi vähenemisen entisestään. Joku muu hyväksyy sinut ilman ehtoja! Jos et pääse miehestä irti mitenkään, voitko jutella jonkun asiantuntevan kanssa miten se onnistuu.
Juu, keskusteluapu olisi varmaan tarpeen. Joku psykologi tai pariterapeutti osaisi ehkä avata uusia näkökulmia tähän. Taidan harkita sitäkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole paljoa ystäviä ja vietämme aika paljon aikaa miehen puolen suvun kanssa, joten kyllä minultakin lähtisi monta läheistä ihmistä pois, jos ero tulisi. Mies on muuten kuitenkin kiltti, on hyvä isä lapsille, ei pahoinpitele eikä juo liikaa. Ainut mikä kiikastaa on tämä seksi. Ehkä minä yritän vielä puhumalla tai sitten vaan tyydyn itse hoitelemaan itseni kuten tähänkin asti. Ap
Ok. Älä seuraavalla kerralla tuhlaa meidän muiden aikaa asiaan, jonka olet jo päättänyt.
Ei ollut tarkoitus tuhlata kenenkään aikaa, kunhan vain pohdiskelen asioita. Joskus asian kirjoittaminen auttaa itsekin ajattelemaan selkeämmin. Ap
Tottakai on väärin. Ei ole olemassakaan tilannetta, jossa pettäminen olisi hyväksyttyä. Jos miehesi ei halua koskea sinuun, kerrot hänelle, että haluat seksiä ja haet sen muualta. Jos hän kieltää, toteat tietäväsi, että hänkin hakee omansa muualta. Sen jälkeen joko sovitte jatkavanne jostain käsittämättömästä syystä parisuhteessa mutta hoitavanne seksitarpeenne muualla tai sitten eroatte.