Onko hiukan epäsosiaalinen ja äärimmäisen sulkeutunut mies tuomittu viettämään elämä yksin?
Olen melkein 30-vuotias mies. Minulla ei ole ollut yhtään oikeaa edes kaverisuhdetta kymmeneen vuoteen. Alaikäisenä oli kourallinen kavereita mutta ne tuli kaikki koulun kautta ja viimeistään lukion jälkeen ne jäi pois kuvioista sitä mukaa kun ne hyväksikäyttäjiksi. Olisi pitänyt olla milloin baarikuskina ja milloin muuttoapuna mutta ne ei ikinä halunnut tehdä palveluksia minulle. Kukaan ei esimerkiksi suostunut katsomaan Akateemisen kirjakaupan valikoimaa puolestani kun kävi Helsingissä eikä olisi tullut kuuloonkaan ostaa sieltä mitään niin että olisin maksanut kuittia vastaan takaisin.
Opiskeluaika meni vähän paremmin. Sain joitakin kavereita (ja opin Suomalaisesta kirjakaupasta) mutta olin yhdessä ainejärjestön vuosikokouksessa vähän liian aktiivinen. Hallitusaktiivit ei oikein pitänyt siitä kun fuksi huomauttaa puutteista mm. jäsenrekisterissä ja hallinnossa. Jouduin siis epäsuosioon. Jäin jäseneksi mutta ainejärjestön ja yliopiston luottamustehtäviin oli sen jälkeen turha hakea.
Ensimmäinen sitsi jäi viimeiseksi. Olin vesiselvä enkä tietoisesti käyttäytynyt huonosti mutta huomasin vieruskavereista että olin niille häiriötekijä joten poistuin paikalta.
Työelämässä pidän yhteyttä muutamaan vanhaan opiskelukaveriin. Varsinaiset verkostot koostuu lähinnä liiketuttavista ja entisistä työkavereista saman alan yrityksissä. Harrastuksissa on lähinnä miehiä. Baareissa en käy lainkaan. Nettitreffeillä en luultavasti voi menestyä koska moni vaatii kuvaa ja Tinder ei tule samasta syystä kysymykseen.
Kommentit (7)
Olen itsekin epäsosiaalinen ja sulkeutunut, joidenkin mukaan jopa narsistinen sosiopaatti. Kavereita ei juuri ole, enkä pyöri missään porukoissa. Enkä haluakaan. Naisia on kuitenkin aina ollut, yksi vaimokin jopa. Veikkaan, että sinun ongelmasi on kiltteys, kunnollisuus ja rehellisyys. Jos meinaat olla yksinäinen susi, joko pakosta tai omasta halusta, sinussa on oltava hieman pahaa poikaa ja munaa. Kusipäät pärjää tässä maailmassa paremmin kuin kiltit miehet, valitettavasti. Tämän olen kantapään kautta oppinut.
Et vaikuta sulkeutuneelta. Ehkä voisit ottaa usean kuvan kokeeksi (siistin peilin kautta otettukin käy koska saa kauempaa kuvan), jolloin voit valita parhaan. Miettiä kampaus, vaate, ilme, asento, tausta, valon määrä ja kulma – olla rento. Ei naisillakaan aina kuvat onnistu mutta yritetään ottaa joku 1 kuva. Mitä väliä jos joitakin ei miellytä, osa varmaan tykkää kuvastasi ja persoonastasi.
Luultavasti ikäisilläsi miehillä on kiire töissä ja käyvät urheiluharrastuksissa. Onko joitakin kiinnostuksen kohteita joista löytyy yhteistä kaverimielessä, joidenkin kanssa. Sulla on aika hyvin jos on verkosto, monilla ei ole sitäkään - vaikka toki se ei läheisiä kavereita ehkä sisällä. Mutta toivottavasti keksit ideoita paperille miten edetä huomaamattomasti :), ettei sulje pois kaikkea - moni muu ei myös viihdy baarissa ja tinder epäilyttää, jotakin on kokeiltava. Tapahtumissa ei välttämättä tutustu ellei ole joku käyntikortti tyyliin. Treffisivustot eivät kaikille toimi. Toki S24:ää voi kokeilla. Ulkomailla saattaa olla myös sinkkuja, jos sinne asti pääsee
Pahalle kuulostaa, en jaksanut lukea edes koko jaarittelua. Sain sinusta hieman vihamielisen ja katkeran kuvan, joten jos saan sellaisen ensi ajatuksen, niin tuskinpa viitsin selvittää enempää.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin epäsosiaalinen ja sulkeutunut, joidenkin mukaan jopa narsistinen sosiopaatti. Kavereita ei juuri ole, enkä pyöri missään porukoissa. Enkä haluakaan. Naisia on kuitenkin aina ollut, yksi vaimokin jopa. Veikkaan, että sinun ongelmasi on kiltteys, kunnollisuus ja rehellisyys. Jos meinaat olla yksinäinen susi, joko pakosta tai omasta halusta, sinussa on oltava hieman pahaa poikaa ja munaa. Kusipäät pärjää tässä maailmassa paremmin kuin kiltit miehet, valitettavasti. Tämän olen kantapään kautta oppinut.
Mistä repäisit kiltteyden? Itse en sellaista tekstistä löytänyt.
kirjoita paperille ideat kirjoitti:
Et vaikuta sulkeutuneelta. Ehkä voisit ottaa usean kuvan kokeeksi (siistin peilin kautta otettukin käy koska saa kauempaa kuvan), jolloin voit valita parhaan. Miettiä kampaus, vaate, ilme, asento, tausta, valon määrä ja kulma – olla rento. Ei naisillakaan aina kuvat onnistu mutta yritetään ottaa joku 1 kuva. Mitä väliä jos joitakin ei miellytä, osa varmaan tykkää kuvastasi ja persoonastasi.
Luultavasti ikäisilläsi miehillä on kiire töissä ja käyvät urheiluharrastuksissa. Onko joitakin kiinnostuksen kohteita joista löytyy yhteistä kaverimielessä, joidenkin kanssa. Sulla on aika hyvin jos on verkosto, monilla ei ole sitäkään - vaikka toki se ei läheisiä kavereita ehkä sisällä. Mutta toivottavasti keksit ideoita paperille miten edetä huomaamattomasti :), ettei sulje pois kaikkea - moni muu ei myös viihdy baarissa ja tinder epäilyttää, jotakin on kokeiltava. Tapahtumissa ei välttämättä tutustu ellei ole joku käyntikortti tyyliin. Treffisivustot eivät kaikille toimi. Toki S24:ää voi kokeilla. Ulkomailla saattaa olla myös sinkkuja, jos sinne asti pääsee
Pöh.
Ap:n on parempi olla yksin, yksikään nainen ei ole hänelle tarpeeksi hyvä. Jos miehellä ei ole kavereita, niin se kertoo paljon tämän kurjasta luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
kirjoita paperille ideat kirjoitti:
Pöh.
Ap:n on parempi olla yksin, yksikään nainen ei ole hänelle tarpeeksi hyvä. Jos miehellä ei ole kavereita, niin se kertoo paljon tämän kurjasta luonteesta.
Luetun ymmärtäminen? AP:lla on ollut kavereita mutta on hankkiutunut niistä eroon kun ne on hyväksikäyttänyt häntä.
Odota vaan rauhassa, kyllä nainen tekee aloitteen, jos on oikeasti kiinnostunut.