Matkailuvinkkejä – pienet kuriositeetit
Onko sinulla vinkkiä jostain erikoisesta ja ei-tunnetusta paikasta, jossa olet matkoillasi käynyt? Kirjoita vinkkisi tähän.
Mun vinkki on pieni juutalainen hautausmaa Tukholmassa. Se sijaitsee osoitteessa 32 Alströmergatan. Kuvaa voi katsoa Google mapsista, se on se pieni viheralue, joka kartassa näkyy. Ystäväni vei mut joskus tuonne yöllä, oli hieno paikka.
Kommentit (19)
Turun föri.
Se on parempi risteilykokemus kuin mitä äkkiseltään luulisi.
Veikkaisin että geokätköilystä voisi olla tässä hyötyä: kätköjä tehdään usein paikallishistorialle tärkeisiin paikkoihin, jotka eivät kuitenkaan aina ole mitenkään kuuluisia.
Tässä paras vinkki mitä olen saanut: älä mene Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Tässä paras vinkki mitä olen saanut: älä mene Turkuun.
Mä taas tykkään tosi paljon Turusta! Useimmat historialliset kohteet ovat vielä näkemättä, kun Turun-matkailuni on alkanut vasta lasten saamisen jälkeen, ja lapset ovat olleet toistaiseksi vielä niin pieniä, ettei heidän kanssaan viitsi vielä museoihin mennä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin että geokätköilystä voisi olla tässä hyötyä: kätköjä tehdään usein paikallishistorialle tärkeisiin paikkoihin, jotka eivät kuitenkaan aina ole mitenkään kuuluisia.
Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi! Pitääpä muistaa, kun seuraavan kerran tekee sellaisen reissun, jolla on aikaa vaellella.
Ap
No olipa taas erikoinen ja ei-tunnettu paikka.
Vierailija kirjoitti:
No olipa taas erikoinen ja ei-tunnettu paikka.
Sinulla niitä sen sijaan on plakkarissa kymmeniä! Esimerkiksi:
Ap
Olisin kirjoittanut yhden kotimaanvinkin, nimittäin Kiukaisten Nesteen, mutta googlailujeni perusteella sanoisin, että sitä ei enää ole (ilahdun, jos joku tulee kertomaan minun olevan väärässä). Pieni, vanhan ajan huoltoasema, jossa kävin kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen kävin siellä ihan vasitella jokunen vuosi takaperin, mutta kahvio oli sunnuntaisin suljettu. Vessaan kuljettiin rasvamontun vierestä ja vessassa oli oikea froteinen käsipyyhe.
Ap
Rhodopuisto Haagassa, Helsingissä. Nyt ei enää niin upea, mutta rhodojen kukkiessa toukokuun lopussa aivan mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Rhodopuisto Haagassa, Helsingissä. Nyt ei enää niin upea, mutta rhodojen kukkiessa toukokuun lopussa aivan mahtava.
Mä oon käynyt tuolla joskus, mutta en koskaan kukinta-aikaan! Pitäis varmasti käydä. Ystävän äiti asuu ihan siinä nurkilla.
Ap
Lahdessa on sellainen luonnonsuojelualue nimeltä Linnaistensuo. Se on niin kaunis paikka, kuin satuelokuvasta. Suo on juuri sellaista aavaa silmänkantamattomiin ja muutama käppyräpuu jossakin. Siellä menee pitkospuut, joita pitkin voi kävellä alueen halki.
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa on sellainen luonnonsuojelualue nimeltä Linnaistensuo. Se on niin kaunis paikka, kuin satuelokuvasta. Suo on juuri sellaista aavaa silmänkantamattomiin ja muutama käppyräpuu jossakin. Siellä menee pitkospuut, joita pitkin voi kävellä alueen halki.
Tää ketju täytyy laittaa kirjanmerkkeihin! Tuo kuulostaa ihan mun unelmapaikalta :)
Ap
Lapsiperheille Pikku Kakkosen leikkipuisto Savonlinnassa on hienolla paikalla lähellä linnaa, järven rannalla
Muuten, voin antaa omankin suovinkkini: Luhasoo Virossa (ei kaukana Tartosta). https://et.wikipedia.org/wiki/Luhasoo_maastikukaitseala
Mulla olis paljon pieniä hauskoja paikkoja Virosta, kun vain muistais...
Ap
Tuo luola Turussa on jotenkin aika uskomaton paikka. Että jos kallioiden sisällä ryömiminen innostaa :D
https://retkipaikka.fi/luolavuoren-luola-turku/
mutkatonta.com
ITE-taiteen Mekka, Parikkalan patsaspuisto, toiset pitävät karmaisevana ja pelottavana. Salpalinjaa voi ihmetellä monessakin paikassa, Miehikkälässä taitaa sijaita museo, en ole siellä itse käynyt. Puutarhaihmisille suosittelen Kotkan puistoja, esim. Sapokkaa.
Eikö kellään? Mulla on kyllä muitakin, mutta jos nyt joku muukin.
Ap