Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työasioita lomalla - haluaisitko tietää?

Vierailija
27.06.2018 |

Olen esimies ja minulle tuli mahdollisuus vakinaistaa ihana sijainen tiimissäni. Hän on hyvin ansaitulla lomalla ja mä olen pitänyt hyvin tarkasti huolta siitä, et työajan ulkopuolella en työasioilla työntekijöitöni vaivaa. Kun hän palaa lomalta, lomailen minä vielä pari viikkoa eli hän saisi tietää vakinaistamistamisestaan vasta elokuussa. Haluaisitko sinä kuulla tällaisen uutisen lomallasi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoittaisin. SMS tai sähköposti privapostiin.

Vierailija
22/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viesti työsähköpostiin niin hän lukee sen kun palaa lomalta.

Ei. Tämän tyyppiset uutiset kerrotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin tietää, mutta ihmiset on erilaisia ja toki riippuu esim. siitä, haluaako vakipaikan. Toisaalta olisi se myös piristävä uutinen loman lopuksi:)

Musta myös toi tekstari + soitto on hyvä, ja soitossa voisi vielä suoraan mainita, että tämän takia ei juuri nyt tarvitse ryhtyä toimenpiteisiin, vaan loman voi pitää rauhassa loppuun.

Vierailija
24/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon myös siitä, onko vaiknaistaminen tekemistä vaille selvä rutiinitoimenpide, vai liittyykö siihen keskusteluja, neuvotteluja, hakemista, pätvyyden todistamista ja valmistautumista.

Jos ensimmäistä, sen ehtii kertoa lomien jälkeenkin. Jos jälkimmäistä, kerro heti,, koska valmistautumisaika on hänen edukseen ja hän ehkä haluaa olla mukana neuvottelussa. Tämänkaltainen asia ei ole pelkästään työasia, vaan myös yksityisasia, sillä hänhän joutuisi hakupaperinsa tekemään omalla ajallaan joka tapauksessa, samoin sen päätöksen, haluaao eeds hakea.

Vierailija
25/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei tuommoista joku haluaisi tietää heti. Uutinenhan on loistava. Ja jos työntekijä ei aio olla teillä maailmantappiin, niin pääseehän vakkarityöstä pois halutessaan. Laita tekstari, että olisi hyviä uutisia, voisiko soitella, kun on sopiva hetki. Käytä sanaa hyviä tai positiivisia tai jotain sellaista, ettei työntekijä pelästy heti.

Kaveri vakinaistettiin hoitoalalla yllärinä. Pomo pyysi huoneeseen ja aloitti, että "kun sulla oli tätä määräaikaista vielä 6kk jäljellä, niin laitatko paperiin nimen, että määräaikainen puretaan nyt tästä päivästä..." Kaveri katsoi suu auki, mutta pomo alkoi nauraa, että tässä on meinaan kirjallinen päätös vakinaistamisesta. Oli kuulemma yllärinä hoitanut asiaa selän takana.

Vierailija
26/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei tuommoista joku haluaisi tietää heti. Uutinenhan on loistava. Ja jos työntekijä ei aio olla teillä maailmantappiin, niin pääseehän vakkarityöstä pois halutessaan. Laita tekstari, että olisi hyviä uutisia, voisiko soitella, kun on sopiva hetki. Käytä sanaa hyviä tai positiivisia tai jotain sellaista, ettei työntekijä pelästy heti.

Kaveri vakinaistettiin hoitoalalla yllärinä. Pomo pyysi huoneeseen ja aloitti, että "kun sulla oli tätä määräaikaista vielä 6kk jäljellä, niin laitatko paperiin nimen, että määräaikainen puretaan nyt tästä päivästä..." Kaveri katsoi suu auki, mutta pomo alkoi nauraa, että tässä on meinaan kirjallinen päätös vakinaistamisesta. Oli kuulemma yllärinä hoitanut asiaa selän takana.

Toivottavasti kaveri ei laittanut nimeään paperiin, koska tuollaisia asioita ei tehdä kenenkään selän takana. Jo pelkkä palkasta ja eduista neuvotteleminen on työntekijän asia, pomo ei päätä sitä, haluaako työntekijä esim. ylimääräiisä palkallisia vapaapäiviä (kyllä, jopa julkisella sektorilla voi ja pitääkin neuvotella itselleen etuja eikä suostua siihen, mitä tarjotaan). Itsellä ei kävisi edes mielessä, että pomo neuvottelisi puolestani palkan, työn sisällön jne.

Ja jos kaveri laittoi nimensä, niin ei mikään ihme, että porukka valittelee palkkaansa.

Vierailija
27/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaveri ei laittanut nimeään paperiin, koska tuollaisia asioita ei tehdä kenenkään selän takana. Jo pelkkä palkasta ja eduista neuvotteleminen on työntekijän asia, pomo ei päätä sitä, haluaako työntekijä esim. ylimääräiisä palkallisia vapaapäiviä (kyllä, jopa julkisella sektorilla voi ja pitääkin neuvotella itselleen etuja eikä suostua siihen, mitä tarjotaan). Itsellä ei kävisi edes mielessä, että pomo neuvottelisi puolestani palkan, työn sisällön jne.

Ja jos kaveri laittoi nimensä, niin ei mikään ihme, että porukka valittelee palkkaansa.

Ei meillä kunnalla ainakaan ole mitään mahdollisuutta henk. koht. joustoihin. Palkka on sentilleen sama samasta työstä. Mitään ylimääräisiä vapaaapäiviä ei todellakaan saa.

Vierailija
28/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pitäisi vakinaistamisuutista häiritsevänä työasiana, mutta näköjään sitä voi sellaisena pitää.

Vierailija
29/29 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentoinneista!! Soitin hänelle, kun oma esimieheni sitä toivoi. Kysyin, onko hän halukas jatkamaan työtä vakinaisessa työsuhteessa ja hän oli. Ilahtui ja sanoi, että oli oikea päätös soittaa. Tuli myös mulle tosi hyvä mieli. /ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi