Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaminen ja herkuttelu

Vierailija
26.06.2018 |

Olen nyt aloittanut laihduttamisen, kun painoa on kertynyt vuoden aikana 15 kiloa ylimääräistä. Miten haitallista se on laihdutusprojektilleni, jos palkitsen itseni välillä herkuttelemalla? Esim kun olen laihtunut viisi kiloa, annan itselleni luvan syödä hampurilaisen, suklaata tai karkkia tai jtn. Pilaisiko se hyvin alkaneen terveellisen ja herkuttoman ruokavalion?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun syön ihan hyvää ruokaa, risottoa, kasviksia, kanaa yms. Olen vain kieltänyt itseltäni paljon rasvaa sisältävät ruoat, kuten esim just hampurilaiset, uppopaistetut ranskalaiset, pizzaa yms pikaruoat joita tuli vedettyä ennen päivittäin kun ”ei ollut aikaa kokata”

Millä tavoin risotto on parempaa ruokaa kuin pizza? Sehän on lähinnä valkoista riisiä vain.

Riippuu miten tekee... itse laitan omaan risottoon 2/3 kasviksia ja kanaa ja 1/3 täysjyväriisiä... ja kyllä uskaltaisin väittää että on terveellisempää syödä sitä kuin vetää joku pizza...

Ehkä se pizza saattaa olla jopa terveellisempi. Täysjyväriisi on ravinnotonta hiilaria, kanaa sulla tuskin on, ehkä broileria kuitenkin, no se on ok. Kasvikset ilman rasvaa on turhaa.

Pizzassa voi olla täytteenä mitä vaan terveellistä, siinä on myös juustoa, jota luusto tarvitsee, rasvaa tarvitaan aivojen toimintaan ja energiaan.

Sanooko täällä joku oikeesti laihduttajalle että kannattaa mielummin syödä pitsa kuin itsetehtyä ruokaa? 😂😂 Av-mammat ei ikinä petä.

Kaupan pizza on terveellisempää kuin itsetehty kermakakku.

Räjäytinkö just sun todellisuuden?

Vierailija
22/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun syön ihan hyvää ruokaa, risottoa, kasviksia, kanaa yms. Olen vain kieltänyt itseltäni paljon rasvaa sisältävät ruoat, kuten esim just hampurilaiset, uppopaistetut ranskalaiset, pizzaa yms pikaruoat joita tuli vedettyä ennen päivittäin kun ”ei ollut aikaa kokata”

Noissa sun kertomassasi "rasvaisissa" ruuissa se pahis on hiilari.

Rasva ei ole pahaksi.

Jes! Rasvis on täällä taas.

Rasvaa, rasvaa, eläinrasvaa. Sillä sitä laihtuu ja tervehtyy. Kaikki muu on humpuukia.

Näinhän se on, mutta se ei kuitenkaan tee kakesta humpuukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa sun kertomassasi "rasvaisissa" ruuissa se pahis on hiilari.

Rasva ei ole pahaksi.

Jes! Rasvis on täällä taas.

Rasvaa, rasvaa, eläinrasvaa. Sillä sitä laihtuu ja tervehtyy. Kaikki muu on humpuukia.

Laihtuu, jos on tarvetta laihtua, terveenä pysyy ja tervehtyy, jos on sairastunut väärällä rasvalla. Älä aliarvioi ihmisen ruokaa.

Vierailija
24/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin risotto on parempaa ruokaa kuin pizza? Sehän on lähinnä valkoista riisiä vain.

Riippuu miten tekee... itse laitan omaan risottoon 2/3 kasviksia ja kanaa ja 1/3 täysjyväriisiä... ja kyllä uskaltaisin väittää että on terveellisempää syödä sitä kuin vetää joku pizza...

Ehkä se pizza saattaa olla jopa terveellisempi. Täysjyväriisi on ravinnotonta hiilaria, kanaa sulla tuskin on, ehkä broileria kuitenkin, no se on ok. Kasvikset ilman rasvaa on turhaa.

Pizzassa voi olla täytteenä mitä vaan terveellistä, siinä on myös juustoa, jota luusto tarvitsee, rasvaa tarvitaan aivojen toimintaan ja energiaan.

Sanooko täällä joku oikeesti laihduttajalle että kannattaa mielummin syödä pitsa kuin itsetehtyä ruokaa? 😂😂 Av-mammat ei ikinä petä.

Kaupan pizza on terveellisempää kuin itsetehty kermakakku.

Räjäytinkö just sun todellisuuden?

Näin pääs käymään, koska ”itsetehty ruoka” ei viittaa tuohon riisiruokaan josta on aiemmissa viesteissä puhuttu vaan juuri itsetehtyyn kermakakkuun. 😂😂

Hyvin päätelty, 10 pistettä ja papukaijamerkki!

Vierailija
25/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kysymykseen, kun muut tuntuvat kirjoittelevan mitä sattuu. Älkää muut tulko tähänkään pätemään sillä, mitä itu-täysjyvä-diettejä noudatatte, tai kyselemään kuka syö/herkuttelee hampurilaisilla. Asiaan: Kyllä, palkitsemisstrategia voi ihan hyvin toimia. Olemme erilaisia, mutta itselläni se on kyllä toiminut. Minulla sykli oli kerran viikossa herkkuja. Ei tuolloinkaan valtavia määriä, mutta esimerkiksi bigmäkki, puolikas pizza tai suklaapatukka oli OK. Vähitellen herkkujen määrä väheni, kun niitä ei enää tehnyt mieli. Painonpudotus kaikkiaan 18 kiloa 5 kuukaudessa. Onnea matkaan.

Vierailija
26/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko jotain bikinifitnessmuijia vai millä tavalla se risottokin on nyt jotain mäkkäriin verrattavaa paskaa? Chillatkaa joskus vähän ja syökää välillä vaikka kunnon tuhti annos spagetti bolognesea!

Vierailija
27/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko leipoa kotona pizzaa?

Ei tule niin paljon rasvaa ja kaloreita kuin pizzerian pizzasta.

Kinkun ja pepperonin lisäksi voi laittaa rucolaa, sieniä, oliivejä yms, jotta saa täytettä, mutta vähäkalorisesti.

Vierailija
28/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzan voi tehdä myös itse.  Kukaan ei ole sanonut sitä, mitä sinä kirjoitit. Keksit omiasi.

Kukaan ei sanonut ettei pizzaa voisi tehdä itse. Keksit omiasi.

Vierailija
29/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko leipoa kotona pizzaa?

Ei tule niin paljon rasvaa ja kaloreita kuin pizzerian pizzasta.

Kinkun ja pepperonin lisäksi voi laittaa rucolaa, sieniä, oliivejä yms, jotta saa täytettä, mutta vähäkalorisesti.

Kiitos, muttei tää pizza nyt ollu tää pointti...

Vierailija
30/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kysymykseen, kun muut tuntuvat kirjoittelevan mitä sattuu. Älkää muut tulko tähänkään pätemään sillä, mitä itu-täysjyvä-diettejä noudatatte, tai kyselemään kuka syö/herkuttelee hampurilaisilla. Asiaan: Kyllä, palkitsemisstrategia voi ihan hyvin toimia. Olemme erilaisia, mutta itselläni se on kyllä toiminut. Minulla sykli oli kerran viikossa herkkuja. Ei tuolloinkaan valtavia määriä, mutta esimerkiksi bigmäkki, puolikas pizza tai suklaapatukka oli OK. Vähitellen herkkujen määrä väheni, kun niitä ei enää tehnyt mieli. Painonpudotus kaikkiaan 18 kiloa 5 kuukaudessa. Onnea matkaan.

Kiitos vertaistuesta! Eli uskallan antaa itselleni luvan herkutella välillä.

Vierailija
31/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun herkkujani ovat vadelmat ja mansikat, joissa on suhteellisen vähän hiilihydraatteja, tumma suklaa, jota syön kaksi palaa päivässä jälkiruuaksi, ja kermainen kahvi, joka tainnuttaa tehokkaasti nälän, sitäkin kaksi kertaa päivässä. Nämä riittävät minulle, enkä tunne jääväni kaikesta hyvästä paitsi.

Vierailija
32/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tolla systeemillä tuppaa käymään niin että herkuttelu jää päälle ja lopputuloksena lihon entisestään.

Mulla tämä. Ei se suklaapala silloin tällöin haittaa, mutta itsellä lähtee usein juuri makeiden suhteen mopo käsistä. Olen lohtusyöjä. 

Yritän siis tehdä mahdollisimman paljon ihan normaalia, herkullista, kasvispainotteista ruokaa, etten ajattelisi "herkkuina" vain epäterveellisiä asioita. Tärkeää että ruoassa on tarpeeksi proteiinia ja hyvää rasvaa, höttöhiilareita yritän välttää ja just korvata noilla terveellisillä "herkuilla". Tein juuri kasviskeittoa johon tuli maapähkinävoita ja kookosmaitoa - ei kevyttä, mutta oikeaa ruokaa - ja herkullista. Huomenna kokeilen kesäkurpitsa-kakkusia joihin tulee kikhernejauhoja ja niiden kanssa jogurttikastiketta. Paljon salaattia jossa kaikenlaista erilaista kasvista, niin ei kyllästy pelkän kurkun ja tomaatin puputtamiseen. 

Vierailija
33/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoo pitävänsä hampparia herkkuna ja heti on porukka kyselemäs syökö se pahaa ruokaa 🤣 onks kaikki muu ku hampparit sit pahaa ruokaa?

Vierailija
34/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan tarkoituksella laihduttanut niin, että kerran viikossa syön jotain epäterveellistä herkkua, esim. just sen hampparin, kakkua tai karkkia. Mulla ainakin toimi se, toki pitää olla itselleen tiukka siinä, ettei jää päälle. Ostaa vain sen määrän mitä kerralla syö, ja päättää ettei huomenna mene taas herkkukauppaan.

Mulla ei itseasiassa yhtään toimi, jos olen liian ehdoton. Pari viikkoa jaksan, ja sitten vedän ihan överiksi enkä enää viitsi edes yrittää laihduttaa. Siksi itsensä kanssa sovittu yksi herkkupäivä viikossa on mulle parempi.

Vierailija
35/40 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzan voi tehdä myös itse.  Kukaan ei ole sanonut sitä, mitä sinä kirjoitit. Keksit omiasi.

”Ehkä se pizza saattaa olla jopa terveellisempi.”

Vierailija
36/40 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, ihan huikeaa settiä taas. :D Tämän takia Suomessakin on niin paljon ylipainoisia! :D

Vierailija
37/40 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun herkkuni on mansikat tai vadelmat aidolla kermalla, joka ei sisällä suolistolle haitallista Karrageenia( E 407). toinen on banaani kookoskermalla! Ed. mainittua harvemmin.

Vierailija
38/40 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia kuin katkolla pikku juopottelu hyvin menneen selvän jakson jälkeen.

Vierailija
39/40 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, ihan huikeaa settiä taas. :D Tämän takia Suomessakin on niin paljon ylipainoisia! :D

Nimenomaan, kun ei ymmärretä ruuasta muuta kuin kalorit ja keveys.

Vierailija
40/40 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen on palkinto sinänsä

Dieetit ei toimi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä