Mitä teidän kissanne tekee juuri nyt?
Kommentit (60)
Toinen kissa nukkuu hattuhyllyllä pesässään ja toinen tässä sylissäni "lutkuttaa" omaa turvapeittoaan kehräten. (Hylätty kissa, jolle jäänyt liian aikaisesta emon "vierotuksesta" tämä lutkutus/imemis-tapa, keino purkaa traumaa). Niin suloinen, mun oma poika. Hirveän huomionkipeä vaikka esittääkin välillä kovista muille ihmisille.
Nuoli mun käyttämän voiveitsen ja nyt tassujaan ja esittää maailman nälkäisintä kissaa.
Varmaankin jahtaa hiiriä ja myyriä mummolan mailla. Mummolla on sen verran laajat tilukset, ettei leikatun tyttökissan reviiri yllä naapurien maille. Meillä kotona on ahtaammat pihat, joten täällä ei voi kuljeskella vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Ap älä osta kissaa vaan ota se eläinauojeluyhdistyksen kautta. Heillä on paljon kissoja jotka kaipaavat myös sijaisperhettä eli tilapäistä sijoitusta kunnes löytävät kodin. Olisiko sinulla mahdollisuutta tällaiseen? Minulla on myös kissakuume. Tuijottelen esimerkiksi naapurin parvekkeella olevia kissoja kun kuljen siitä ohi.
Näin ajattelin tehdäkin. Mietin, jos ottaisin kaksi kissaa, että voivat pitää seuraa toisilleen, kun olen töissä. Tai sitten jonkun kissavanhuksen viettämään vanhuudenpäiviä luokseni.
Mitä sairauksia teidän kissoilla sitten oikein on ollut? Meidän maatiaiskissat ovat kaikki eläneet 18-22-vuotiaiksi ilman erityisiä sairauksia. Vanhuusiällä on saattanut olla munuaisvaivaa mutta alle 15-vuotiaat kissat eivät ole sairastaneet mitään.
Jos otat nuoria kissoja niin kaksi on oikein hyvä! Meilläkin välillä pitkiä päiviä poissa niin ei ole niin huono omatunto,että kissa kotona yksinään kun sillä on kaveri. :) Myös vanhempi kissa kuulostaa hyvältä, ne eivät enää niin leikkiä kaipaakaan. :)
Kissoja on kaksi ja molemmat torkkuvat. Pieni tyttökisu on tiukkana rullana sohvan selkänojatyynyllä, iso kollinjötkäle vatsallaan tässä istuimella vieressäni. Talo on hiljainen, vain tuhina kuuluu. Minuakin alkaa unettaa kun noita katson... Ei sen miellyttävämpää, kauniimpaa, levollisempaa ja kotoisampaa seuralaista olekaan kuin rakas kissa.
Meidän itseään koiraksi luuleva, jättikokoinen norskiuros vetäs kipollisen raksuja, meni parvekkeelle torninsa huipulle nukkumaan. Tulee sitten, kun on iltarapsutusten aika.
Pesee pyllyään köntsäkäynnin jälkimainingeissa ja tulee kuitenkin kohta nuolemaan mun naamaa.
Molemmat on kantolaukussa nukkumassa minun jaloissa. Olemme bussissa matkalla kotiin juhannusta viettämästä.
Kököttää vartiotornissaan (lasitetulla) parvekkeella ja ihmettelee lokkeja.
Meidän kissa syö pihalla mansikkamaan reunalta pyytämäänsä räkätinpoikasta. Paras mansikkamaan vahti ikinä ja vasta reilun vuoden vanha.
Meidän kanarialaisen pikkukaupungin kadulta pelastamamme kissa nukkuu nyt makuuhuoneessani minun sängylläni. Yhdeksän vuotta on ollut meidän vauvanamme ja ollaan ehditty maatakin vaihtaa jo tänä aikana. Otin nukkuvasta kissastamme kuvan, salamalla tietenkin ja seuraavassa kuvassa näkyykin sitten tassun silmilleen nostanut uniaan jatkava kollinpötkäle.
Kissat ovat aina ihania ja kauniita ja suloisia.
Vierailija kirjoitti:
Nukkuvat. Kissat nukkuvat 18-20 tuntia vuorokaudessa. Lopun aikaa ne kaipaavat leikkiseuraa ja virikkeitä. Kissakuumeiselle tiedoksi: älä hanki kissaa, ellei sinulla ole varaa pitää henkilöautoa. Kissan ja auton ylläpitokustannukset menevät jokseenkin samoihin euromääriin. Tuntuu hirveältä, mutta niin se vain on. Jos kissa sairastuu eikä vaivan syy ole heti päivänselvä, voi pelkkiin tutkimuksiin upota pari tonnia hoidosta puhumattakaan. Alle sadan viidenkympin et eläinlääkärikeikasta selviä ikinä. Ja kissa syö pelkkää lihaa.
Kumma juttu noi elukkalääkärien hinnat toisilla. Meillä on Sunnuntaiyönä leikattu kissan kohtu pois vakavan tulehduksen vuoksi ja kaiken maailman mömmöt ja kuvaukset (ultrat röntgen jne)ja labrat ja siltikään ei ollut edes tonnia. Tämä oli siis pk-seudulla. Kyllä noi "pari tonnia" keikat ovat äärimmäisen harvinaisia ja tutkimuksissa nyt niihin summiin ei ikinä joudu.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kissa syö pihalla mansikkamaan reunalta pyytämäänsä räkätinpoikasta. Paras mansikkamaan vahti ikinä ja vasta reilun vuoden vanha.
Ihanaa oikeaa kissanelämää saa teidän kissanne viettää ja oli ensimmäinen kissa tässäkin ketjussa jolla asiat noin hyvin, eli luonnonmukaisesti.
Nukkuu pienellä kerällä sohvalla