Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on lääkkeellinen raskaudenkeskeytys?

Vierailija
27.04.2006 |

Millä viikoilla voidaan tehdä? Onko jotain asioita jotka vaikuttaa ettei sitä tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se yläraja 9 rv? Menin ensin sairaalaan hakemaan ne lääkkeet, jotka pysäyttävät alkion kehityksen, sen jälkeen 2 pv kuluttua itse keskeytys; laitettiin 4 tablettia emättimeen ja makoilla piti tunti. Seurannassa olin neljä tuntia siltä varalta että jokin menee pieleen. Mitään kipuja tms. mulla ei ollut, mutta kipulääkkeitä saa niin paljon kuin tarvitsee. Kuukauden kuluttua sitten jälkitarkastus.

Vierailija
2/6 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim molemmissa synnytyksissä (toinen sektio, toinen alatie) menetin molemmissa 1,5 litraa verta. Eli ehkä sitä ei siis kannata miettiä.. en tosin edes ole varma olenko raskaana..tämä olisi pilleriraskaus mutta kaksi pientä on pienellä ikäerolla enkä pysty kolmen pienen kanssa olemaan... aborttiin olen aina suhtautunut kielteisesti, onhan mulla lapsettomuutta takana mutta nyt kun omalle kohdalle tuli (jos tulee) niin vaihtoehdoista ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kannattaa neuvotella lääkärin kanssa parhaasta vaihtoehdosta, usein kaavinnan jälkeen on kipeämpi ja lääkkeellinen on " luonnollisempi" . Mullakin oli pilleriraskaus ja kaksi pientä lasta, siksi päädyin tekemääni ratkaisuun. Ei ole helppoa sekään, mutta oikea mulle!

Vierailija
4/6 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässyt puhelimeen. ja vuoto oli aivan järkyttävää.

suosittelen kaavintaa (itselleni tehty kaavinta km yhteydessä ja oli huomattavasti mukavampi kokemus, keskenmenossa sikiö oli kuollut kohtuun mutta mitään vuotoa ei ollut ennen kaavintaa... jos sillä nyt on mitään merkitystä)

Vierailija
5/6 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty lääkkeellinen keskeytys, ja sinun tapaasi ajattelin että ainut joka voi omalla kohdallani tulla edes kyseeseen. Jotenkin väärin tuudittauduin ajattelemaan, ettei se lääkkeellinen keskeytys abortti olekaan, mutta kyllä se vain on. En ole mitään katunut elämässäni enemmän, ja nyt jälkiviisaana ajattelen, että kyllä minä olisin selvinnyt, vaikka vauvan olisin pitänytkin.

Satuin näkemään sen sikiön, ja kummitteli mielessä todella pitkään. Yhä ajattelen monesti, että mikähän siitä pikku tiitiäisestä olisi voinut/pitänyt tulla.

Tsemppiä sinulle - jokainen valitsee oman tilanteensa mukaan, mutta muista että abortti on päätös, jota et voi peruuttaa vaikka kuinka haluaisit.

t: neljä raskautta, kolmen lapsen äiti

Vierailija
6/6 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sairaalassa kehotettiin liikkumaan mahdollisimman paljon (kyykkyyn-ylös ym..), eikä vain makoilemaan.

Kekseytyksen jälkeen joitakin kuukausia vuodin jotenkin oudosti, ei siis niinkuin kuukautisten aikaan, vaan yht' äkkiä (esim kaupassa..) tuli valtavasti sellaista kokkareista vuotoa, ja silloin oli hyvä vessan olla lähellä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme