Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että jätän kaiken omani ja jäisin hänelle kotirouvaksi

Kotirouvaksiko
26.06.2018 |

Olemme olleet yhdessä puolisen vuotta ja yhteisen tulevaisuuden suunnitteleminen on alkanut. Minulla on kiva työ jossa teen lyhennettyä päivää. Naimisiin mennessä mies haluaisi kuitenkin, että lopetan työt kokonaan ja jään kotirouvaksi tai alan tehdä töitä hänen rinnallaan mahdollisen yhteisen yrityksen parissa. Jos tulee lapsia, hän haluaisi että hoidan heidät ilmeisesti ainakin kouluikään asti kotona. Todennköisesti niin, etten mene enää ikinä töihin kodin ulkopuolelle.

Voin sanoa, että ahdistaa aivan helvetisti ajatus siitä, että jättäisin oman työni ja jäisin
miehen elatuksen varaan. Varsinkin kun mies ei esim halua matkustella enkä minäkään sitten voisi, koska perheen yhteisiä rahoja käytetään yhdessä ja kaikki pitää sitten tehdä vaan yhdessä (eli jos mies ei halua matkustaa, minäkään en voi).

Onko joku jättäytynyt miehen tulojen varaan? Tulotaso varmaan sinänsä tulisi olemaan riittävä, ts.minun tulojani ei varsinaisesti tarvittaisi, mutta muuten ei kyllä kuulosta ihan terveeltä tämä kuvio. Tähän liittyy myös se, että minun pitäisi muuttaa maalle (mihin en halua) koska siellä on rauhallista ja halvempaa asua. Toisin sanoen minun odotetaan luopuvan kodistani, ystävistäni ja sosiaalisista kuvioistani, työstäni ja harrastuksistanu jotta voimme toteuttaa miehen haaveen asua maalla, ottaa kotirouva, olla vain kotona (matkailla korkeintaan Suomen sisällä) ja tehdä kaiken yhdessä. Aargh!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Älä luovu elämästäsi, sitähän tuo tarkoittaisi. 

Vierailija
2/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teillä on ihan erilaiset näkemykset tulevaisuudesta, niin eiköhän kannata antaa olla. Ette edes ole ehtineet olla kovin pitkään yhdessä, joten nyt on helppoa lähteä eri teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jättäydy kotirouvaksi, jos ajatus ahdistaa. Oma elämäs ja miehiä löytyy aina uusia jos miehenkuvakkeesi ei hyväksy päätöstäsi.

Vierailija
4/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Um... miksi suostuisit tuohon?

Miehelle ilmainen kotiorja, jonka voi 20 vuoden päästä vaihtaa nuorempaan. Siinähän sitten kitkuttelet minimieläkkeelläsi, kun mies nauttii sun työn hedelmistä.

Jos tuohon suostut niin kirjallinen, lainvoimainen sopimus, jossa omistat KAIKESTA puolet. Myös yrityksestä. Ja viddu vaikka kahdeksan viikon vuosilomat päälle.

nyt ei ihan oikeesti enää eletä mitään 50-lukua.

Pliis, provohan tämä, eikö?

Vierailija
5/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten töistä luopuminen olisi elämästä luopumista?

En ole koskaan ollut työssä, jonne ei aamulla olisi epämiellyttävä lähteä.

On vaan pakko painaa kun en löydä elättäjää.

Olen ohjelmistosuunnittelija, senior jo 40v iällä.

Vierailija
6/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu älä. Ei kuulosta hyvältä, etkä sinäkään ole siitä innoissasi.

Vierailija
7/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jättäydy kotirouvaksi, jos ajatus ahdistaa. Oma elämäs ja miehiä löytyy aina uusia jos miehenkuvakkeesi ei hyväksy päätöstäsi.

Ja kyllä mieslapsikin löytää uuden naisen, joka ilomielin suostuisi tuollaiseen järjestelyyn.

Vierailija
8/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

juokse

Vierailija
9/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään sen takia että sinulle ei kerry eläkettä on typerää jäädä pois työelämästä. 

Vierailija
10/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotirouva/äiti jo 14v (2lasta) ja se on ihan ok yhteisestä sopimuksesta. Mutta älä ihmeessä lähde tuohon kuvioon koska selkeästi et halua. Vaikuttaa siltä että haluatte ihan eri asioita tulevaisuudelta muutenkin. Etsikää itsellenne sopivammat puoliskot.

Vierailija
11/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet tässä suhteessa jossa on alusta asti asetelma ollut selvä?

Trolli.

Vierailija
12/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti ole provo :(

Ei niinkään se työstä luopuminen vaan pitäisi jättää myös koti, ystävät yms sosiaaliset kuviot että päästään asumaan lähelle miehen sukulaisia. Ylipäänsä koko elämä mitä olen rakentanut pitäisi heittää sivuun ja muuttaa pk-seudulta jonnekin kauas maalle. Hän ei ole rakentanut otselleen mieluista elämää vaan on vaan tehnyt töitä niska limassa viimeiset 15 vuotta. Nyt kokee sen tyhjäksi ja haluaa tehdä kaiken toisin.

Mä taas olen luonut itselleni ihanan elämän. Kiva työ ja koti, ihanat ystävät ja harrastukset.

Vierailija
13/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele mitä tapahtuu sitten, kun mies kyllästyy ja vaihtaa nuorempaan? Jäät tyhjän päälle.

Vierailija
14/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitusmerkit ilmassa väkivaltaisesta alistavasta suhteesta. Mies yrittää eristää sinut ensin turvaverkoista ja tehdä riippuvaiseksi itsestään. Tutustu aiheeseen lukemalla netistä artikkeleita.

Vierailija
15/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitusmerkit ilmassa väkivaltaisesta alistavasta suhteesta. Mies yrittää eristää sinut ensin turvaverkoista ja tehdä riippuvaiseksi itsestään. Tutustu aiheeseen lukemalla netistä artikkeleita.

Tämä kävi itsellänikin mielessä :(

Vierailija
16/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että se ei edes asu vielä siellä maalla ja yrityskin (ja ne tienestit) on vasta suunnitteilla. Jep, jep.

Vierailija
17/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasta puolen vuoden seurustelun jälkeen suunnittelette tollasia!?!? Suosittelen vähintään kahden vuoden seurustelua, ennen kuin muutetaan yhteen. Kokemusta on nimittäin! Puolessa vuodessa ei varmasti ehdi tutustumaan kunnolla.

Vierailija
18/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku kulttuurillinen kuvio?

Vierailija
19/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kirjoittaja kyselee toisessa ketjussa kun ei saa seksiä ihanalta mieheltä puolen vuoden jälkeen...

Vierailija
20/47 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku kulttuurillinen kuvio?

Olemme molemmat kantasuomalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme