Perse rupsahtaa, mä en kestä
Oikeesti hei, näinkö tää alamäki nyt alkaa? Olen hiukan alle 40 v, laihahko, periaatteessa ok kunnossa ja liikunnallinen (sillain kestävyysurheilu- enemmän kuin voimaharjoitteu-mielessä) mutta mä en kestä tota persettä! Ei mitään muotoa! Roikkuu keskeltä! Ryppyjä ja vekkejä! Aaagh!
Kommentit (12)
Odota kun täytät 50v. Takamuksesta on jäljellä pelkkä luinen lätty, eikä auta kyykyt eikä edes maammelaulu.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen haitta tuo nyt on?
No mä nyt vaan haluaisin hienomman perseen enkä haluaisi rupsahtaa.
Niin se alkaa.. Eikä auta muu kuin sali eikä pienestä määrästä rasvaakaan ole haittaa. Joten aerobinen minimiin ja painot kehiin.
"näinkö tää alamäki nyt alkaa? Olen hiukan alle 40 v"
Alamäki alkoi jo siinä vaiheessa kun täytit 25v.
Vierailija kirjoitti:
Odota kun täytät 50v. Takamuksesta on jäljellä pelkkä luinen lätty, eikä auta kyykyt eikä edes maammelaulu.
Periaatteessa näin mutta genetiikka ja aikaisemmin - ja toki edelleen - harrastettu lihaskunnon ylläpito vaikuttaa kyllä
Ehdotan minäkin vähentämään aerobista ja lisäämään voimailua. Ja juoksijoillahan on ikään katsomatta lättäpylly. Peliä ei ole menetetty (siis jos takamus on aiemmin ollut pyöreä, geeneille ei voi mitään).
Voimaharjoittelu, eli kuntosalilla käynti, portaiden nousu tai vaikka lantion nostaminen selällään maaten tekeminen kotona ja muu vastaava pakaroiden treeni auttaa kyllä. Ja se tärkein lihas ei ole se iso pakaralihas, vaan gluteus medius (pienet pakaralihakset ta ns. keskimmäiset pakaralihakset)
Katso vaikka http://www.aarohuttunen.com/lihasryhmat-pakaralihakset/
Salille vaan kyykkäämään. Se on ainoa keino säilyttää terhakka ahteri.
Vierailija kirjoitti:
Salille vaan kyykkäämään. Se on ainoa keino säilyttää terhakka ahteri.
Kyykkäämistä paremmin pakaroihin ottaa esim. hip thrust, aika monella kyykky menee reisille.
Painonnosto: kyykkyjä ja lantionnostoja isoilla painoilla. Ja syö kunnolla puhdasta, ravinteikasta ja proteiinipitoista ruokaa.
Minkälainen haitta tuo nyt on?