Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauseita, joista tietää, että ihmisen talouden/elämänhallinta ei ole kunnossa.

Vierailija
25.06.2018 |

"Avioeron jälkeen oli pakko ottaa kulutusluottoa, että sai asunnon kalustettua".

Nykypäivänä ilmaisia huonekaluja löytyy pilvin pimein.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä voi Miccoa jättää, ei ole tulis pärjää yksin. Sitä paitsi se lupas, ettei se enää lyö.

Vierailija
22/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oli niin iso se sairaalalasku, ettei pystytty maksamaan vuokraa."

Vuokra maksetaan AINA!!!!! ennen muita laskuja! Julkisen sektorin terveydenhuoltomaksujen maksamatta jättäminen ei edes vaikuta hoidon saantiin tulevaisuudessa, kun taas vuokravelat ovat huomattava uhka sille, että saattaapi jäädä asunnottomaksi. 

Julkisen puolen asiakasmaksut ovat suoraa ulosmitattavissa ilman tuomioistuimen päätöstä. Toisin sanoen voidaan laittaa melko lailla suoraan ulosottoon toisin kuin vuokravelka.

Ulosotossa vai asunnoton niin, että luottotiedoista käy ilmi vuokravelat, hmm, vaikea valinta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja niin monta päivää seuraavaan palkkapäivään ja tilillä x euroa rahaa.

Minä käytän tuota usein, ettei paljastuisi että rahaa on tilillä ihan reippaastikin. Ollaan työpaikallani kaikki pienituloisia naisia ja sopeudun joukkoon tuolla lausahduksella :)

Totta, usein itsekin manailen mukana 'milloinkas se palkka maksetaan' tjms liirum laarumia.. tottakai minulla on tilillä rahaa, menen vain mukana muiden höpinöissä. Nyt vasta tajusin oikein tosissaan, että osalle kyseessä on tosiasia, rahat on loppu ennen palkkapäivää.

Vierailija
24/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oli niin iso se sairaalalasku, ettei pystytty maksamaan vuokraa."

Vuokra maksetaan AINA!!!!! ennen muita laskuja! Julkisen sektorin terveydenhuoltomaksujen maksamatta jättäminen ei edes vaikuta hoidon saantiin tulevaisuudessa, kun taas vuokravelat ovat huomattava uhka sille, että saattaapi jäädä asunnottomaksi. 

Julkisen puolen asiakasmaksut ovat suoraa ulosmitattavissa ilman tuomioistuimen päätöstä. Toisin sanoen voidaan laittaa melko lailla suoraan ulosottoon toisin kuin vuokravelka.

Tämän olen kokenut. Vuokraisäntä puolestaan on antanut lisäaikaa eikä potkinut pihalle. Ja jos potkisi, niin häädettynä saisi helpommin kaupungin asunnon, tai jopa uuden asunnon yksityiseltä, jos vaan ne luottotiedot on yhä pilaamatta.

Vierailija
25/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän tuota usein, ettei paljastuisi että rahaa on tilillä ihan reippaastikin. Ollaan työpaikallani kaikki pienituloisia naisia ja sopeudun joukkoon tuolla lausahduksella :)

Totta, usein itsekin manailen mukana 'milloinkas se palkka maksetaan' tjms liirum laarumia.. tottakai minulla on tilillä rahaa, menen vain mukana muiden höpinöissä. Nyt vasta tajusin oikein tosissaan, että osalle kyseessä on tosiasia, rahat on loppu ennen palkkapäivää.

Sama juttu. Helpompi heittää taukokeskustelussa silloin tällöin vastaava repliikki kuin antaa ymmärtää, että kyllä sitä rahaa jonkin verran löytyy (ja etten antaisi väärää vaikutelmaa, pärjäisin muutaman kuukauden ilman palkkaa, en sen kauempaa).

Vierailija
26/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nokun tuli yllättäviä laskuja".

Vierailija
27/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sen sitten veronpalautuksista.

Vierailija
28/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on rahat loppu AINA palkkapäivän jälkeisenä päivänä. Palkkapäivänä maksetaan kuun laskut, luottokortti nollille ja loput siirretään sijoituksiin. No tottapuhuen kuukauden aikana tulee 4-10 kertaa osingot tilille, ettei se nyt ihan tyhjä ole koko kuukautta. Nämäkin menevät sitten palkkapäivänä sijoituksiin.

Vierailija
29/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans manailen muiden työkavereiden mukana, ettei ole rahaa. Syystä että jos käy ilmi, että mulla sitä rahaa jääkin toisin kuin toisilla, niin sitten alkavat pyytää vippiä multa. Helpompi manata muiden mukana, kuin jatkuvasti kieltäytyä lainaamasta. Miten voi olla niin vaikeaa elää varojensa mukaan? Ihan varmasti meidänkin työpaikalla on sen verran hyvät liksat, että pystyy elämään tilipäivästä toiseen ilman huolen häivää ja säästöönkin jää, jos vaan on taloudenhallinta kunnossa.

Vierailija
30/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans manailen muiden työkavereiden mukana, ettei ole rahaa. Syystä että jos käy ilmi, että mulla sitä rahaa jääkin toisin kuin toisilla, niin sitten alkavat pyytää vippiä multa. Helpompi manata muiden mukana, kuin jatkuvasti kieltäytyä lainaamasta. Miten voi olla niin vaikeaa elää varojensa mukaan? Ihan varmasti meidänkin työpaikalla on sen verran hyvät liksat, että pystyy elämään tilipäivästä toiseen ilman huolen häivää ja säästöönkin jää, jos vaan on taloudenhallinta kunnossa.

Ihme työporukkaa teillä. meillä ei toisilta koskaan vippailla mitään, korkeintaan työpaikkalounaan verran, jos jollakin jäänyt lompakko vaikka kotia.

Vierailija
31/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja voihan sen käyttötilin saldonkin kertoa jos jättää sinne vaan kuukauden pakollisten menojen verran rahaa ja siirtää loput sijoitustilille.

Vierailija
32/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on pyllystä.

Vierailija
33/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja vihaa lastani.

Vierailija
34/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks tän saa osamaksulla. Joita sitten on kertynytkin paaaaljon....

Vierailija
35/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"se lasku meni perintään"

Vierailija
36/41 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voiks sä lainata pari kymppiä kuun loppuun asti? Maksan takaisin heti kun tili tulee."

Vierailija
37/41 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/41 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä.

Vuosien sairausloma syöpähoitojen vuoksi sotki talouteni pahasti.

Vierailija
39/41 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan tilanne on kyllä hallinnassa, jos ihminen tietää, paljonko hänellä on rahaa käytettävissään ennen palkkapäivää. Huonompi on se, kun ei edes tiedä, ettei sitä ole, muttw kuluttaa silti.

Vierailija
40/41 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokaa saa kaupasta eurolla viikoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän