Olen homo, ja Pride -liput kirjaston lipputolpassa häiritsevät
En osaa samaistua näihin Pride -hihhuleihin tällaisenä tavallisena, tylsänä "heteronoloisena" homomiehenä.
Kommentit (61)
Pride on yksi ryyppyjuhla. "Tasa-arvon" edistämisellä on lähes olematon osa näissä bileissä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näen päivittäin kaikenlaisia lippuja ja logoja, joiden en koe liittyvän minuun millään tavalla. Miten ne saisi hävitettyä pois?
Mihin asioihin nämä näkeämäsi logot ja liput ottavat kantaa?
Mikä vähemmistö? Metelistä ja jatkuvasta vouhkaamisesta päätellen enemmistö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks tuolla Helsinki Pridessa on jotain lihavia femakkoja esittelemässä paljaita lollojaan?
Kysy heiltä itseltään. Jos uskallat.
Tietenkin uskaltaisin. Ihmetyttää vaan, että eikös toi Pride ole joku seksuaalivähemmistöjen tapahtuma, niin mitä joku heteronainen tuolla tekee paljastelemassa?
Paljasta pintaa täytyy näyttää jokaisessa mahdollisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös prideihin väsähtänyt bi-nainen ilmoittautuu.
Toivon, että yhtä paljon huomiota ja arvostusta saisivat vammaiset ihmiset, jotka ovat Suomessa köyhä ja syrjitty ihmisryhmä.
Minä osaan seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvana pitää itse puoleni, mulla on työ ja resursseja ja itsenäinen elämä.
Seksuaalisuus ihmistä määrittelevänä piirteenä on mennyt yli. Huomaan Facebook-kavereistani myös, että Prideä hehkuttavat heterot ja yksi lesbo, vaikka mulla on paljon seksuaalivähemmistöön kuuluvia ystäviä.
Moni seksuaalivähemmistöön kuuluva haluaa tavallista elämää ilman turhaa karnevaalia.
Kyllä, nimenomaan tavallista elämää. Se että joku kekkuloi naamiaisasussa tuolla antaa ihan väärän kuvan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön kuuluvista ja myös ruokkii ennakkoluuloja. Kun tarkoitus olis nimenomaan näyttää että ollaan ihan tavallisia ihmisiä.
En ymmärtäisi minäkään jos näkisin isossa lipputangossa sellasen liehumassa.
Tota hörhöilyä tunkee vähän liian kanssa nykyään, en oikein ymmärrä mikä sen tarkotus on, Suomessa kuka tahansa saa olla homo, miksi siitä pitää meteli nostaa. Ja ne trans ja muu-jutut taas pitää jättää kokonaan omaan arvoonsa, sellasia ei pitäs tukea ja ymmärtää ollenkaan vaan laittaa ne suoraan mielenterveyssairauksien piikkiin, mitä ne ovatkin.
Onko siis nyt se pride vai miksi on pitänyt kirjastoonkin lippu laittaa? Aika outoa.
Onneksi en asu isossa kaupungissa. Täällä on omat kylähullut jo muutenkin, (lienen itse yksi niistä).
Eihän se pride mitään normaalia kuvaa anna homoista, vaan päinvastoin yrittää leimata ne friikeiksi.
Juuri sellasiksi stereotyyeiksi, miksi homofoobikot sitten kuvittelee kaikki homot, perversseiksi seksihulluiksi joilla perse vilkkuu mankineista ja munat pullottaa.
Onpa hienoa.
Miks sitä täytyy tuoda kokoajan esille..jos homostelee niin siitä sit vaan mut pitääkö sen takia järjestää tuollaisia karnevaaleja,sehä siitä just tekee kummajaisen..
Myöskään minua ei homomiehenä kiinnosta Pride hullutteluun meneminen eikä oikein asiasta uutisointikaan. Liian karnevaali meininkiä omaan makuun.
Toisaalta ei tuo kyllä yhtään ärsytäkään.
Kaikki kunnia heille jotka tapahtumiin menevät lippua heiluttamaan.
Kai tuolla niin kauan paikkansa on kun saa edelleenkin niin monen ihmisen tunteet kuumenemaan.
Kyllähän homojen täytyy erottautua jollakin tavalla. He on jotenkin ihmisyyden värikkäämpi muoto.....
Ymmärrän kyllä aloittajaa. Homot ei ole sen kummempia kuin muutkaat ihmiset ja heitä juhlitaan. Milloin on meidän tylsien tavisten vuoro joita ei voi lokeroida muuta kuin ihmiseksi? Milloin me saadaan oma väriloistokas päivä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän homojen täytyy erottautua jollakin tavalla. He on jotenkin ihmisyyden värikkäämpi muoto.....
Ymmärrän kyllä aloittajaa. Homot ei ole sen kummempia kuin muutkaat ihmiset ja heitä juhlitaan. Milloin on meidän tylsien tavisten vuoro joita ei voi lokeroida muuta kuin ihmiseksi? Milloin me saadaan oma väriloistokas päivä?
Homokin voi olla tylsä tavis. Ei kaikki homot ole mitään meikkaavia huuliaan turvottavia Janne Naakkoja eikä ylivilkkaita erikoisiin vaatteisiin pukeutuvia Tuure Boeliuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homokin voi olla tylsä tavis. Ei kaikki homot ole mitään meikkaavia huuliaan turvottavia Janne Naakkoja eikä ylivilkkaita erikoisiin vaatteisiin pukeutuvia Tuure Boeliuksia.
Kyllä naapuirin homolla on joka päivä glitteriä naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Tuo oli vain stereotypiaa. Mutta homojahan nostetaan jalustalle, koska heillä on oma päivä ja sitä niin moni toitottaa somessa. Milloin kaikki muut vähemmistöt saavat samanlaiset massat liikkeelle? Vai lopetetaanko jonkun erityisasemaan laittaminen ja sovitaan, että joko juhlitaan kaikkia ryhmiä yhtä loistokkaasti tai ei juhlita ollenkaan. Miten minkään muun vähemmistön päivää ei muista melkein kukaan? Onko se oikein.
Onko Venäjällä Pride - tapahtumia ?
K-pussi kirjoitti:
Kyllä koko lipputolppa on aika fallinen rakennelma.
Tässä on kyllä ihania turjakkeita. Tuommoset heteron oloiset miekkoset ovat kyllä eniten mieleeni! vähän meinaa lippu nousta salkoon, ihan nuppiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin häiritsee, vähän menee yli tämä vouhotus, tavallisia ihmisiä me ollaan. Koska esim. VR on liputtanut jonkun muun ihmisryhmän puolesta?
BI-nainen
Todellakin yli menee jo. Eihän heterouttakaan mainosteta millään plakaateilla ympäriinsä. Moinen vouhkaaminen ja mainostus selvästi kääntyy jo itseään vastaan, kun monia ihmisiä ärsyttää tuo itse vouhotus, ei niinkään homot. Itselläni on tuttavapiirissäni muutama avoimesti homo ja pidän heistä mm. siksikin, kun eivät "mainosta" homouttaan millään tavalla , vaan ovat aivan tavallisia ja mukavia ihmisiä. Enhän itsekään vouhkaa omasta heteroseksuaalisuudestani kuin ainoastaan jos ko. asiat tulevat puheeksi. Saa niistä puhua tietenkin, mutta ylenpalttinen mainostus ja vouhotus on liikaa itsellenikin.
En koe Prideä mitenkään omakseni, mutta silti on kyllä kommentoitava, että heterouttahan nimenomaan, kirjaimellisestikin, mainostetaan ihan joka paikassa. Elokuvissa, telkkarissa, mainoksissa, lehdissä, kirjoissa... heterous on se normi, ja siksi "heterorummutukselle" on sokaistuttu. Ainoastaan kaikki siitä poikkeava tuntuu pistävän silmään, kun heterous on se valtavirran normaali ja sellaisena "neutraali", johon kaikkea muuta verrataan.
Mainostetaan? Miten?
Sen olen huomannut, että nykyään elokuvissa ja tv-sarjoissa on aika usein vähän keinotekoisesti tarinaan ujutettu homopari tai muu seksuaalisesti epätavanomainen hahmo. Hyvin usein näiden hahmojen seksuaalisuutta suorastaan korostetaan tavalla, joka hyppää tarinasta liikaa esille. Jos muut hahmot eivät suutele tai halaile, homopari on käsikirjoitettu suutelemaan, vaikka se ei tuo tarinaan mitään tarpeellista lisäarvoa. Miksi näitä hahmoja ei voida käsitellä tarinassa täsmälleen yhtä neutraalisti kuin heteroitakin, jos homous tai heterous ei ole tarinan kannalta oleellista.
Onnistuneita esimerkkejäkin onneksi on, kuten minusta esimerkiksi Moderni perhe.
No onneksi siinä ei ole kyseessä pelkkä sinun homoutesi, vaan yhdenvertaisuus. Homojen, heteroiden, bissejen, aseksuaalien... kaikkien!
On se niin kamalaa ja häiritsevää, että halutaan tehdä selväksi ettei ketään passaa syrjiä.
Pitää varmaan alkaa järjestämään sitä Työttömät pride-tapahtumaa. Se, miten työttömiä kohdellaan on aivan kamalaa mm. selvää syrjintää. Jos seksuaalivähemmistöille olisi joku aktiivimallin tapainen niin jo olisi vedottu ainakin ihmisoikeuksiin, syrjintään jne,. eikä olisi ikinä toteutunut. Työttömiä sen sijaan saa kohdella miten huonosti tahansa. Kyllä moni ihmisryhmä on Suomessa seksuaalivähemmistöjä huonommassa asemassa, kuten esim. työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan alkaa järjestämään sitä Työttömät pride-tapahtumaa. Se, miten työttömiä kohdellaan on aivan kamalaa mm. selvää syrjintää. Jos seksuaalivähemmistöille olisi joku aktiivimallin tapainen niin jo olisi vedottu ainakin ihmisoikeuksiin, syrjintään jne,. eikä olisi ikinä toteutunut. Työttömiä sen sijaan saa kohdella miten huonosti tahansa. Kyllä moni ihmisryhmä on Suomessa seksuaalivähemmistöjä huonommassa asemassa, kuten esim. työttömät.
On tottakai, mutta kyseessä on hieman erilainen ihmisoikeuskysymys. Työttömyys on myös jatkuvasti tapetilla ja erilaisia tapahtumia ja mielenosoituksia aiheesta järjestetään tasaisin väliajoin. Työttömyys on myös asia johon ihminen voi edes yrittää vaikuttaa.
Täällä myös prideihin väsähtänyt bi-nainen ilmoittautuu.
Toivon, että yhtä paljon huomiota ja arvostusta saisivat vammaiset ihmiset, jotka ovat Suomessa köyhä ja syrjitty ihmisryhmä.
Minä osaan seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvana pitää itse puoleni, mulla on työ ja resursseja ja itsenäinen elämä.
Seksuaalisuus ihmistä määrittelevänä piirteenä on mennyt yli. Huomaan Facebook-kavereistani myös, että Prideä hehkuttavat heterot ja yksi lesbo, vaikka mulla on paljon seksuaalivähemmistöön kuuluvia ystäviä.
Moni seksuaalivähemmistöön kuuluva haluaa tavallista elämää ilman turhaa karnevaalia.