Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat ja alkuraskaus(?)

Ap
25.06.2018 |

Menkat alkoi eilen muutamaa päivää liian aikaisin. Menkkakipuja ei ole juurikaan ollu tai ne on ollu normaalia lievempiä. Samanlaista alamahakipua mulla on ollu jo pari viikkoa aina välillä. Eli kipu on normi menkkakipuihin verrattuna erilaista ja alkanut jo pari viikkoa sitten. Normaalisti mahakipu on kovempaa ja alkaa sinä päivänä ku menkkojen kuuluis alkaa.
Lämmöt on ollu korvasta mitattuna 37.3-37.5 jo ainakin viikon (mulla normaalisti 35.8 kainalosta), nyt vuodon alkamisen jälkeen en ole päässyt mittaamaan, että onko edelleen koholla vai laskenut. Palelua on ollu ja väsymystäki.

Testillähän se selviäisi että onko raskaana, mut en tähän hätään saa sitä tehtyä. Ja näkyisikökään vielä kun menkkojen olisi pitänyt normaalisti alkaa vasta viimenen päivä.

Onko muilla ollut samanlaista alkuraskaudessa? Vai onkohan nämä vain vähän erilaiset menkat.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne varmaan ne menkat on tai kemiallinen raskaus. Kemiallinen raskaus on siis vähän sama asia kuin hyvin varhainen keskenmeno.

Vierailija
2/14 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkanut molemmissa raskauksissa n. 6pv ovulaation jälkeen hentoinen nipistely mahassa. Menkkojen alkaessa kipua alkaa tuntua n. 2-3vrk ennen vuotoa ja se on aika paljon kovempaa kuin tuo alkuraskauden nipistely.

Yhden keskenmenon olen saanut varhaisessa vaiheessa. Silloin alkoi tuo nipistely sen 5pv ovulaatiosta, kesti pari päivää menkkojen odotettua alkamispäivää pidempään. Sitten oli 2 tai kolme päivää täysin kivutonta. Pieni vuoto alkoi ja tunsin pientä avautumiskipua jonka jälkeen kovaa vuotoa tuli 1pv ja sen jälkeen 4pv ihan pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen raskauden alkaessa tuli menkat normi aikaan kahdesti mutta vuoto oli niukkaa. Mutta epäilen että jos on kuume noussut ja kipuja niin kesken on mennyt valitettavasti.

Vierailija
4/14 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi muutama päivä oletetun ovulaation jälkeen se alamahakipu ja sitä on ollu sillon tällön siitä asti. Joka päivä sitä on ollu, mut ei siis koko päivää. Eilen alkoi illalla rusehtava vuoto vähän yllättäen siihen nähden, että ennen menkkojen alkua on yleensä ollut kovempi mahakipu ja olenkin pystyny vuodon alkamisen ennakoimaan. Nyt se vuoto siis alkoi aika lailla yllättäen. Tänään on ollu veristä vuotoa kohtuu runsaastikkin, mut maha ei ole kipeä oikeestaan ollenkaan. Normaalisti olen menkkojen pari eka päivää kipeä särkylääkkeestä huolimatta. Alapää tuntuu myös eriltä. En osaa selittää, mut yleensä menkkojen aikana alakerta on jotenkin ”hellänä”, nyt ei ole. Kummallista.

Ap

Vierailija
5/14 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuulostaa että on mennyt kesken.

Vierailija
6/14 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kuulostaa että on mennyt kesken.

Näinhän se voi olla. Ikävä juttu :(.

Ap

Vierailija
7/14 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto kesti n. 1 vrk, aluksi rusehtavaa tuhrua, sitten kirkasta verta (ei hirveesti, ehkä jotain lusikallinen), sen jälkeen lähinnä pyyhittäessä veristä limaa jota en muista koskaan aiemmin tulleen. Nämä kaikki kesti yhteensä n. vuorokauden, eli en usko kyseessä olleen ainakaan normi menkat.

Luulen että kyseessä oli joko raskauden alkuvaiheen valemenkat tai sitten keskenmeno.

Kuinka kauan keskenmenon jälkeen raskaustesti näyttää positiivista? Haluaisin tehdä testin, mutta en haluaisi innostua liikaa jos se onkin positiivinen ja kyseessä olikin keskenmeno.

Ap

Vierailija
8/14 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina jääneet menkat heti pois... t. 3lapsen äiti

Vierailija
9/14 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina jääneet menkat heti pois... t. 3lapsen äiti

Niin mullakin kahdesta edellisestä raskaudesta. Mut netistä ku luin, niin 25%:lla on jonkinlaista vuotoa alkuraskaudessa, eli yllättävän yleistä se on.

Ap

Vierailija
10/14 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/14 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/14 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/14 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/14 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aishalla oli yksi pahe ylitse muiden, suomalaiset miehet. Aishan oma mies oli lähinnä säälittävä miehen irvikuva verrattuna näihin pohjois-eurooppalaisiin pitkiin ja seksikkäisiin miehiin. Aisha ei olisi ikinä voinut kertoa tätä miehellensä ääneen, koska näki miehensä epävarmuuden jo kun tämä joutui olemaan näiden miesten kanssa samassa tilassa.

Aisha yritti olla tuntematta vetovoimaa näitä seksikkäitä miehiä kohtaan, mutta ei voinut mitään itsellensä.

Sinä päivänä v-ottokeskuksen Mika pyysi Aishan kanssaan kävelylle läheiselle ulkoilureitille, jotta voisivat kerrata suomenkielen sanoja ja lauseita, ja jotta Aisha pääsisi hieman ulos happihyppelylle.

Aisha tiesi tämän olevan hänen hetkensä.

Aisha oli opetellut vartavasten yhden tietyn suomenkielisen lauseen Mikaa varten, minkä hän halusi lausua heidän päästyä syvemmälle metsään... "Haluaisin ottaa suihin sinulta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme