Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko röntgenhoitajaksi opiskella?

Vierailija
25.06.2018 |

Näkeekö siinä eritteitä paljon? Joutuuko pistelemään? Entä onko millainen palkka?
Onko koulu vaikea? Entä millainen työllistyminen ja millaiset harjoittelut (pk-seutu)? Opiskelen tällä hetkellä muuta tutkintoa ja harkitsen hakemista röntgenhoitajaksi syksyn haussa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terveydenhoitajat ottavat suoniverinäytteitä. Työnantajat säästävät ja hoitaja ottaa näytteet vastaanottokäynnin yhteydessä.

Missä näin on? Ei ainakaan julkisissa terveyskeskuksissa eikä opiskeluterveydenhuollossa. Kerro MISSÄ ottavat! Se kiinnostaa eniten kuulla.

Ap

Vierailija
22/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella sairaan- ja terveydenhoitajat tuuraavat säännöllisesti laboratoriossa näytteenotossa. Lähihoitaja sijaistaa välinehuoltajan lomat. Toiminnan tehostamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terveydenhoitajat ottavat suoniverinäytteitä. Työnantajat säästävät ja hoitaja ottaa näytteet vastaanottokäynnin yhteydessä.

Oho! Olen itse sairaanhoitaja enkä ole missään työpaikassani ottanut suoniverinäytteitä... En sairaalassa enkä terveyskeskuksessa. Labra käy ne aina ottamassa. Koulussa kyllä opetettiin tuo, muttei sitä ole 10 vuoden työuralla tarvinnut tehdä.

Vierailija
24/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset firmat varmaan tiedätkin luettelematta.

Vierailija
25/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan julkisella ole näin.

Vierailija
26/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa työt tehdään ammattinimikkeittäin. Yksityisillä eri käytännöt.

Vierailija
27/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset firmat varmaan tiedätkin luettelematta.

Viime viikolla mehiläisessä otti ihan labrahoitaja verikokeet...

Vierailija
28/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vaikka kouluterkka ja luoksesi tulee lapsi, jonka on on saanut haavan sormeen ja suonesta pulppuaa verta ja mitä jos pyörryt siinä sitten? C'mon, et voi mennä hoitoalalle jos pelkät verta.

Vierailija
29/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muutenkin hakeutua aina julkiselle töihin hoitoalalla.

Vierailija
30/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vaikka kouluterkka ja luoksesi tulee lapsi, jonka on on saanut haavan sormeen ja suonesta pulppuaa verta ja mitä jos pyörryt siinä sitten? C'mon, et voi mennä hoitoalalle jos pelkät verta.

Mä en nyt käsitä. Missä olen sanonut että PELKÄÄN VERTA? Kokoajan sitä hoetaan enkä missään ole niin sanotut!! Minä EN PELKÄÄ verta edelleenkään. Tuntuu että ihan tahallaan halutaan ymmärtää väärin.

Ap

Vierailija
31/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala on kiinnostava, mutta hoivaaminen itsessään ei kuitenkaan ole oma juttu. Siksi olen päätynyt terveydenhoitajaan ja röntgenhoitajaan. Erityisesti juuri rtg-hoitajaan. Bioanalyytikko ei kiinnosta ollenkaan eikä sosionomi myöskään, vaikkei hoidollisia olekaan. Siksi siis lopulta päätynyt näihin kahteen vaihtoehtoon. Jos jotain vuodeosastoharkkoja on niin saatan saada ne hyväksiluettua. Ihmettelen vaan miksi röntgenhoitajalla sellaisia olisi.

Ap

Tuota sosionomia kannataa vielä harkita, töitä olisi ainakin paljon tarjolla, eikä tarvitse tosiaan mitään hoitotoimenpiteitä tehdä.

Vierailija
32/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muutenkin hakeutua aina julkiselle töihin hoitoalalla.

Kyllä yksityisellä on oikein mukavaa myöskin.

Vierailija
33/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pelkää verta, miksi pelkäisit kanylointia? Myönnähän vaan nyt itsellesi, että pelkäät verta.

Vierailija
34/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala on kiinnostava, mutta hoivaaminen itsessään ei kuitenkaan ole oma juttu. Siksi olen päätynyt terveydenhoitajaan ja röntgenhoitajaan. Erityisesti juuri rtg-hoitajaan. Bioanalyytikko ei kiinnosta ollenkaan eikä sosionomi myöskään, vaikkei hoidollisia olekaan. Siksi siis lopulta päätynyt näihin kahteen vaihtoehtoon. Jos jotain vuodeosastoharkkoja on niin saatan saada ne hyväksiluettua. Ihmettelen vaan miksi röntgenhoitajalla sellaisia olisi.

Ap

Tuota sosionomia kannataa vielä harkita, töitä olisi ainakin paljon tarjolla, eikä tarvitse tosiaan mitään hoitotoimenpiteitä tehdä.

Olen sitä monta kertaa harkinnut, mutta jotenkin tuo sosiaaliala ei vaan yhtään nappaa.... Tunnen kaksi sosionomia ja he molemmat tekevät lähihoitajan töitä vanhainkodissa.

Ap

Vierailija
35/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivätyö, palkka 2400e/kk

Vierailija
36/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pelkää verta, miksi pelkäisit kanylointia? Myönnähän vaan nyt itsellesi, että pelkäät verta.

En pelkää myöskään kanylointia, etkö osaa lukea? Jos en halua jotain työtehtävää päivittäisesti tehdä, niin sillonko pelkään sitä? Jos en halua siivota kotona päivittäin niin pelkäänkö siivoamista?😂

Ap

Vierailija
37/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kyllä, olen joskus harkinnut kätilön ammattia. Se on jotenkin poikkeuksellinen hoitoalalla. Olisin ehdottomasti hakenut, jos työtilanne olisi parempi.

Ap

Vierailija
38/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajista moni tekee sairaanhoitajan hommia, kun ei riitä th:n töitä.

Vierailija
39/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kyllä, olen joskus harkinnut kätilön ammattia. Se on jotenkin poikkeuksellinen hoitoalalla. Olisin ehdottomasti hakenut, jos työtilanne olisi parempi.

Ap

Siinäpä sitä eritettä vasta onkin. :D

Vierailija
40/47 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olet siis ap lähihoitaja? Työnkuva varmaankin molemmissa sinua kiinnostavissa ammateissa määräytyy työpaikan mukaan. Hae ihmeessä kumpaankin, ilmeisesti th opinnoissa pitää sh pätevyys suorittaa kuitenkin ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä