Onko väärin jos pitää kahta työpaikkaa?
Tänä massatyöttömyyden aikana, onko väärin jos joku pitää itsellään kahta työpaikkaa, kun toisella ei ole yhtään? Eikös sen jolla on kaksi pitäisi antaa toinen työpaikoista sellaiselle jolla ei ole yhtään?
Kommentit (15)
Tee sinä vaan. Minulla riittää kesäpuuhaa muutenkin. Mökkeilyä ja matkustelua.
Pidä vaan molemmat työt, mutta anna tienaamasi rahat vaikkapa nälkää näkeville ipuhelinturviksille.
Ei tietenkään, jos hoitaa hommansa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kolmea työtä.
Ap ei varmaan tarkoittanut tätä, koska selkeästi ne ovat jotain lilliputtihommia, koska et elä yhdellä.
Voiko työpaikan niin vain luovuttaa toiselle, valitsemalleen henkilölle? Eikös se työnantaja kuitenkin päätä kenet töihin ottaa? Jos luovut toisesta työstä, työnantaja voi ihan hyvin valita tilallesi jonkun muun jolla on jo toinenkin työ.
Ei ole väärin. Ei siihen kuitenkaan työtöntä palkata.
Mä oon aina tehnyt useampaa kuin yhtä työtä. Alallani se onnistuu helposti. Päivätyöt tulee hoidettua ja on lisäksi aikaa ja jaksamista tehdä freelance-hommia. Mukavasti saa lisätienestiä.
Vierailija kirjoitti:
Tänä massatyöttömyyden aikana, onko väärin jos joku pitää itsellään kahta työpaikkaa, kun toisella ei ole yhtään? Eikös sen jolla on kaksi pitäisi antaa toinen työpaikoista sellaiselle jolla ei ole yhtään?
Oletko jo täyttänyt 13? Aikuinen ei voi näin ääliömäisiä kysymyksiä keksiä.
Vähän itseäni ihmetyttää kolmea työtä tekevänä ettei jotkut muka niitä töitä löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo täyttänyt 13? Aikuinen ei voi näin ääliömäisiä kysymyksiä keksiä.
Et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita?
Mun on pakko tehdä kahta työtä että elättäisin itseni: toinen on kokopäivätyö ja toinen osa-aikainen etätyö. En tienaa tuossa kokoaikatyössä nettona kuin 900 €/kk. Tervetuloa nykyajan akateemisesti koulutettujen elämään.
Mikä on sellainen kokoaikatyö, jossa saa palkkaa 900 eur/kk?
TT
p.s. oma puolisoni on maanviljelijä 15 000 euron tulot vuodessa. Se tarkoittaa 1250 eur kuukaudessa. Ja tekee välillä kyllä 60 tuntista työviikkoa (ja on siksi uupunut). Mutta alle tonnin kuukausipalkasta en ole kuullutkaan. Ja vielä akateemisella koulutuksella. (Ei sillä, puolisonikin on DI ja maanviljely on hänelle valinta).
Miten niin pitää? Eihän kahta työtä jouda samanaikaisesti tekemään?