Olen yksin asuva vain työtön ja muutin juuri kaksioon, jonka vuokra on 1100 e kk
Toivottavasti sinä näet nyt punaista ennakko-odotuksine, jotka eivät perustu mihinkään muuhun kuin tyhmyyteen.
Ensinnäkin saan ansiosidonnaista n 1600 e kk, tosin aktiivimalli vie siitä nyt 4,6%. Kestänyt sen.
Olen markkinoinnin parissa työskennellyt, syyskuusta asti työtön. Viimeinen palkkani oli 5200 e kk.
Aion vielä saada työtä, vaikka sitten postinkantajana. Siihen saakka minulla on oikeus asua täällä Etu-töölössä, sillä vietän nyt kaiken aikani kotona. Asuminen on minulle tärkeää, kuten on myös kauneus ja kaupunkilainen mentaliteetti.
Kommentit (15)
Löytäisin kyllä stadistakin kivaa omaa rauhaa huomattavasti halvemmallakin.
Ylös. Janoan katkeria kommentteja oululaisille hoitsuilta!
Jos työsi sisälsi kirjoittamista niin eipä ihme, että sait potkut.
En halua "omaa rauhaa". Olen kaupunkilainen, en maalainen. Haluan asua vanhassa talossa kaupunginosassa joka on oikeasti kaupunkia, ei nukkumalähiö. Elementtitaloon en mene edes käymään.
Ap
Ihan vaan FYI että kirjoitan tätä isoilla sormilla kännykäklä ja autocorrect on päällä!
Ap
Miksi teit näin huonon aloituksen.
Okei. Itse en kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaa käyttää pienistä tuloista 2/3 vuokraan mutta oma päätöshän se on mihin ne rahansa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
En halua "omaa rauhaa". Olen kaupunkilainen, en maalainen. Haluan asua vanhassa talossa kaupunginosassa joka on oikeasti kaupunkia, ei nukkumalähiö. Elementtitaloon en mene edes käymään.
Ap
Miksi sitten asut käpykylässä, jossa ei ole edes miljoonaa asukasta?
En ymmärrä, miksi kukaan näkisi tästä punaista. Totta kai työtön saa asua niin kuin haluaa, niinhän töissä käyväkin saa. Vapaa maa.
Onnittelut uudesta kämpästä.
terv. työtön Punavuoren kaksiosta
Onpas kurjaa, että kukaan ei nyt halua riidellä kanssassi, vaikka kovasti yrität haastaa! Minäkin vain toivotan onnea uuteen asuntoon ja tsemppiä työnhakuun.
Mä aion olla loppuelämäni työtön ja silti ostaa parin vuoden päästä käteisellä uuden omakotitalon nykyisen tilalle. Ilman lainaa. Työttömyys ei aina tarkoita persaukisuutta. Tienaan työttömänäkin vähintään 5000€/kk. Verottomana. Vedonlyönti on kivaa kun sen osaa ;) En kyllä vaivaudu nostamaaan surkeita työttömyystukia, vaikka niihin oikeutettu olenkin. Eli siinä mielessä en kai kuulu niihin mollattuihin yhteiskunnan loisiin. Mut kuitenkin. Työttömälläkin voi olla vaikka pääomatuloja tuhansia kuukaudessa. Siksi ärsyttää, että oletetaan aina, että työtön on köyhä sossupummi.
Toivottavasti tajuatte että työttömyys ei ole pysyvä tila jonka perusteella tehdään hätiköityjä päätöksiä esim pienemmästä asunnosta.
Ja minulla on tavaraakin niin paljon etten voisi asua missään 30 neliössä.
Ap