Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lääke auttaa selviytymään läheisen hautajaisista?

Vierailija
24.06.2018 |

Minä en syö mitään lääkkeitä. Satunnaisesti olen joutunut ottamaan panadolia, jos kuume on noussut korkeaksi, mutta muuta en ole tarvinnut. Nyt mietin jo tulevaisuutta. En tule mitenkään selviytymään rakkaani hautajaisista ilman jotain rauhoittavaa lääkitystä. Mikä olisi hyvä lääke ja voiko sitä hankkia etukäteen vai vasta siinä vaiheessa, kun suru on pahimmillaan päällä. Luulen, etten silloin selviä edes lääkärireissusta kunnialla. Ajan varmaan kolarin tms.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin omakohtaisia kokemuksia toimivasta lääkkeestä? Tarkoitus olisi pysyä toimintakykyisenä, mutta selvitä kuitenkin tilaisuudesta romahtamatta/sekoamatta. ap

Vierailija
2/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen sureminen auttaa. Moni haluaa jättää suremisen väliin ja haluaa lääkityksen, jotta mikään  ei tuntuisi miltään, mutta elämä nyt sattuu olemaan siitä paska juttu, että kuolemakin kuuluu kuvioon.

Läheisen hautajaiset ovat tärkeä siirtymäriitti,, lopulliset jäähyväiset. Miksi niihin pitäisi osallistua huumattuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox rauhoittaa niin, että pystyt suremaan ja itkemään, mutta et ihan romahda.

Vierailija
4/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tietääja kirjoittaa reseptin kun sen aika on ja jos on tarpeen.

Vierailija
5/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani tilanteestasi, osanottoni, itselläni oli sama tilanne puolitoista kuukautta sitten. Sain lääkäriltä lääkettä, jonka nimeä en tähän halua kirjoittaa, saat varmasti itsellesi sopivaa kunhan kerrot tilanteen. Pari kertaa käytin sitä ennen hautajaisia pahimpaan ahdistukseen ja tuskaan sekä myös kokeillakseni miten vaikuttaa.

Huomasin, ettei se mitenkään kummallisesti muuttanut, tasasi vain oloa ja ahdistusta sekä ehkä ehkäisi täydellistä romahdusta. Sitten vain hautajaisiin ja muistotilaisuuteen mukaan hyvä ystävä johon luotin täydellisesti, ja jonka tehtävänä oli ainoastaan huolehtia minusta ja siitä että selviän tuosta päivästä. Selvisin.

Vierailija
6/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sureminen on tärkeää. Älä huumaa itseäsi.

Vierailija
7/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heroiini ja pervitiini

Vierailija
8/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanaikainen sureminen auttaa. Moni haluaa jättää suremisen väliin ja haluaa lääkityksen, jotta mikään  ei tuntuisi miltään, mutta elämä nyt sattuu olemaan siitä paska juttu, että kuolemakin kuuluu kuvioon.

Läheisen hautajaiset ovat tärkeä siirtymäriitti,, lopulliset jäähyväiset. Miksi niihin pitäisi osallistua huumattuna?

Minä suren suruni omalla tavallani, enkä koe tarpeelliseksi esitellä sitä muille. Sitäpaitsi sureminen ja romahtaminen ovat ihan eri asioita. En ole hakemassa rauhoittavaa suruuni, vaan järjissäni pysymiseen. Myös lastemme takia minun on pystyttävä olemaan sekoamatta hautajaisissa. ap

Vierailija
9/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamox rauhoittaa niin, että pystyt suremaan ja itkemään, mutta et ihan romahda.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. ap

Vierailija
10/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapamia minä käytin. Pilkoin valmiiksi yhden 5mg:n tabletin neljään osaan. Ennen tilaisuutta otin yhden palasen, ja sitten tarpeen mukaan aina yhden palasen lisää. Jos otat liikaa, alkaa nukuttaa ja huojuttamaan. Mutta kun olet ahdistunut ja tuskainen, silloin ei nukuta vaikka ottaisit vähän enemmänkin. Tekee lähinnä turraksi ja tyyneksi silloin.

Alkoholia ei sitten pidä ottaa yhtään, voit mennä todella sekavaksi siitä.

Diapamin kanssa ei ole pakko olla aina juotavaa. Tuollaisen pienen murusen voi ohimennen sujauttaa sulamaan kielen alle, silloin alkaa myös vaikuttaa hyvin nopeasti. Maku on tietty vähän paha - karvas ja metallinen, mutta ainakin minä kestin sen.

Lääkäri tosiaan tietää parhaiten, kaikille ei sovi esimerkiksi tuo Diapam. Ja jos mahdollista, kannattaa testata jonakin päivänä ennen hautajaisia sitä lääkettä, mitä sinulle on määrätty. Joskus se yllättää, kun ihmiset nyt vaan reagoivat lääkkeisiin eri tavoilla. Kaikille ei vaan sovi sama lääke.

Toivotan voimia, ja otan suruun osaa.

Vierailija
11/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakin voimin minä hautajaiset suoritin, kun 47v äitiäni laskettiin maan poveen. Tosin otin vain pari huikkaa, oli 4v ja 2,5v lapset vierellä, heittivät kukkasen arkun kannelle.

Vierailija
12/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toimii kenellekin. Minulla taas alkoholi saattaa nostaa itkuherkkyyttä tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
13/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkki

Vierailija
14/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turruta itseäsi pillereillä, vaan anna surun tulla. Ota vastaan elossa olevilta läheisiltäsi kaikki apu ja tuki, et ole yksin maailmassa. Ja vielä: älä kehittele jo etukäteen mitään draamoja ja romahduksia. Ihminen kestää huomattavasti enemmän kuin luulee. Jokainen meistä on joskus surevan osassa ja lopulta sittenlähtijä, jota toivottavasti edes joku suree ja muistelee.

Vierailija
15/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveätä nähdä hautajaisissa lääkemömmöissä olevaa läheistä, kylmä kuin kivi. Siitä lähti pillerikierre kun peitti niillä tunteensa. Voimakas surun tunne on luonnollista, ei sitä pidä tuhota.

Vierailija
16/16 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suren suruni omalla tavallani, enkä koe tarpeelliseksi esitellä sitä muille. Sitäpaitsi sureminen ja romahtaminen ovat ihan eri asioita. En ole hakemassa rauhoittavaa suruuni, vaan järjissäni pysymiseen. Myös lastemme takia minun on pystyttävä olemaan sekoamatta hautajaisissa. ap

Lukekaas ajatuksella tämä AP:n viesti. Ymmärrän häntä hyvin. Lapsille voi olla traumaattinen kokemus nähdä vanhempansa aivan tuskasta suunniltaan, lapsilla ei ole vielä kantokykyä eikä käsityskykyä sellaiseen. Vanhempi saattaa aivan seota surusta tuollaisessa tilanteessa. Sitä ei ole hyvä omien lasten olla todistamassa. Normaali itkeminen ja sureminen on eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä