Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtehtävän menetys

Yöhuk
24.06.2018 |

Minulla oli työpaikka, josta pidin tosi paljon. Unelmatyö minulle, jota olisin voinut tehdä vaikka ilman palkkaa. Se harvinainen tilanne, josta haaveillaan. Ei kaikille, mutta minulle. Sain hyvää palautetta asiakkailta ja työkavereilta.
Nyt vain kävi niin, että minun tehtävä annettiin toiselle ja minut siirrettiin pilipalihommaan. Palkka tippui myös 50% samalla.
Antakaa vinkkiä, miten tästä eteenpäin. En kestä nähdä päätöksen tehneitä pomoja. Syytä siirtoon ei sanottu. Kuulemma erinomaista työtä olen tehnyt ja halutaan firmassa pitää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on siis vain raha, jos sut kerran talossa halutaan pitää.

Vierailija
2/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt vaan otettava itseään niskasta kiinni ja mentävä puhuttelemaan niitä pomoja. Ota yhteyttä omaan ammattiliittoosi ja pyydä sieltä asiamies mukaan.

Jaa että et ole välittänyt liiton jäsenmaksuja maksaa? No liity huomenna ja sitten uudestaan.

Oikeasti tuollaista ei siedä kukaan kunnon työntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaminen tehtävään, jossa palkka tippuu 50% on rangaistus. Oletko ansainnut rangaistuksesi?

Vierailija
4/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole ansainnut. Mietin, voiko vaikuttaa kun sain aivoverenvuoton ja olin vuodenvaihteessa sairaslomalla jonkin aikaa? Ja vieläkin toipilaana

Vierailija
5/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet vielä 6kk päästä toipilaana, on tilanne todennäköisesti se, että et pysty hoitamaan tehtävääsi nyt, vaikket enää ole sairaslomalla. Saatat saada siirron takaisin entisiin hommiisi myöhemmin, jos pystyt osoittamaan, että pystyt tekemään niitä taas. Ja jos sille niihin nyt siirretylle ihmiselle myös löytyy joku hyvä paikka.

Elämä ei ole reilua, mutta tajuathan, että sua ei voi pitää määrättömän pitkään tehtävässä, jota et pysty hoitamaan.

Vierailija
6/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöhuk kirjoitti:

En todellakaan ole ansainnut. Mietin, voiko vaikuttaa kun sain aivoverenvuoton ja olin vuodenvaihteessa sairaslomalla jonkin aikaa? Ja vieläkin toipilaana

Varmasti vaikuttaa.

Vierailija
7/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisinkö hoitamaan paremmin uutta tehtävää, joka on vastenmielistä ja fyysisesti paljon rankempaa??

Vierailija
8/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota liittoon yhteys.

Vierailija
9/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työsopimus sinulla on? Palkkaa ei noin vain voi muuttaa mikäli on kunnollinen työsopimus. 

Vierailija
10/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et heti kertonut sairastumisesta, siis oletko edelleen sairauslomalla toipilaana? Et siis pysty enää samaan työhön? Aluksi sai sen kuvan, että työnantaja mielivaltaisesti siirtänyt muihin hommiin.

Vierailija
11/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä normaalisti. Vuodenvaihteessa oli kuukauden sairaslomalla.

Vierailija
12/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että tilannettasi ei ole hoidettu kovin asiallisesti. Kävittekö mitään yhteistä neuvottelua ennen työtehtävien muutosta? Ota yhteys liittoon ja kysy apua sieltä.

Vierailija
13/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nykyään hitaampi tai teet enemmän virheitä?

Vierailija
14/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pomolla oikeus tehdä diagnooseja työkunnosta yksin?

Vierailija
15/17 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakityö, niin kyllä (yt-)neuvottelu ennen siirtoa toisiin työtehtäviin olisi pitänyt järjestää. Liiton lisäksi myös työterveyshuollosta voit pyytää apua tilanteessasi.

Vierailija
16/17 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupkysymyksenä:

Kuinka moni jatkaisi tuossa firmassa?

Miten saa vitutuksen pois jos jatkaa?

Mitä tekisit muuten?

Vierailija
17/17 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuminen epävarmassa työsuhteessa on pahinta mahdollista. Työkaveri oli tosi hyvä työntekijä. Teki työnsä hyvin ja oli pidetty muutenkin työkaverina. Pitkälti muista kuin työsyistä joutui "pääsaikulle" viideksi viikoksi ja yllättäin työsopimusta ei kolmen vuoden jälkeen uusittu. Pomo keksi sopivasti työnkuvaan pienen muutoksen ja vetosi siihen, että ko. työkaverilta puuttuu juuri se juttu opinnoistaan ja näin olleen vaihtoi uuteen tekijään. Kaikki ihmettelivät asiaa ja työkaveri itsekin loukkaantui todella pahasti. Mietin mielessäni, että tuo pääkoppasaikku on syynä. On se kohtuutonta. Vakkarit (viroissa) saikuttaa ahdistustaan ihan miten sun sattuu, mutta määräaikaisen ei kannata sairastua tai työt loppuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi