Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Mitä lisäarvoa tuotat tälle työpaikalle?”

Vierailija
24.06.2018 |

Pomo kysyi minulta näin. Menin ihan lukkoon. Mitä tuohon olisi pitänyt vastata oikeasti?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomosi on mulkku, työhaastattelu meni jo. Itse olisin heittänyt vastapallona "entä itse"

Vierailija
2/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoa mitä hyötyä sinun työpanoksesta on työnantajalle. Mielellään kertoa miksi juuri nimenomaisti sinun tekemä työpanos on merkityksellistä. Millä tavalla sinä teet työsi paremmin kuin ihan vaan kuka tahansa samaan työhön palkattu. Mikä tekee sinusta niin erinomaisen.

Palkankorotusta odotellessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kummallista, jos ihminen ei osaa perustella miksi on ansainnut palkkansa.

Vierailija
4/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huolestuttavaa, jos tuollaiseen ei osaa vastata edes jotain.

Vierailija
5/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tämä olisi ollut helppo kysymys. Vastaan materiaali hankinnoista, ja minulla on edellisistä työpaikoista sellaista työkokemusta joka tulee tätä työtä. Sanottakoon vielä että meitä on kaksi jotka tekee tätä samaa työtä. Itse olen ollut talossa vasta puoli vuotta, ja kollega melkein 3. Mutta nyt jo tietyn tyyppiset kysymykset ohjataan minulle, koska ovat huomanneet työpaikalla että tietyt asiat ovat hyvin halussa minulla.

Vierailija
6/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikein on tuo sana "lisäarvoa". Tuotan työpaikalle arvoa samalla tavalla kuin muutkin työntekijät, mutta en ole työssäni mikään superjyrä, joka tekisi muita paremmin ja tehokkaammin. Tässä työssä ei edes voi olla sellainen, paitsi jos on laiska. Sellaisia täällä ei ole. Eli mitä se LISÄarvo on?

Vierailija
7/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheellinen kysymys esim haastattelussa...Vastauksen laatu ei välttämättä merkkaa vaan se että saa jotain sanottua...(jos esim hakee asuakaspalvelutyötä yms).

Vierailija
8/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikein on tuo sana "lisäarvoa". Tuotan työpaikalle arvoa samalla tavalla kuin muutkin työntekijät, mutta en ole työssäni mikään superjyrä, joka tekisi muita paremmin ja tehokkaammin. Tässä työssä ei edes voi olla sellainen, paitsi jos on laiska. Sellaisia täällä ei ole. Eli mitä se LISÄarvo on?

Sun kohdalla ei mitään.

Vierailija
9/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta huokuu vähän sellainen asenne, että "Mä olen vaan töissä täällä. Teen mitä pomo käskee."

Erinomainen työntekijä on oma-aloitteinen ja saa asioita aikaan erikseen käskemättä.

Vierailija
10/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lisäarvon tuottaminen on sitä, että ylitän työnantajan odotukset toiminnallani, eli tehdessäni oman alueeni alkuperäiset työtehtävät laadukkaasti ja tehokkaasti saan vastuulleni uusia tehtävänkuvia. 

Vierailija
11/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että olet paras ja osaavin. Se siitä. Ei tuohon muuta tarvitse vastata.

Vierailija
12/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomosi on mulkku, työhaastattelu meni jo. Itse olisin heittänyt vastapallona "entä itse"

Et ole ikinä kehityskeskusteluista kuullut?

Vierailija
13/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoa mitä hyötyä sinun työpanoksesta on työnantajalle. Mielellään kertoa miksi juuri nimenomaisti sinun tekemä työpanos on merkityksellistä. Millä tavalla sinä teet työsi paremmin kuin ihan vaan kuka tahansa samaan työhön palkattu. Mikä tekee sinusta niin erinomaisen.

Miten työhaastattelussa voi tietää, millaista se työ tarkalleen tulee olemaan, tekevätkö muut työkaverit samoja työtehtäviä vai eroavatko ne toisistaan, millainen koulutus ja työkokemus muilla on? Voihan haastattelussa sanoa, että olen opiskellut kolme vuotta kiinaa ja haastattelija sanoo, että meillä on töissä kiinaa äidinkielenään puhuva henkilö. Tai kertoa, että osaan ohjelmat x, y, z, jolloin työnantaja sanoo, että meillä on töissä henkilö, jolla on noista vielä parempi kokemus.

Kysyttiin minultakin kerran 10 minuutin haastattelussa miten minä kehittäisin tätä työtä. Mistä minä sen olisin voinut tietää, kun en tiennyt edes sitä, miten sitä silloin hoidettiin.

Vierailija
14/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa saa olla vähän kieli keskellä suuta. Tietysti se lisäarvo on asiantuntijatyössä se henkinen pääoma, jolla sitä työtä tehdään hyvin, mutta sitten tulee rumasti esille se tosiasia, ettei sillä mahdollisesti herkkänahkaisella pomolla niitä samoja kykyjä ole.

Vierailija
15/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta huokuu vähän sellainen asenne, että "Mä olen vaan töissä täällä. Teen mitä pomo käskee."

Erinomainen työntekijä on oma-aloitteinen ja saa asioita aikaan erikseen käskemättä.

Mutta jos on jo oma-aloitteinen ja antaa työllensä 100% joka päivä, hoitaa pestinsä käskemättä ja ripeästi ja vielä auttaa työkavereitakin oman työnsä lomassa,  niin vieläkö pitäisi jotain lisäarvoa kenenkään mielestä olla, eikö se riitä? Tuosta kysymyksestä tulisi itselleni mieleen että lisääkö tässä vielä vaaditaan samaan pieneen palkkaan, eikö mikään riitä, vaikka jo kaikkensa tekee? Itse en täysin ymmärrä tuon "lisäarvo" termin sisältöä. Pitäisikö työntekijällä olla vielä jotain ekstraa oman ammattitaitonsa lisäksi vai mitä? Eikö riitä että on pätevä ja ahkera tekijä joka ei valita ja vikise. Itse olisin pyytänyt tarkennusta kysymykseen. En ole edellinen kommentoija jolle vastasit.

Vierailija
16/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelut on oikeasti menneet nykyään ihmeelliseksi.

Kehityskeskustelut ovat pelleilyä ja niiden kautta lähinnä yritetään pyytää lisää palkkaa.

Vierailija
17/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin vastataan, että teen palkkani mukaista työtä. Jos kaipaat LISÄarvoa niin ruvetaan neuvottelemaan palkankorotuksesta.

Vierailija
18/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työhaastattelussa voi tietää, millaista se työ tarkalleen tulee olemaan, tekevätkö muut työkaverit samoja työtehtäviä vai eroavatko ne toisistaan, millainen koulutus ja työkokemus muilla on? Voihan haastattelussa sanoa, että olen opiskellut kolme vuotta kiinaa ja haastattelija sanoo, että meillä on töissä kiinaa äidinkielenään puhuva henkilö. Tai kertoa, että osaan ohjelmat x, y, z, jolloin työnantaja sanoo, että meillä on töissä henkilö, jolla on noista vielä parempi kokemus.

Kysyttiin minultakin kerran 10 minuutin haastattelussa miten minä kehittäisin tätä työtä. Mistä minä sen olisin voinut tietää, kun en tiennyt edes sitä, miten sitä silloin hoidettiin.

Aloituksessa ei puhuttu mitään työhaastattelusta. Työhaastattelussa haastattelija ei ole vielä pomo. Siihen pomon hommaan pääseen vain työsopimuksen tekemällä.

Oletuksenani siis tietenkin, että kyseessä oli alaisen ja esimiehen välinen kehityskeskutelu.

Vierailija
19/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on jo oma-aloitteinen ja antaa työllensä 100% joka päivä, hoitaa pestinsä käskemättä ja ripeästi ja vielä auttaa työkavereitakin oman työnsä lomassa,  niin vieläkö pitäisi jotain lisäarvoa kenenkään mielestä olla, eikö se riitä? Tuosta kysymyksestä tulisi itselleni mieleen että lisääkö tässä vielä vaaditaan samaan pieneen palkkaan, eikö mikään riitä, vaikka jo kaikkensa tekee? Itse en täysin ymmärrä tuon "lisäarvo" termin sisältöä. Pitäisikö työntekijällä olla vielä jotain ekstraa oman ammattitaitonsa lisäksi vai mitä? Eikö riitä että on pätevä ja ahkera tekijä joka ei valita ja vikise. Itse olisin pyytänyt tarkennusta kysymykseen. En ole edellinen kommentoija jolle vastasit.

Tuo on hyvä vastaus alkuperäiseen kysymykseen.

Teen oma-aloitteisesti ja annan työlleni 100 % joka päivä. Hoidaan pestini käskemättä ja ripeästi vielä auttaen työkavereita oman työn lomassa.

Eikö?

Vierailija
20/38 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunhan se pitäisi tietää kun palkankin maksat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän