Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako omasta halustaan työttömiä tunnette? Montako työhaluista?

Vierailija
24.06.2018 |

Nyt kun puhe käy kuumana aktiivimallin ja työttömyyden ympärillä. Montako ihmistä siis lähipiirissänne on elämäntapatyöttömiä ja montako taas sellaista, jotka oikeasti ovat yrittäneet työllistyä siinä onnistumatta?
Itse tiedän 4 elämäntapatyötöntä ja 0 oikeasti työllistymistä yrittäviä. Yksi näistä on laiska ja saanut suuren perinnön ja sen avulla pitänyt pitkiä työttömyysjaksoja elämässään. Toinen on myös laiska, muttei rahakas. Tämä taas tappelee sossun ja kelan ja ties minkä kanssa samalla haalien läjän eläimiä itselleen. Kolmas on korkeasti koulutettu, muuttanut pienen pienelle paikkakunnalle vuonna x ja perustelee ettei saa töitä kun omaa alaa vastaavaa työtä ei paikkakunnalla ole. Neljäs on jatkuvasti "sairas" parikymppinen joka tykkää myös haalia eläimiä ja maksattaa kulunsa vanhemmillansa ja avomiehellään.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-suomessa pitää jo varmaan ihan tosissaan vältellä töitä, jos meinaa työttömänä pysyä.

Voisitko kertoa vähän tarkemmin minun elämästäni, kun siitä tunnut niin hyvin tietävän? Asun Helsingissä, on yliopistotutkinto ja työkokemusta lähes 20 vuotta. Olen kohta kaksi vuotta hakenut töitä. Hakemuksia olen lähettänyt mm. kauppoihin (kassatyöhön), varastoihin ja kaikenlaisiin parin viikon hanttihommiinkin sekä tietysti oman alan töihin. Mitään en saa.

Eli millä tavalla olen tosissani vältellyt töitä, kun yhä olen työtön?

Vierailija
42/48 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ainakin viisi työhaluista.

Tunnen yhden työhaluttoman. Hänen miehensä jäi eläkkeelle 5v sitten, nainen irtisanoutui samalla ja jäi työttömäksi. He matkustavat yhdessä, molempien tulot tippuneet niin oli helppo sopeutua. Naiselle tuli kutsu "työllistämistoimenpiteisiin" ja "työkartoitukseen" heinäkuussa, mutta hön soitti ja sanoi että jää syyskuun alussa eläkkeelle, onko pakko vielä tulla. Ei ollut pakko, mutta se -50€ napsahti aktiivimallin takia.

Itsekin kyllä voisin tehdä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee heti mieleen 8 työhalutonta. Työhaluiset ovat aina työllistyneet muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
44/48 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen pari, jotka väittävät olevansa työhaluisia, mutta eivät ota töitä vastaan. Toiselle tarjottiin meidän firmasta entry level paikkaa, mutta ei ottanut vastaan "kun tukien menetyksen ja työssäkäyntikulujen jälkeen saisi vain 200€/kk enemmän kuin työttömänä." ei kuulemma kannata "vajaan parin euron tuntipalkalla" töihin tulla.

Ilmeisesti työhaluttomat alapeukuttelee. Totuus taitaa sattua.

Mitä väliä kuka peukuttaa, tossa mikään totuus satu, mutta totuutta tossa on, ei kannata mennä töihin ja tienata vain kaksi sataa enemmän kuin vapaalla ollessa. 

Elän itse työttömyyspäivärahalla ja toimeentulotuella, saan toki myös asumistukea, Jos saisin työtä, että jäisi vain 700 käteen, en todellakaan ole vakuuttunut, että se homma sinällään kannattaisi.

Eli äly ei riitä ajattelemaan huomista pitemmälle. Kun työkokemus ja osaaminen karttuu, niin palkkakin hyvin todennäköisesti nousee. Mut liian vaikea ajatuskulku ilmeisesti, jos ei NYT rahallisesti hyödytä omasta mielestä tarpeeksi, niin enteemitään.

Vierailija
45/48 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen pari, jotka väittävät olevansa työhaluisia, mutta eivät ota töitä vastaan. Toiselle tarjottiin meidän firmasta entry level paikkaa, mutta ei ottanut vastaan "kun tukien menetyksen ja työssäkäyntikulujen jälkeen saisi vain 200€/kk enemmän kuin työttömänä." ei kuulemma kannata "vajaan parin euron tuntipalkalla" töihin tulla.

Mitä väliä kuka peukuttaa, tossa mikään totuus satu, mutta totuutta tossa on, ei kannata mennä töihin ja tienata vain kaksi sataa enemmän kuin vapaalla ollessa. 

Elän itse työttömyyspäivärahalla ja toimeentulotuella, saan toki myös asumistukea, Jos saisin työtä, että jäisi vain 700 käteen, en todellakaan ole vakuuttunut, että se homma sinällään kannattaisi.

Eli äly ei riitä ajattelemaan huomista pitemmälle. Kun työkokemus ja osaaminen karttuu, niin palkkakin hyvin todennäköisesti nousee. Mut liian vaikea ajatuskulku ilmeisesti, jos ei NYT rahallisesti hyödytä omasta mielestä tarpeeksi, niin enteemitään.

Ehkä sitten älyssä vikaa, voi olla, mutta toivottavasti sinäkin ymmärrät, ettei kaikki työttömät ole junioreita, erittäin monella on paljonkin työkokemusta, osaamisesta puhumattakaan. Ihan vaan ajatuksena.

Vierailija
46/48 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten älyssä vikaa, voi olla, mutta toivottavasti sinäkin ymmärrät, ettei kaikki työttömät ole junioreita, erittäin monella on paljonkin työkokemusta, osaamisesta puhumattakaan. Ihan vaan ajatuksena.

Ja tämä "kokemus" estää ottamasta vastaan entry levelin paikkoja, jos muita paikkoja ei ole? Eiköhän kokenut nouse entry levelin paikalta nopeasti ylemmäs kun pääsee näyttämään käytännössä kykynsä.

Vierailija
47/48 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kuinka paljon alapeukkuja aloitusteksti sai. Samoin joistain kommenteista tulee läpi aika hirveä loisvaikutelma. Miten voi kasvaa noin huonoksi asenteeltaan? Voisinpa kohdistaa verojani niille ihmisille jotka ne ansaitsee.

Vierailija
48/48 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä "kokemus" estää ottamasta vastaan entry levelin paikkoja, jos muita paikkoja ei ole? Eiköhän kokenut nouse entry levelin paikalta nopeasti ylemmäs kun pääsee näyttämään käytännössä kykynsä.

Mahdollisesti, mutta firmassa tarvii olla tarvetta, ei ketään ylennetä vaan sen vuoksi, että se on hyvä, tehokas ja pätevä tms. Siksi pieniin yrityksiin ei kannata mennä, ellei paikka jo valmiiksi ole ns hyvä. Mutta joo, puhuin vaan sitä parinsadan hyödystä. Todennäköisesti menisin melkeinpä töihin kuin töihin, jos sellaisen saisin. Varmaksi en voi sanoa. Itse en ole sellainen iloinen työtön, eli minulle työntekeminen tuottaa tyydytystä, ei kotona loisiminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi