Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemme hyvätuloinen ydinperhe ja voi tätä kateuden määrää!

Vierailija
24.06.2018 |

Tuntuu että yhä enemmän saamme kommentteja "kyllähän teillä nyt rahaa riittää" tai "teillähän menee niin hyvin". Jään ihan sanattomaksi, sillä emme ole edes mitenkään erityisen varakkaita. Sitä paitsi vaikka on ok tulot, niin verotus ja maksut korkeimman mukaan vievät tilin aika tehokkaasti.

Kurjaa kun kaverit joilla ei mene niin hyvin välttelee, vaikka ei me olla muututtu miksikään. Ja kyllä meilläkin ongelmia ja väsymystä on, eikä kaikki niin täydellistä kuin luullaan!

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ydinperhe liittyy tuohon varakkuudesta ihmettelemiseen?

Kyllä meilläkin välillä ihmetellään miten meillä on varaa matkustaa vaikka on iso kallis talo. Vastaamme että meillä ei golfata, ei ostella merkkivaatteita, ei syödä ravintoloissa (Suomessa), autot on liisattuja jne jos joku nyt haluaa tietää. On jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa

t uusperhe

Vierailija
2/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kateuspäivä tänään on? Yhdellä on vatsalaukku pienennetty ja kaikki kateellisia, toisella tehty keinotissi vastaläskistä ja kaikki kateellisia sitten vielä sinä, AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muut teidän varakkuuden ennen veroja ja kuluja tietää? Olipa taas typerää...

Vierailija
4/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei ole kukaan kadehtinut.

Vierailija
5/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Kaikki on tosi kateellisia meidän 50 000 tuloista vaikka yli 20 000 meneekin suoraan veroihin. Muistan kertoa aina kuinka paljon oikeasti tienataan. Jengi oikein kihisee.

Vierailija
6/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei yleensä ensimmäiseksi tule mieleen kateus kun näen tavallisen perheen hankkivan uutta taloa, autoa ja matkoja. Tulee vaan mieleen että mahtaa olla paljon velkaa. Säälittää hieman.

Vierailija
7/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kaikki on tosi kateellisia meidän 50 000 tuloista vaikka yli 20 000 meneekin suoraan veroihin. Muistan kertoa aina kuinka paljon oikeasti tienataan. Jengi oikein kihisee.

Tienaan nettona yli 60 000 euroa vuodessa enkä ole huomannut kenenkään olevan kateellinen minulle. Tosin en edes kerro palkkaani, mutta kyllä sen saa selville halutessaan. 

Vierailija
8/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla Hyacinth Bucket tyylinen "meillä on mersu ja tilaa ponille" tyyppi :) Silloin saa kertomiasi (sarkastisia) kommentteja.

Vierailija
9/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan nettona yli 60 000 euroa vuodessa enkä ole huomannut kenenkään olevan kateellinen minulle. Tosin en edes kerro palkkaani, mutta kyllä sen saa selville halutessaan. 

Joo ja mä 80 000 mut ei kukaan oo ollut kateellinen vaikka kerron kyllä jos joku kysyy. Eiku sori, se olikin 100 000.

Vierailija
10/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei yleensä ensimmäiseksi tule mieleen kateus kun näen tavallisen perheen hankkivan uutta taloa, autoa ja matkoja. Tulee vaan mieleen että mahtaa olla paljon velkaa. Säälittää hieman.

Olen tavallisena keskituloisena kerran joutunut tilanteeseen, jossa sain hieman kummallisia katseita osakseni. Ja kyse oli nimenomaan lainoista. Kahden kaverini mielestä oli outoa, ettemme olleet koskaan käyttäneet yhtään lainanlyhennysvapaata kuukautta, ja että tulevan talon hinta ei ole kokonaan lainaa, vaan että lainan osuus on 1/3. Ja sekin, että automme (ei mikään uusi mutta 2010-luvulta) on velaton. 

Moni näkee ja haluaa nähdä, että uusi talo tai uusi auto, tai Thaimaan matka kerran vuodessa = paljon velkaa. Se ei läheskään aina tarkoita sitä.  

Vierailija
11/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä olen lähinnä ärtynyt yhdelle tosi hyvätuloiselle tuttavapariskunnalle (bruttotulot yhteensä noin 500 000€/vuosi, kumpikin puoliso listoilla) Eivät vaan tunnu ollenkaan tajuavan omaa hyväosaisuuttaan; arrogantisti kertovat kuinka kaikille muillekin samat tulot olisivat mahdollisia -eivätkä ole 24/7 raatavia yrittäjiä vaan varsinkin toisella on käynyt sikahyvätuuri urallaan-

Joka asiassa lytätään muita ja haukutaan vähävaraisia ja inhotaan työttömiä jne. Ei tajuta ollenkaan ettei kaikilla ole varaa kaikkeen mihin heillä on. (esim yksityislääkäreissä etsivät sen kalleimman ”parhaan”; pelkkä Mehiläinen on tavisten paikka jne. Heille ei ole ongelma maksaa pitkästä viikonlopusta 3000€ tai ostaa 800€ housupuku eivätkä tajua että nuo ovat jollekulle isoja summia eik kaikilla ole varaa rakentaa kivilinnaa Espooseen. Saati että kaikki eivät ehkä edes halua heidän elämäntyyliään.

Vierailija
12/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan matkusteta velalla, ja autokin on oma ei pankin. Ainoa velka on talo, ja siinäpä se idea siihen riittävään rahaan onkin, kun kaikkea ei tuhlata etukäteen velkarahalla osteluun.

Vierailija
13/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Ihmiset on kateellisia milloin mistäkin. Minä en ole kateellinen teille enkä kyllä kenellekään muullekaan. No, Jenni Vartiaiselle ja Sofia Vergaralle ehkä vähän ;D 

Vierailija
14/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen elämää nähnyt, että en osaa ketään kadehtia.

Ap on kuin ex-anoppi, joka kuvitteli, että heitä kadehditaan, itse kadehti kaikkia, joilla oli asiat toisin kuin hänellä, itsellä kaksi poikaa, kadehti niitä, joilla tyttöjä, työntekijänä kadehti yrittäjiä, yrittäjänä työntekijöitä, rasittava ihminen.

Vierailija
15/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, minulla on palkka reilusti yli 60 000 vuodessa, eikä kukaan tasan ole kateellinen, Niin epäilen että kukaan olisi myöskään kateeellinen kun kahden yhteenlasketut tulot ovat vain 25 000 per nuppi vuodessa.

Vierailija
16/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, ei teidän tylsääkin tylsempää elämää kukaan kadehdi. Toiveajattelua.

Vierailija
17/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on kateutta, jos olettaa, että hyvätuloisilla riittää rahat? Okei. 

Miksi muuten otsikossa sanot, että olette hyvätuloisia, mutta tekstissä sanot, että ette ole erityisen varakkaita? Miten se varakkuus liittyy siihen, että hyvillä tuloilla pitäisi olla varaa asioihin? Itse sitten olette asianne sössineet, jos hyvistä tuloista ei jää mitään käteen. 

Vierailija
18/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallisena keskituloisena kerran joutunut tilanteeseen, jossa sain hieman kummallisia katseita osakseni. Ja kyse oli nimenomaan lainoista. Kahden kaverini mielestä oli outoa, ettemme olleet koskaan käyttäneet yhtään lainanlyhennysvapaata kuukautta, ja että tulevan talon hinta ei ole kokonaan lainaa, vaan että lainan osuus on 1/3. Ja sekin, että automme (ei mikään uusi mutta 2010-luvulta) on velaton. 

Moni näkee ja haluaa nähdä, että uusi talo tai uusi auto, tai Thaimaan matka kerran vuodessa = paljon velkaa. Se ei läheskään aina tarkoita sitä.  

Sama juttu. Autoista ei ole velkaa, asuntolainasta ei koskaan lainanlyhennysvapaata ja rahaa on matkustellakin ilman velkaa. Eli ainoa velka on asuntolaina, eikä sitäkään enää paljoa.

Ja ikävä kyllä, on totta että ydinperhe on nykyään aika harvinainen. Omassa lähipiirissä on oman perheeni lisäksi enää yksi toinen perhe, myös kaikki sukulaiset ovat jo toisella kierroksella. Eroaminen ja uusperheen pyörittäminen näyttää olevan aika kallista touhua, joten siinä mielessä ymmärrän että ydinperheessä voi olla enemmän rahaa käytettävissä. Toki raha ei taatusti korvaa sitä, että uusi parisuhde on edellistä parempi. Eikä mikään takaa sitäkään että tämä minunkaan liittoni olisi ikuinen.

Vierailija
19/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on vaan hetkellinen pistos, sitten kun se naapurin mersu kuuluu kalustoon ja näkee joka päivä niin ei se enää aiheuta kateutta. Mut elämä on pääsääntöisesti epätyydyttävää, aina joku asia tarvitsee petrattavaa. Saat mersun ja haluatkin ferrarin.

Vierailija
20/141 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tienaamme yhteensä käteen noin 60 000 vuosi. Talosta maksetaan lainaa vielä 11 v, muuta velkaa ei ole. Uudehko auto on ostettu omalla rahalla, matkusteta ei todellakaan velalla, vaan joka tilistä jää aina ylimääräistä, joten tili ei ole koskaan miinuksella ennen palkkapäivää. Voidaan ostaa kaikki mitä tarvitaan.

Mua huvittaa, ettö osa meidänki sukulaisista luulee meidän elävän luottokorttivelat tapissa, vaan totuus on tarua ihmeellisempää.. Joku ei saa edes näitä tuloja riittämään, kun on asettanut elintasonsa liian korkeaksi tuloihin nähden.