Mikä on paras ateria, jonka isäsi on kokkaillut sinulle?
Itselläni varmaan perunat ja kyljys. Salaattia ei ollut ollenkaan. numeroksi antaisin 7
Kommentit (44)
Hirvenlihaa. Ei sitä muulloin ole saanutkaan.
No eipä ihan heti tule mieleen.
Pappa (äidinisä) ja oma mies on kyllä kokannut siitäkin edestä aivan mahtavaa ruokaa.
Papan bravuuri on maailman parhaat jauhelihapihvit (ja miljoona muuta), mies taitaa niin pastat kuin ramenin ja tekee myös todella maukkaita enchiladoja.
Isäni oli innokas kalastaja ja usein savusti itse saaliinsa, joten täytyy varmaan sanoa että savustettu lahna tai ankerias.
Olin alle kouluikäinen, kun äiti lähti vanhemmilleen muutamaksi päiväksi ilmeisesti riidan jälkeen. Muistgan, kun isä kehui, miten ruuanlaitto on helppoa puuhaa. Isä etsi keittokirjasta "Kuohkea munakas" -ohjeen, joka oli uunissa valmistettava kohokas. Ruokana oli rasvassa lilluva lättänä, joka oli järkyttävän suolainen. Muistan isän suuttuneen, kun me ei pystytty sitä syömään. Isä ei ole kymmeniin vuosiin edes keittänyt kahvia.
Isäni tekee erittäin hyviä leipiä, joululimppuja yms. Hänen joulukinkkunsa on erittäin kehuttu, teininä kaverini halusivat aina tulla joulun jälkeen meille kun olivat kerran saaneet maistaa sitä kinkkua.
Lapsuudedta muistan, että parasta oli kun isä kuori appelsiinin ja laittoi sen kukan muotoiseksi.
Mun isä teki usein ruokaa 60-70 -luvuilla
Mun ehdoton lemppari oli aito thüringerin makkara pannulla paistettuna, sitten siihen makkaran rasvaan hapankaalia ja ruisleivän paloja paahtumaan. Tuota makkaraa ei enää saa mistään, harmi. Hapankaalia syön edelleenkin ja aina tulee jo edesmennyt isä mieleen
Silloin harvoin, kun lapsuudenkodissa oli isän ruoanlaittovuoro (äiti jossain muualla), hän laittoi aina vehnäjauhopuuroa. Se oli hyvää.
Kun olin lapsi, isä keitti kuivuneista ruisleivänkannikoista leipäpuuroa (leivät turposivat ja hajosivat kiehuvassa vedessä, keitettiin ja hämmennettiin, kunnes oli puuromaista). Siihen sitten voisilmä vielä. Oli tosi hyvää!
Nyt en voi enää syödä isän leipäpuuroa, kun ollut keliakia 12 vuotta.
Isä muistaakseni paistoi jonain kesänä ruokaa parvekegrillissä.
N 53
Läskisoosi ja paistetut ahvenet ei se muuta osaa tehdäkään :D
Pannussa paistetut perunat ja pieneksi leikatut lihasuikaleet! Miten niin yksinkertainen ruoka on hyvää 😛
Isäni ei ole koskaan kokannut minulle :( Ei äitikään sen jälkeen, kun muutin 18-v. pois kotoa.
Isän tekememä merimiespihvi, omeletti tai kinkkupaistos.
Silakkapihvit on paras. Muuten meillä äiti on tehnyt melkein kaikki ruoat.
Isäni ei ole koskaan kokannut minulle/meille mitään. Minulla ikää 42, isällä 78. On kyllä tarjonnut useita maukkaita aterioita ravintoloissa.
Meillä arkiruuat hoiti äiti ja viikonloppuna ja juhliin isä. Pihviä isä ei osaa vieläkään paistaa, vetää sen aina rutikuivaksi ja ympi kypsäksi. Mutta käristykset, lihapadat ja kalaruuat on sitten viimeisen päälle. Pihvin lisäksi toinen miinus tulee liiasta suolasta, mutta on oikeasti hyvä kokkaamaan ruokaa.
Varmaan juotti jotain äidinmaitokorviketta 46 vuotta sitten. Tästäkin olen hyvin epävarma.