Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras ateria, jonka isäsi on kokkaillut sinulle?

Vierailija
23.06.2018 |

Itselläni varmaan perunat ja kyljys. Salaattia ei ollut ollenkaan. numeroksi antaisin 7

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan juotti jotain äidinmaitokorviketta 46 vuotta sitten. Tästäkin olen hyvin epävarma.

Vierailija
2/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvenlihaa. Ei sitä muulloin ole saanutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ihan heti tule mieleen.

Pappa (äidinisä) ja oma mies on kyllä kokannut siitäkin edestä aivan mahtavaa ruokaa.

Papan bravuuri on maailman parhaat jauhelihapihvit (ja miljoona muuta), mies taitaa niin pastat kuin ramenin ja tekee myös todella maukkaita enchiladoja.

Vierailija
4/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli innokas kalastaja ja usein savusti itse saaliinsa, joten täytyy varmaan sanoa että savustettu lahna tai ankerias.

Vierailija
5/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle kouluikäinen, kun äiti lähti vanhemmilleen muutamaksi päiväksi ilmeisesti riidan jälkeen. Muistgan, kun isä kehui, miten ruuanlaitto on helppoa puuhaa. Isä etsi keittokirjasta "Kuohkea munakas" -ohjeen, joka oli uunissa valmistettava kohokas. Ruokana oli rasvassa lilluva lättänä, joka oli järkyttävän suolainen. Muistan isän suuttuneen, kun me ei pystytty sitä syömään. Isä ei ole kymmeniin vuosiin edes keittänyt kahvia.

Vierailija
6/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tekee erittäin hyviä leipiä, joululimppuja yms. Hänen joulukinkkunsa on erittäin kehuttu, teininä kaverini halusivat aina tulla joulun jälkeen meille kun olivat kerran saaneet maistaa sitä kinkkua.

Lapsuudedta muistan, että parasta oli kun isä kuori appelsiinin ja laittoi sen kukan muotoiseksi.

Vierailija
7/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä teki usein ruokaa 60-70 -luvuilla

Mun ehdoton lemppari oli aito thüringerin makkara pannulla paistettuna, sitten siihen makkaran rasvaan hapankaalia ja ruisleivän paloja paahtumaan. Tuota makkaraa ei enää saa mistään, harmi. Hapankaalia syön edelleenkin ja aina tulee jo edesmennyt isä mieleen

Vierailija
8/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikeitto

Vierailija
9/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikerikakku

Vierailija
10/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin, kun lapsuudenkodissa oli isän ruoanlaittovuoro (äiti jossain muualla), hän laittoi aina vehnäjauhopuuroa. Se oli hyvää.

Vierailija
11/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, isä keitti kuivuneista ruisleivänkannikoista leipäpuuroa (leivät turposivat ja hajosivat kiehuvassa vedessä, keitettiin ja hämmennettiin, kunnes oli puuromaista). Siihen sitten voisilmä vielä. Oli tosi hyvää!

Nyt en voi enää syödä isän leipäpuuroa, kun ollut keliakia 12 vuotta.

Vierailija
12/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän paistetut ahvenet <3

Vierailija
13/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä muistaakseni paistoi jonain kesänä ruokaa parvekegrillissä. 

N 53

Vierailija
14/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi ja paistetut ahvenet ei se muuta osaa tehdäkään :D

Vierailija
15/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannussa paistetut perunat ja pieneksi leikatut lihasuikaleet! Miten niin yksinkertainen ruoka on hyvää 😛

Vierailija
16/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei ole koskaan kokannut minulle :( Ei äitikään sen jälkeen, kun muutin 18-v. pois kotoa. 

Vierailija
17/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän tekememä merimiespihvi, omeletti tai kinkkupaistos.

Vierailija
18/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkapihvit on paras. Muuten meillä äiti on tehnyt melkein kaikki ruoat.

Vierailija
19/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei ole koskaan kokannut minulle/meille mitään. Minulla ikää 42, isällä 78. On kyllä tarjonnut useita maukkaita aterioita ravintoloissa.

Vierailija
20/44 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä arkiruuat hoiti äiti ja viikonloppuna ja juhliin isä. Pihviä isä ei osaa vieläkään paistaa, vetää sen aina rutikuivaksi ja ympi kypsäksi. Mutta käristykset, lihapadat ja kalaruuat on sitten viimeisen päälle. Pihvin lisäksi toinen miinus tulee liiasta suolasta, mutta on oikeasti hyvä kokkaamaan ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi