"Ainako teidän lapset tappelee?"
Ollaan miehen siskon mökillä, minun 6v ja 8v lapset ekaa kertaa yhteisessä sukujuhannuksessa. Minun lapseni nauttivat kesästä, juoksevat ja telmivät, miehen siskojen lapset istuu penkillä ja odottaa lupaa mennä uimaan. Ruokapöydässä omat lapset osaavat itse ottaa ruokaa, en ole opettanut passatuiksi. Nämä muut lapset kyllä ojentavat pyydettäessä jonkun salaattikulhon tms., mutta muuten odottavat, että heille annetaan ruokaa. Äitinsä vielä kysyvät, että "otatko tomaattia" ihan kuin lapsi saisi itse päättää.
Meillä lapset on temperamenttisia, riitaa tulee tämän tästä pallopeleissä ja majanrakennuksessa. Ovat oppineet selvittämään välinsä ilman apua, mutta nyt kälyt on tämän tästä sanomassa minulle, että "Teri ja Riko tappelee, menisitkö kieltämään, että pienemmätkin uskaltaa ulos". Kun sanon, että osaavat kyllä sopia, niin käly kohottaa kulmakarvaansa ja siirtyy sitten muiden lasten kanssa tekemään jotain muuta. Kun minun lapseni liittyvät mukaan, niin se kiva tekeminen keskeytetään ja muut lapset siirtyvät sisälle.
Nyt on aamupalan jälkeen kireä tunnelma, koska kälyn miehen mukaan minun lapseni herättivät koko porukan klo 7 kiljuessaan rannalla niin, että aikuiset ryntäsivät apuun. Huudon aiheena oli kuitenkin riita jostain kivestä, ei kenenkään hukkuminen. Kun sanon, että kaikki on hyvin, mitään ei tapahtunut, niin kysytään, että ainako teidän lapset tappelee, eikö niille ole opetettu mitään tapoja.
Istun täällä meidän makuuaitassa ja ihmettelen, että miksi kutsutaan mökille, jos mitään ei saa tehdä ja mennään koko ajan aikuisten aikataulussa. Lapset pelaa kahdestaan palloa, muut lapset ei suostu enää leikkimään kanssaan.
Kommentit (52)
Ihan peruskäytöstapoihin kuuluu että vielä 7 annetaan toisten nukkua, jos haluavat ja silloin leikitään hiljaisesti eikä meluta, niin että muut pystyvät nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen siitä saa kun noin pienellä ikäerolla lapsia tekee. Jatkuvaa nahistelua. Onhan se rasittavaa vierestäseurattavaa jos sellaiseen ei ole tottunut.
Höpö höpö, lapsillani on kahden vuoden ikäero, koskaan eivät tapelleet ja nyt aikuisenakin ovat toistensa parhaat kaverit ja tukena toisilleen aina. Meillä lapset kasvatettiin ja heille annettiin rakkautta ja huomiota.
Minulla on liki kuuden vuoden ikäero sisareeni, tuskin tunnen koko ihmistä, en ole tavannutkaan häntä yli kymmeneen vuoteen. Veljeeni minulla on 15 vuoden ikäero, hänen kanssa olemme läheiset.
Muista piittaamaton mylviminen ja rynniminen eivät ole temperamenttia, vaan huonoa käytöstä. Kasvata lapsesi.
Olisikohan syytä lähteä kotiin ja jättää mies sukulaisineen mökkeilemään ja viettämään juhannusta perheensä kesken. Kasvata lapsiasi käyttäytymään ihmisiksi kun ovat vierailulla toisten mökillä.
Tosin sellaiset lapset kuin äitikin ja äiti ei näe lapsissaan ja itsessään mitään ongelmaa.
Lasteni päiväkotikaverit tulee mieleen näistä lapsista, kinastelivat ja tappelivat aina. Äiti ei jaksanut kasvattaa yksin kahta villiä tenavaa.
Mikään ei taida olla ärsyttävämpää kuin jatkuvasti kinaavat sisarukset. Vaikka kuinka osaisivat riitansa sopia.
Aika monta lapsetonta eksynyt palstalle... "Meidän lapset eivät tappele koskaan noi, meillä osataan kasvattaa"😆
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että edes jotkut osaavat nykyään kasvattaa lapsensa kunnolla! (Siis miehesi siskot)
Riippuu siitä onko kasvatuksen tarkoitus se että lapset pärjäävät elämässä vai se että ovat mahdollisimman tottelevaisia ( kuin koirat) ja vähän ääntä ja muuta vaivaa tuottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että edes jotkut osaavat nykyään kasvattaa lapsensa kunnolla! (Siis miehesi siskot)
Riippuu siitä onko kasvatuksen tarkoitus se että lapset pärjäävät elämässä vai se että ovat mahdollisimman tottelevaisia ( kuin koirat) ja vähän ääntä ja muuta vaivaa tuottavia.
Tavoitteena mahdollisimman vaivalloiset ihmiset, joiden on vaikea ymmärtää, että maailmassa on sääntöjä ja muitakin ihmisiä kuin he?
Joskus ne rajat löytyvät vasta poliisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattamatta jäänet koirat purevat muita... sama pätee myös lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet suomalaiset lapset kasvatetaan aroiksi vaikenijoiksi, jotka tottelevat, mutta eivät tahdo mitään. Ei mikään ihme jos masennus on kansansairaus.
Oliko provon täky se, että olit pitkään yh etkä jaksanut kasvattaa lapsiasi? Ja nyt tuoreen onnen kanssa hänen perheensä mökillä mekastamassa ja tappelemassa? Ei tärpännyt 0/5