Väsyneenä lasten kanssa juhannuksena, ei apua ystävistä
Mulla lapset 3 ja 5 vuotta. Käytännössä oon kuin yksinhuoltaja vaikka olen naimisissa. Mies tekee pitkää työpäivää, välillä ulkomailla työmatkoilla ja silloin kun on vapaalla, on meidän tulevan talon rakennuksilla. Mä olen koko ajan joko viemässä lapsia hoitoon, hakemassa hoidosta, töissä, lasten kanssa kotona pyörittämässä arkea. Tänään piti lähteä meidän mökille mun kahden ystävän (toisen ystävän kohdalla myös mies ja lapset) kanssa, mutta se homma peruuntui kun tämän perheellisen ystävän lapset ovat kipeänä. Nyt tuo sinkkuystäväkään ei halunnut lähteä, sanoi ettei jaksa kun ei pääsekään tämän toisen ystävän autolla. Olin toivonut, että olisin saanut hänestä apua lasten kanssa niin että itse olisin vähän päässyt lepäämään. Mökkijutun peruunnuttua ehdotin tuolle ystävälle, että ei mennä sitten mökille, mutta jos hän tulisi meille kotiin leikittämään lapsia. Mutta ei, kun hänen "pitää levätä". En tajua mihin 4-kymppinen lapseton nainen tarvitsee niin paljon lepoa, ettei voi parin tunnin ajan katsoa lapsia, että voin rauhassa käydä saunassa jne. ja saada vähän omaa aikaa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette palkkaa jotakin ihan oikeaa lastenhoitoapua? Minä olen ihan oikea yh ja myös useampi pysyvä sairaus. Itsestään selvää on asua simppelisti kerrostalossa eikä ole mitään mökkejä. Saahan näillä raksoilla, okt-hommilla ja mökkitöillä kiireitä niskaansa. Jos haluaa.
joo tuota palkattua lastenhoitoapua oon miettinyt itsekin. Toisaalta ahdistaa jättää lapset jollekin tuntemattomalle.
ap
Sitten kannattaa selvittää, kenet palkkaa. Tai kysellä tutuilta lapsiperheiltä suosituksia.
Eikö mies voi pitää yhtä vapaapäivää raksalta, oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä niitä lapsia olet halunnut tehdä ja sinä ne myös hoidat. Et voi olettaa, että ystäväsi luopuvat omasta vapaa-ajastaan, varsinkaan juhlapyhänä, hoitaakseen sinun lapsiasi.
No tottakai hoidan omat lapset, ei kyse ole siitä. Tää on ensimmäinen kerta kun ylipäätään pyydän mitään apua ystäviltä, oon itse tosi väsynyt ja siihen nähden tuntuu ihan järjettömältä toi vastaus "mun täytyy levätä". Etenkin kun tällä ystävällä alkoi juuri 6 viikon kesäloma niin aikaa lepäämiseen kyllä luulis löytyvän! Enkä nytkään pyytänyt hoitamaan lapsia, vaan leikkimään ja olemaan seurana. Mä olisin hoitanut kaikki ruoat yms.
ap
Mä en näe mitään eroa hoitamisen ja leikittämisen välillä. Kumpikin yhtä tympeää puuhaa. Muutoinkin ihan törkeä ajatus kutsua vieraita hoitamaan omia hommiasi. Kysyitkö edes kauniisti, että olet niin väsynyt, että kaipaisit apua vai pistitkö vain kutsun menemään, että tulepa tänne lapsia kaitsemaan, että voisit itse rentoutua
Kiitos, veit sanat suustani ja ehdit ensin.
T. Tuo jolle ap vastasi.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista rakentaa talo itse kun on pienet lapset. Ehtisi myöhemminkin.
Tämä. Tuo kuvio on tiennyt loppua monelle avioliitolle, aivan liikaa hommaa vielä lasten lisäksi.
Älä nyt enää kolmatta lasta edes mieti! Kohta nämä lapsesi ovat jo helppoja hoidettavia- mitä järkeä
vielä kolmas hankkia? Tuskinpa mies hänenkään kohdallaan viettää kotona enemmän aikaa? Ei vaan jaksa
ymmärtää...
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt enää kolmatta lasta edes mieti! Kohta nämä lapsesi ovat jo helppoja hoidettavia- mitä järkeä
vielä kolmas hankkia? Tuskinpa mies hänenkään kohdallaan viettää kotona enemmän aikaa? Ei vaan jaksa
ymmärtää...
Näin on! Se kolmas lapsi voi sitten vaikka olla jollakin tavalla erityinen tai muuten vaativa tapaus. Minua ärsyttää tuo asenne, että on itse tehty joku valinta elämässä (tässä matkatyö, talonrakennus, lapset parin vuoden ikäerolla ja seuraavasta jo haaveillaan) ja sitten katsotaan oikeudeksi vaatia muita kantamaan se seurauksia. Se on kiva, jos joku haluaa auttaa, mutta on tosiaan liikaa "vaatia" keneltäkään tuollaisia palveluksia. Lapseton ystävä voi joutua maksamaan oman hintansa siitä, ettei ole lapsia tai puolisoa, joten hänellä on oikeus myös nauttia valintansa hyvistä puolista eli omasta ajasta.
Kirjoitit minusta tämän aloituksen ärsyttävästi, syyttäen ystävääsi. Jos olisit ottanut jollain lailla toisenlaisen näkökulman, olisi se ehkä herättänyt myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneton provo, 0/5 ei jatkoon.
Eikös teillä veloilla muka ole hohdokas elämä ja parempaa tekemistä jussina kuin notkua provoilemasaa Vauvapalstalla?
Ei tarvitse olla vela tehdäkseen tuollaisen aloituksen. Aloituksen kaltaisia äityleitä on kyllä olemassa.
Näin velana oma juhannukseni: koska on näin huono sää, pysyn kotona ja nautin saunomisesta, hyvästä ruoasta ja telkasta/leffoista. Ihanaa!
Jostain syystä kuitenkin vietät aikaasi täällä :) Ihanaa!
Miksi ette palkkaa jotakin ihan oikeaa lastenhoitoapua? Minä olen ihan oikea yh ja myös useampi pysyvä sairaus. Itsestään selvää on asua simppelisti kerrostalossa eikä ole mitään mökkejä. Saahan näillä raksoilla, okt-hommilla ja mökkitöillä kiireitä niskaansa. Jos haluaa.