kun laitan kortisonia nenänpieliin, seuraavana päivänä kasvaa kauhean paksu nahkahilse siihen????
tai laitan otsaan punoittavalle alueelle kortisonia, niin seuraavana päivän kasvaa saatananmoista hilselaattaa???
kuuluuko kortisonin toimia noin?
Kommentit (10)
Älä käytä kasvoihin. Ohentaa ihoa.
Mun on joskus pakko vähän laittaa kun saan pahat kosketusihottumat en tiedä mistä.
Mut älä laita, ohentaa ihoon.
Puhu lääkärin kanssa. Kortisonille voi olla vaihtoehto, jota ihosi sietää.
Miksi laitat? Jos on jotain pientä kutinaa, punoitusta tai ihottumaa, niin pitäisi olla heikkotehoista kortisonia. Tymäkämmät kortisonit kuorivat ihon pois! Minulle terveyskeskuksen kehitysmaalääkäri määräsi kauheata tököttiä ihottumaan ja vaikutukset olivat ihottumaa pahemmat. Seuraava lekuri ihmetteli miksi sellaista oli määrätty.
tämä on fucicortia, jota on määrätty pimperon jäkälän hoitoon..... ehkä liian vahvaa naamaan..?
ap
Niin, hmm. Itekin käytän joskus bemetsonia. Pitää ostaa mieto kortisoni apteekista. Saa ilman reseptiä.
Minulle kortisoni tekee tuota aina, kun iho paranee. Seborrooinen ekseema kyseessä, joka kyllä hilseilee noin niinkun muuten vaan silloin kun ihottumaa esiintyy.
Jos sinulla tuntuu olevan vain kuiva iho ilman järjetöntä kutinaa, niin tuo kuulostaa hieman epänormaalilta. Myöskään nuo hilselaatat ei kyllä minulla ole kovinkaan paksuja, eivätkä kyllä heti ala muodostumaan vaan vasta ihottuman alettua paranemaan.
Auttaisikohan se ennenaikaiseen ejakulaatioon?
Fucicortia naamaan!? Ei se kuulu naamaan! Mene lääkäriin, jos ihon punoitus häiritsee, vai etkö voi laittaa siihen peitevoidetta?
Punoitus on sellaista, että sitä kutisee, ja nahka lähtee kun joutuu rapsuttamaan. Mikään muu ei tunnu siihen auttavan, kun tuo Fucicort, mutta sitten se kasvattaa siihen tosiaan paksun hilseilevän ihokerroksen heti seuraavana päivänä. Ja on vaikea antaa sen vaan olla, niin rapsutan sen pois, ja kierre on päällä koko ajan. Pitäisi liimata sormet lattiaan...
ap
Ohentaa ihoa. Sulla on varmaan väärä käytön syy sille kortisonille.