Miksi televisio-ohjelmissa aina miehet grillaavat?
Onko oikeassa elämässä olemassa grillaavia naisia ollenkaan?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset osaa grillata ja kädet ei kestä kuumuutta kun pitää makkaroita käännellä. Olis kyllä hyvä jos ruokaohjelmissa naiset grillais 👍
Kuka kääntelee makkaroita paljain käsin? Sitä varten on pihdit.
Telkkariohjelmissa miehet grillaa, kun naisen tehtävänä on valmistaa salaatit ja muut lisukkeet. Nainen myös esivalmistelee lihat, hoitaa kattaukset ja tietenkin siivoaa jäljet grilliä myöten. Mies kääntelee pari pihviä, juo olutta ja on niin mestarikokkia.
Höpöhöpö. Jokaikiselle lauseelle.
Mitenköhän tuo voi olla edes mahdollista sitten että tämän lähes viidenkymmenen vuoden aikana olen aina joutunut hoitamaan grillaamisen. Miehistä ei ole edes siihen.
Eikä savustamaan, tai mihinkään ruoanlaittohommiin. V••u kinkunkin leikkaan, paistettuani.
Näemmä av:n miesvihaajien oma ketju.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tuo voi olla edes mahdollista sitten että tämän lähes viidenkymmenen vuoden aikana olen aina joutunut hoitamaan grillaamisen. Miehistä ei ole edes siihen.
Eikä savustamaan, tai mihinkään ruoanlaittohommiin. V••u kinkunkin leikkaan, paistettuani.
Onpa jännää , että kaltaisesi miesten vihaaja ei ole onnistunut suhteissaan.
Minä grillaan meillä ja olen nainen. Grillaan kaasulla, hiilellä tai puulla, ei ongelmaa. Grillaaminen ei ole rakettitiedettä ja sen voi opetella kuka vaan. Muuten meillä ruoat tekee pääsääntöisesti mies. Eikä sekään ole rakettitiedettä.
Mä en tee ruokaa enkä vaihda auton renkaita enkä nikkaroi ta maalaa. Tai teen, jos mies ei ole kotona, mutta yleensä silloin aina kasvisruokia. Kyllä mä grilliruokia syön, mutta ei ne ole mielestäni mitenkään erikoisia, kenenkään tekemänä. Hiilloksella tikun nokassa kärvennetty makkara se olla pitää ja osaan sytyttää nuotion.
Grillaaminen on luolamies-hommia. Siksi miehet tykkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Grillaaminen on luolamies-hommia. Siksi miehet tykkää siitä.
Ja maailman vanhin ammatti on naisten, siksi naiset edelleenkin käyttäytyy sen mukaisesti.
Nainen tahtooo saada ne grilllattavat mahdollisimman nopeastiii sitä hermooon tai äifinn vsistoa hälyttöcäää ääntä kohden mahdolllisimman ripeässti ja mies taaad otttaa pojat mukaan grillauspuuhiin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen tahtooo saada ne grilllattavat mahdollisimman nopeastiii sitä hermooon tai äifinn vsistoa hälyttöcäää ääntä kohden mahdolllisimman ripeässti ja mies taaad otttaa pojat mukaan grillauspuuhiin.
Nyt on av:n parhaat romillet tässä vaiheessa iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset osaa grillata ja kädet ei kestä kuumuutta kun pitää makkaroita käännellä. Olis kyllä hyvä jos ruokaohjelmissa naiset grillais 👍
Telkkariohjelmissa miehet grillaa, kun naisen tehtävänä on valmistaa salaatit ja muut lisukkeet. Nainen myös esivalmistelee lihat, hoitaa kattaukset ja tietenkin siivoaa jäljet grilliä myöten. Mies kääntelee pari pihviä, juo olutta ja on niin mestarikokkia.
Kuka voi olla niin neiti ettei pysty kääntelemään makkaroita paljain käsin
Kuka haluaa syödä makkaroita, joita joku on käännellyt paskaisin käsin?
Meilläkin mies grillaa, vaikka ei osaa. Aina on grillattavat tuotteet raakoja, joskus jopa kylmiä. Tai ne on laitettu grilliin, ennen kuin hiillos on hyvä ja tuotteissa on sytytysnesteen haju/maku. Hiiliä on yleensä liian vähän muutenkin ja mikään ei kypsy. Ei edes se makkara. Mies ei halua kaasugrilliä. Pelkää kai, ettei osaa sitä käyttää. Minä joudun huolehtimaan muutenkin 100 prosenttisesti ruuanlaitosta, niin olisi kiva, jos edes joskus saisi mennä valmiiseen pöytään, mutta ei :(. Mies ei myöskään tietenkään laita grilliin muuta kuin makkaraa ja joskus pihvin. Mitään lisukkeita ei ole koska minä en niitä ole laittanut.
Onneksi nykyajan pojat/miehet osaa jo paremmin. Meillä mies vanhaa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on av:n parhaat romillet tässä vaiheessa iltaa.
On varmaasti. Ainakin yksi viskipulllo menny jo ja siiitä jatketaan hainekenillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako sataa kertaa olet postannut tämän saman "oman totuutesi" palstalle?
Väsyneempää jankkaajaa saa hakea. Tai ehkä kuitenkin eri elintasot uusperheessä- ja naiset tekee kaikki kotityöt aina-jankkaajat ovat kanssasi samalla viivalla.
Luuletko, että tuon !"oman totuutesi" kommentoija on aina sama ihminen?
Ehkäpä sen asian jankkaaminen sinua väsyttää, mutta luulempa, että se on kuitenkin se totuus ja siksi sitä jankataan. Montako kertaa olet nähnyt miehen laittavan niitä lisukkeita tai siivoavan ne jäljet?
Niinpä.
Ps. montako kertaa olet itse valittanut sitä, että aina joku tulee kertomaan sen "oman totuuden"? Tuntuu siltä, että olen nähnyt tuon sinunkin kommenttisi täällä lukemattomat kerrat.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole grillannut koskaan, se on miehen hommia. Mikäs siinä, valmistan 9kk vuodessa muuten ruuat joten sopii hyvin.
Eli kalapuikkoja, maksalaatikkoa, purkkihernaria ja makaronimössöä?
Eihän palstan naiset osaa edes vettä keittää ilman että se palaa pohjaan.
Voisitko mennä pois, sinä naisvijaaja-mies? Miksi luulet, että naiset ei osaa tehdä ruokaa? Miksi luulet, että naiset on yksi homogeeninen ryhmä, joka toimii samalla tavalla? Mikä saa sinut viikosta toiseen, vuodesta toiseen jankkaamaan tällä vauva-palstalla kalapuikoista, purkkihernekeitosta? Eikö äitisi osannut tehdä ruokaa, vai mistä se kenkä puristaa? Jos ei osannut, voin kertoa, että suurinosa naisista kyllä osaa ja myöskin tekee sitä ruokaa. Miten vaikea se on sinun ymmärtää. Jos ruuanlaitto perheissä jäisi miehen kontolle, ehkä ne kalapuikot ja säilykkeet silloin olisi kova sana. Harva nainen niitä käyttää. Syötiinkö sinun lapsuudenperheessä vain kalapuikkoja, purkkikeittoa, makaronimössöä? ja jos äitisi ei osannut kokata, eikö isäsi sitten olisi voinut ne ruuat laittaa? Jos kerran kaikki miehet on niitä mestarikokkeja? Ja naiset vain niitä kalapuikon lämmittäjiä? Miksi miehet ei sitten tee sitä ruokaa?? miksi ne syö mielummin niitä naisen lämmittämiä kalapuikkoja?
No minä ainakin grillaan ja usein teen ne makkaratkin ihan itse.
Mä oon vähä hifistelijä grillaaja vaikka nainen olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi olla niin neiti ettei pysty kääntelemään makkaroita paljain käsin
Kuka haluaa syödä makkaroita, joita joku on käännellyt paskaisin käsin?
Meilläkin mies grillaa, vaikka ei osaa. Aina on grillattavat tuotteet raakoja, joskus jopa kylmiä. Tai ne on laitettu grilliin, ennen kuin hiillos on hyvä ja tuotteissa on sytytysnesteen haju/maku. Hiiliä on yleensä liian vähän muutenkin ja mikään ei kypsy. Ei edes se makkara. Mies ei halua kaasugrilliä. Pelkää kai, ettei osaa sitä käyttää. Minä joudun huolehtimaan muutenkin 100 prosenttisesti ruuanlaitosta, niin olisi kiva, jos edes joskus saisi mennä valmiiseen pöytään, mutta ei :(. Mies ei myöskään tietenkään laita grilliin muuta kuin makkaraa ja joskus pihvin. Mitään lisukkeita ei ole koska minä en niitä ole laittanut.
Onneksi nykyajan pojat/miehet osaa jo paremmin. Meillä mies vanhaa mallia.
Nuo vanhan mallin miehet on kyllä hauskoja epeleitä. Itse taidan olla välimallin mies, mutta ruokaa osaan kyllä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin grillaan ja usein teen ne makkaratkin ihan itse.
Mä oon vähä hifistelijä grillaaja vaikka nainen olenkin.
Mikä on optimimitta makkaralle? Oletko huomannut yhteneväisyyttä muiden asioiden kanssa? Jos tiedät mitä tarkoitan.
Edelleenkin, miksi maailman huippukokeista miehiä on 99.999%?
Palstamammat ovat kädettömiä, kananmunan keittäminenkin on "raskas kotityö".
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maailman huippukokit on miehiä.
Naiset sitten lämmittää eineksiä koulujen keittiöissä ja ABC:llä.
Ja tietenkin kotonaankin.
Ja mitä ihmeen ohjelmia edes tarkoitat?
Miksiköhän ne miehet ei sitten huolehdi kaikesta ruuanlaitosta, kun kerran ovat siinä niin hyviä? Miksi naisten on kuitenkin pakko aina ne ruuat tehdä, vaikka joka kodissa asustaa tuollainen miespuolinen mestarikokki? Minun puolesta ainakin mies saisi tehdä ruuat aina, mutta eipä tee. Miksi miehet heittävät kykynsä hukkaan, eivätkä see ruokaa, vaikka luonnostaan jo ovat niin hyviä kokkeja. Miksi naisten on pakko olla tekemässä niitä ruokia, kun kerran kuitenkin osaavat vain lämmittää eineksiä? Eikö meillä kaikilla olisi paljon perempi elämä, jos isät/ja miehet alkaisivat huolehtia
kaikesta ruuanlaitosta, sekä perheissä, että muualla? Ja vapautettaisiin naiset kaikesta keittiöön liityvästä? Keittiö voisi olla täysin ja vain miehen valtkuntaa. Ja kaikki kiittäisi. Ainakin naiset.
Edelleenkin, kaikki maailman huippukokit ovat miehiä.
Ihanko oikein olet keksinyt lohen savustamisen itse? Miehet ovat savustaneet lihaa ja kalaa satoja vuosia.
Ellei tuhansia.
Oletpa todellakin edistyksellinen. NOT