Mitä järkeä huuhteluaineissa on?
Paitsi joidenkin erittäin herkkäihoisten allergikkojen ym. käytössä tietysti. Mutta nehän lyhentää vaatteiden käyttöikääkin?
Kommentit (15)
Minä käytän huuhteluainetta villavaatteissa kuten villasukkapyykissä. Sängyn päiväpeitto on keinokuitua ja ilman huuhteluainetta se on tavattoman sähköinen. Omalla paikkakunnalla on pehmeä vesi, joten päivittäispyykissä sitä ei tarvita. Lapsuudenkodissa vesi tuli porakaivosta ja ilman huuhteluainetta pestyt vaatteet oli kamalan kuivia ja koppuraisia, oli inhottava pukea niitä päälle.
Kesällä niillä ei tee yhtään mitään. Vaatteet kuivuu huonommin kun on ilmankosteus korkeampi kuin talvella. Vaatteet rupeavat tuoksahtamaan kuselta. Talvisin on ihan hyvä käyttää koska poistavat sähköisyyttä.
Ok, tämähän selventääkin tarpeen. Mulla tulee ihan pehmeää kun linkoaa tarpeeksi kovilla kierroksilla, ja olen siksi ihmetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa eivät kovin tarpeellisia, mutta ulkomailla vesi voi olla niin kovaa, että puhtaat vaatteet on "kovia koppuroita" pesun jälkeen, jos ei huuhteluainetta käytä.
Nehän pehmenee käytössä.
Huuhteluaine on täysin tarpeeton ja suorastaan haitallinen - aina.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi joidenkin erittäin herkkäihoisten allergikkojen ym. käytössä tietysti. Mutta nehän lyhentää vaatteiden käyttöikääkin?
Mitä ihmettä sinä soperrat???
Olen herkkäihoinen allergikko. Kärsin myös hajusteista. Meillä ei käytetä lainkaan huuhteluaineita. Neuvolassa myös kiellettiin käyttämästä vauvan tekstiileihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa eivät kovin tarpeellisia, mutta ulkomailla vesi voi olla niin kovaa, että puhtaat vaatteet on "kovia koppuroita" pesun jälkeen, jos ei huuhteluainetta käytä.
Nehän pehmenee käytössä.
Tai silittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän pehmenee käytössä.
Mutta tuntuvat ikävältä pukiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä soperrat???
Olen herkkäihoinen allergikko. Kärsin myös hajusteista. Meillä ei käytetä lainkaan huuhteluaineita. Neuvolassa myös kiellettiin käyttämästä vauvan tekstiileihin.
Olen luullut että niitä hajusteettomia käytetään noissa tapauksissa. Olen nähnytkin niin tehtävän. Kieltämättä ihmettelin mutta sanoivat ettei iho kestä hankausta...
Ihanaa tuoksua antamaan, aaahhh nuuuuhhh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän pehmenee käytössä.
Tai silittämällä.
Jos pitää valita silittäminen tai huuhteluaineen käyttö, niin todellakin laitan sitten huuhteluainetta.