Onko zombeja olemassa? - siis sisältä kuolleita ihmisiä
Sanotaan, että ihmisillä on tunteita ym. Sanotaan, että ihmisten sisällä on tunteita, haluja, kiinnostuksia, toiveita, nautintoja, arvoja, mielipiteitä, periaatteita, jne. Siis ihmisten sisällä on elämää, ihmiset elävät, ihmiset ovat inhimillisiä. Mutta onko mielestäsi olemassa myös zombeja? Siis ihmisiä joiden sisällä ei ole mitään, pelkkää tyhjää. Sisältä kuolleita, vartalo on yhä elossa. Eläviä kuolleita. Ihmisiä, joissa ei ole mitään inhimillistä, ei mitään elämisen arvoista.
Joku nyt ehkä ajattelisi, että narsistit ovat sellaisia. Mutta toisaalta sanotaan että narsistit rakastavat itseään. Zombi taas ei rakasta mitään.
Ja joku ajattelisi, että psykopaatit ovat sellaisia. Mutta toisaalta sanotaan että psykopaatit haluavat usein valtaa. Zombi taas ei halua mitään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Sisältä kuolleita ihmisiä on todella pelottavan paljon, ja kun lehtiä lukee, tuntuu että sairaus etenee tulipalo vauhtia. Itseäni oikeasti pelottaa ihmiskunnan puolesta. Et tosin sure sitä, että itsetuho on käynnistynyt, hyvä se vain on, mutta hirvittää nähdä ja tajuta miten - olin sanoa ihmisyys mutta se on väärä sana - sanotaan vaikka empatia, rakkaus, ymmärrys, toiselle hyvää tahtominen, rauhanomaisuus, kaikki se on tuhottu, ja suurin osa ei tajua sitä!
Joskus löydän itseni toivomasta, että jokin ihme tapahtuu ja se pieni joukko joka vielä elää, saa kaiken käännettyä.
Noi mitä sä kuvailet (empatian ja rakkauden ja ymmärryksen tuhoajant) ei ole zombeja vaan hirviöitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko zombeilla tylsää, vai tuntevatko ne edes tylsyyttä? Vaikea kuvitella ihmistä joka ei tunne myönteisiä eikä kielteisiä tunteita, paitsi jos on täysin tiedoton, makaa vain paikoillaan. Ei voi katsoa edes tv:tä, koska kiinnostus on olematonta, eikä seurata keskustelua. Kuvittelisin tällaisen ihmisen sairaalaan tai jonkinlaiseen hoitolaitokseen, en normaaliin itsenäiseen elämään.
Kun mä katson tv:tä niin mulla kyllä menee aivot narikkaan, ei siinä kiinnostusta tarvita. Ja "keskustelut" muiden kanssa on mulla sitä että mun yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos.
Meneekö sulla tv:tä katsoessakin kaikki ohi vai tajuatko mitä kuvaruudulla tapahtuu? Eikö sen tajuaminen edellytä jonkin tasoista mielenkiintoa tai uteliaisuutta, jota täydellisesti zombilla ihmisellä ei olisi?
Eipä ap. tosin tainnut tarkoittaakaan ihan tällaista ääripäätä, itse vain vedin tuon ajatuksen zombiudesta äärimmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko zombeilla tylsää, vai tuntevatko ne edes tylsyyttä? Vaikea kuvitella ihmistä joka ei tunne myönteisiä eikä kielteisiä tunteita, paitsi jos on täysin tiedoton, makaa vain paikoillaan. Ei voi katsoa edes tv:tä, koska kiinnostus on olematonta, eikä seurata keskustelua. Kuvittelisin tällaisen ihmisen sairaalaan tai jonkinlaiseen hoitolaitokseen, en normaaliin itsenäiseen elämään.
Kun mä katson tv:tä niin mulla kyllä menee aivot narikkaan, ei siinä kiinnostusta tarvita. Ja "keskustelut" muiden kanssa on mulla sitä että mun yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos.
Meneekö sulla tv:tä katsoessakin kaikki ohi vai tajuatko mitä kuvaruudulla tapahtuu? Eikö sen tajuaminen edellytä jonkin tasoista mielenkiintoa tai uteliaisuutta, jota täydellisesti zombilla ihmisellä ei olisi?
Eipä ap. tosin tainnut tarkoittaakaan ihan tällaista ääripäätä, itse vain vedin tuon ajatuksen zombiudesta äärimmilleen.
Tuo äärimmäinen zombi kuulostaa katatoniselta ihmiseltä joka vain seisoo paikallaan kunnes kuolee nälkään. Kun taas "realistinen" zombi kuulostaa ihmiseltä joka ei tee mitään fiksua vaikka kadulla puukotetaan toista ihmistä kuoliaaksi, tuo zombi-ihminen vain katselee ja ymmärtää kyllä mitä tapahtuu ja kenties alkaa kuvata tapahtumia kännykällään. Ilmeisesti tuo kuvaaminen on automaattinen reaktio johon ei inhimillistä harkintaa tarvita. Ihan niinkuin leffojen zombi hyökkää kimppuun ja yrittää tappaa ja syödä nähdessään ihmisen. Ei tappamiseen ja syömiseen inhimillistä harkintaa tarvita.
Zombiet ovat vain voodoo hahmoja, joten heitä ei ole, pahoittelut
Pahantahtoisuus on osa ihmisyyttä. Eläimet tekevät vain sen mitä selviytyäkseen tarvitsee tehdä. Ihmiset tekevät myös hyvää ja pahaa vaikkei sillä olisi mitään tekemistä selviytymisen kanssa.