Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsoinpa vihdoinkin kaikki Hobitti-leffat

Vierailija
22.06.2018 |

Aivan järkyttävää kuraa. Milloin Hollywood lopetti elokuvien tekemisen. Sieltä tulee nyt vain yliluonnollista skeidaa tai sitä supersankareiden ilmassa kieppumista...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva-peli- ja musiikkiteollisuus keskittyy nykyään rahantekemiseen, eikä mihinkään syvälliseen sanomaan. Aitoutta on enää vain indie-ryhmien tuotoksissa ja niitä on tosi vaikeaa kaivella esiin kun kaikki hukkuu kakkaan.

Vierailija
2/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin mieheni kanssa katsomassa kaksi ekaa, eikä sitten enää menty katsomaan kolmatta, vaikka mies on ropenörtti. Hobitista oli tehty jotain ihan muuta... Mainstream-elokuvien laatu on todella laskenut. Laatu löytyy tällä hetkellä tv-sarjoista. Tehdään sitä parempiakin elokuvia, mutta pienemmällä budjetilla ja pienemmälle yleisölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja leffoja mutta toimivat kyllä paremmin kuin lotr, johon hollywood hölmöily ei sopinut yhtään.

Vierailija
4/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kuraa.

Vierailija
5/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut myöskään katsoa. Sinnittelin ekan leffan ja osan toista, kunnes luovutin.

Vierailija
6/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä tykkäsin. Kävin katsomassa kaikki heti ilmestymisen jälkeen eikä käynyt aika yhtään pitkäksi.

Vierailija
7/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin noihin, hieno kirja ja elokuvat tuota tasoa.

Vierailija
8/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksanut myöskään katsoa. Sinnittelin ekan leffan ja osan toista, kunnes luovutin.

Samoin. TSH,t jaksoi katsoa vaikka taso niissäkin heikko, Hobitti elokuvia ei vain pysty katsomaan. Sääli niissä kuitenkin muutama kauniskin.kohtaus.

Vierailija
9/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOTR oli hyvä, mutta Hobitit kiireellä tehtyä rahastusta. Tosiaan sarjat on nykyään paremmin tehtyjä kuin leffat. Black mirror, Dirk Gently jne. Ja ongelma yleensä käsikirjoituksissa. Miten vaikeaa on muokata kirja leffaksi? Näköjään yllättävän vaikeaa, eli kompromissia toisen perään.

Vierailija
10/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole Hollywood-leffat napanneet kauheasti enää 10 vuoteen. Jonkun Oscar-voittajan olen tainnut nähdä.

Vierailija
11/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä pystyit katsoo ne kaikki? Jos joku leffa on mielestäni täyttä kuraa, en yleensä katso loppuun, mutta jos katson, niin enää seuraavaa osaa en todellakaan katso. Vai oliko sulla niiden välissä kuukausien tauot ja aina lopulta taas annoit mahdollisuuden, jospa oiskin mieli muuttunut?

Vierailija
12/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotrissa ensimmäisen osan pilasi Luolapeikko-paistinpannuperseily.

Toisessa osassa Edoras oli aivan liian pieni. Legolas skeittaili kilvellä ja ritarit ratsastivat ulos sitä naurettavaa siltaa pitkin ja hevoset aurasivat örkkejä kumoon jotka tippui kuin lego-palikat. Saruman ei loitsinut tulipalloilla muureja hajalle.

Kolmannessa osassa oli Arwenin ja Aragonin välistä tarpeetonta romanttista kakkaa. Jälleen kerran Legolas perseili Olifantin kärsää pitkin ja koko Pelennorin kenttien taistelu näyttäa CGIltä. Örkit olivat liian järjestäytyneessä muodostelmassa. Minas Tirith oli aivan liian pieni koko maailman pääkaupungiksi. Saruman ei kuollut Konnussa.

Vierailija
13/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, lue seuraavaksi se kirja.

Sen jälkeen lue Silmarillion.

Vierailija
14/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole Troyn (2004) ja Sin Cityn (2005) jälkeen nähnyt yhtään hyvää Hollywood-pätkää.

Vierailija
15/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka LOTR:ssa puuttui tärkeitä kohtia ja oli tehty muutoksia, sarja oli kelpo viihdettä. Ei sen aina tarvitse mennä jetsulleen kirjan mukaan.

Hobitti oli runneltu täysin tunnistamattomaksi. Kirjasta olisi tullut hyvä leffa, mutta se piti venyttää trilogiaksi, eli kirjoittaa soopaa täytteeksi.

Vierailija
16/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"'I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread" kuvaa hyvin hobitti-leffoja, kun on yksi suhteellisen ohkainen kirja väkisin venytetty kolmeksi ylipitkäksi elokuvaksi. :D

Selvästi yritti Jackson tehdä uutta lotr-saagaa, vaikka väkisin.

Vierailija
17/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lotrissa ensimmäisen osan pilasi Luolapeikko-paistinpannuperseily.

Toisessa osassa Edoras oli aivan liian pieni. Legolas skeittaili kilvellä ja ritarit ratsastivat ulos sitä naurettavaa siltaa pitkin ja hevoset aurasivat örkkejä kumoon jotka tippui kuin lego-palikat. Saruman ei loitsinut tulipalloilla muureja hajalle.

Kolmannessa osassa oli Arwenin ja Aragonin välistä tarpeetonta romanttista kakkaa. Jälleen kerran Legolas perseili Olifantin kärsää pitkin ja koko Pelennorin kenttien taistelu näyttäa CGIltä. Örkit olivat liian järjestäytyneessä muodostelmassa. Minas Tirith oli aivan liian pieni koko maailman pääkaupungiksi. Saruman ei kuollut Konnussa.

Luolapeikko kohtaus tuhosi kokemuksen minullakin. Toinen osa oli huono mutta katsottava, kolmas on niin paska että sitä ei voi katsoa.

Vierailija
18/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinpa nähdä Guillermo del Toron ohjaamana Hobitin. Ehkä hän osaisi luoda tarinan satumaisen maailman oikein ja kirjaa ja Tolkienia kunnioittaen. Hänellä on myös kyky tuoda hahmoihin niiden kaipaamaa syvyyttä ja luoda elokuvan draama herkästi ja mässäilemättä.

Vierailija
19/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, lue seuraavaksi se kirja.

Sen jälkeen lue Silmarillion.

Onneksi Tolkienin perikunta ei anna ainakaan Jacksonin koskea Silmarillioniin.

Vierailija
20/45 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin muuten, mutta ekan osan kohtaus hiisikuninkaan valtakunnassa kesti ja kesti ja kesti! Olisi tullut nopeamminkin selväksi, että sankarit saa ne listittyä.

Oli ehkä tarpeetonta tehdä kolme elokuvaa, mutta mulle Hobiteissa oli myös tiettyä nostalgiaa. Pääsi takaisin Keski-Maan maisemiin. Tuttua ja turvallista.

Kävin juuri katsomassa uuden Jurassic Parkin ja se oli juuri mitä odotinkin - 2 tuntia perinteisiä JP kliseitä, mutta samalla täynnä nostalgiaa ja olin viihdytetty koko kaksi tuntia. 

Ehkä mä olen vaan vähän kummallinen. :)