Kuinka ison pääoman tarvitset jotta voit sijoittamisella
elättää itsesi. Osakkeillahan voi tienata kk-palkan verran kunhan osaa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan yhtiövastikkeen saan maksettua (200-300 eur/kk) sekä ruokaa ja välttämättömimmät vaatteet, pesuaineet ym. ostettua, niin sellaisella summalla pärjään. Alle tonnin kuussa siis. Joku varmaan osaa täällä laskea, millainen summa pitäisi sijoittaa, että osingot tuottaisivat tuon verran. Riittäisikö 150 000 eur/kk?
No tuota jos on vara sijoittaa 150 000 euroa kuukausittain niin en kyllä jaksaisi pihistellä ja kituilla alle tonnin kulutasolla. Sijoita vaikka 140 000 ja käytä 10 000 €/kk elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin käytännössä nollasta ja olen tienannut muutama satatonnia nyt parissa vuodessa. Kohde on ollut riskialtis, mutta sijoitustapani taas yltiövarovainen. Omaa rahaa en ole sijoittanut suoranaisesti yhtään, mutta alkuun otin kuitenkin 3000e lainan.
Eikö sun viesti ole aika ristiriitainen?
"Kohde on ollut riskialtis, mutta sijoitustapani taas yltiövarovainen".
Ei? Kohteessa itsessään riittää volatiliteettia, mutta olen sijoittanut aina vain lyhytaikaisesti ns "varmoihin" kohtiin iskemällä. Suurimmat voitot on mennyt ohi, mutta ihan hyvin olen tienannut silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin käytännössä nollasta ja olen tienannut muutama satatonnia nyt parissa vuodessa. Kohde on ollut riskialtis, mutta sijoitustapani taas yltiövarovainen. Omaa rahaa en ole sijoittanut suoranaisesti yhtään, mutta alkuun otin kuitenkin 3000e lainan.
Riski ei ole riski ennenkuin se realisoituu.
Sitäpaitsi tuurilla ne laivatkin seilailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski ei ole riski ennenkuin se realisoituu.
Sitäpaitsi tuurilla ne laivatkin seilailee.
Väärin, riski on riski KUNNES se realisoituu. Silloin se ei ole enää riski vaan toteutunut tapahtuma.
Huvittaa nää miljoona jutut. Eihän teilöä nytkään oo miljoonaa ja pärjäätte. Uskon tosiaan että kymppitnnillakin pääsee hyvin alkuun. Osta, voitot kotiin, sijoita edelleen, voitot kotiin jne. Äkkiä siitä kertyy...
Suuntaa-antava sääntö on se, että jos haluaa elää pelkillä sijoitustuotoilla, tarvitaan noin 2.000.000 euroa pääomaa ja sen lisäksi asunto ym. tarpeellinen kiinteistöomaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nää miljoona jutut. Eihän teilöä nytkään oo miljoonaa ja pärjäätte. Uskon tosiaan että kymppitnnillakin pääsee hyvin alkuun. Osta, voitot kotiin, sijoita edelleen, voitot kotiin jne. Äkkiä siitä kertyy...
Nyt olikin puhe itsensä elättämistä sijoitustuotoilla. Silloin EI ole niitä palkkatuloja, tukia tai muita vastaavia. Ei tasan kymppitonnilla elä, eli maksa kaikki kulunsa ja vielä treidaa. Tuurilla voi elää pari kuukautta, muttei loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Suuntaa-antava sääntö on se, että jos haluaa elää pelkillä sijoitustuotoilla, tarvitaan noin 2.000.000 euroa pääomaa ja sen lisäksi asunto ym. tarpeellinen kiinteistöomaisuus.
No aika paska sijoittaja saa olla jos noin paljon pääomaa tarvitsee. tuolla omaisuudella saa verojen jälkeen sellaisen 120 000 euron vuosituoton helposti. Monet eivät saa tuon vertaa palkkaa vuodessa ja asuvat velkaisessa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Suunnattomasti liikaa. Onneksi. Muutama satatuhatta riittää keskimääräisellä tuotolla. Käytännössä tarkoittaa huonoina vuosina suurta kärsivällisyyttä koska joutuu syömään kuormasta. MIltei yhtä rasittavaa kuin huonon työn tekeminen huonossa työpaikassa. Ja hyvinä vuosina kun tuotto on kymmeniä prosentteja vaaditaan malttia kuna rahaa virtaa ylenmäärin tai realisoimattomat voitot kasvavat. Sitä ei tule kuluttaa vaan sijoittaa takaisin juuri pahan vuoden varalle. Oman taloutesi keynesiläisyyttä siis. Salkusta tulee realisoida sijoituksia vain kohteiden suorituskykyyn perustuen ei kurssikehitykseen. Matematiikka takaisi, että toimeentulisi näin, mutta ymmärrettävästi turvamarginaaleja useimmat haluavat kasvattaa esimerkiksi niin paljon, että pelkkä historiallisen tuoton osinkotekijä riittää elinkustannuksiin. Tällöin pääomasta syöminen jää huonoinakin vuosina jonkin verran epätodennäköisemmäksi mutta pääoman suuruusvaade ehkä puolitoistakertaistuu tai kaksinkertaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika paska sijoittaja saa olla jos noin paljon pääomaa tarvitsee. tuolla omaisuudella saa verojen jälkeen sellaisen 120 000 euron vuosituoton helposti. Monet eivät saa tuon vertaa palkkaa vuodessa ja asuvat velkaisessa asunnossa.
Ohis. Suomiverotuksella
$ bc -l
120000 * (1 - 0.34)
79200.00
./12
6600.00
6600 euroa kuussa käteen on susta paljon?
Kyllä tuolla pärjää, mutta ei sillä vielä oloaan rikkaaksi tunne. Olen konsulttina tehnyt työtä ja saanut kuussa enemmän palkkaa, josta käteen jäi tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Suomiverotuksella
$ bc -l
120000 * (1 - 0.34)
79200.00./12
6600.006600 euroa kuussa käteen on susta paljon?
Kyllä tuolla pärjää, mutta ei sillä vielä oloaan rikkaaksi tunne. Olen konsulttina tehnyt työtä ja saanut kuussa enemmän palkkaa, josta käteen jäi tuon verran.
Elättää itsensä ja kokea olonsa rahallisesti rikkaaksi voivat tai ovat eri asioita.
Ohis kans.
Suurin osa häviää sijoittamisessa eikä voita. Vain kylmäpäiset voittavat. On ihan fakta juttu että ihimnen tekee keskimäärin aina väärin päin. Myy silloin kun pitäisi ostaa. Juuri tähän jyrkät kurssilaskut perustuvatkin. Siis pelkoon kun pääoma hupenee aina kun omistuksiaan katselee. Sitten joku päivä menee hermot ja lykkää omistuksensa laitaan myyntii....hinnalla millä hyvänsä:)
... ja siinä se "tuotoilla eläminen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Suomiverotuksella
$ bc -l
120000 * (1 - 0.34)
79200.00./12
6600.006600 euroa kuussa käteen on susta paljon?
1) ensinnäkin se summa oli 120 000 verojen jälkeen eli mitä tuo kerroin 1-0.34 tuossa tekee?
2) ja vaikka olisi ennen veroja niin 6600 €/kk reilusti enemmän mitä 90% väestöstä saa bruttona
Joten kyllä se kaikilla mittareilla aika paljon on, ja minä kyllä tuntisin itseni rikkaaksi jos ihan kumman tahansa saisin kuussa käteen. Ei sillä huvijahteja ostelis, mutta eipä ihmisillä kuitenkaan niin hirveet tarpeet kokoajan ole.
Ja kyllä minäkin olen saanut yli 2500€ tuntipalkkaa yrittäjänä ollessani, mutta eipä se koko totuus ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan yhtiövastikkeen saan maksettua (200-300 eur/kk) sekä ruokaa ja välttämättömimmät vaatteet, pesuaineet ym. ostettua, niin sellaisella summalla pärjään. Alle tonnin kuussa siis. Joku varmaan osaa täällä laskea, millainen summa pitäisi sijoittaa, että osingot tuottaisivat tuon verran. Riittäisikö 150 000 eur/kk?
No tuota jos on vara sijoittaa 150 000 euroa kuukausittain niin en kyllä jaksaisi pihistellä ja kituilla alle tonnin kulutasolla. Sijoita vaikka 140 000 ja käytä 10 000 €/kk elämiseen.
Voi ei, nyt naurattaa :). Tarkoitin siis 150 000 euron omaisuutta kokonaisuudessaan. Millaisia tuloja sillä voisi saada joistain hyvin osinkoja maksavista suomalaisfirmoista?
Eikä se ny oikeasti mitään sijoittamista ole jos hetimiten lähtee elämään singoista... sijoitaminen on nimenomaan se prosessi jossa alotetaan tonnista tai parista ja rakennetaan kohti satoja tuhnaisa ja se eka miljoona ja siitä eteenpäin.