Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###SUURPERHEODOTTAJAT kohti Vappua###

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eilen plussasin, ja lapsia 4 ennestään, s. 94,97,03 ja 05, tämä nuorin ei ole vielä vuottakaan.

Olen ihan sekaisin, koska tämä oli vahinko, enkä voi lakata syyttelemästä itseni, kuinka voin olla näin tyhmä tän ikäisenä. Kroppa oli kovalla rasituksella viimeeksi, ja synnytyksessä tuli komplikaatioita. Pitänee tilata aika lääkärille ja katsoa mitä teen.

Elämä kuljettaa...

2/13 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikolla 20+ mennään ja rakenneultra käyty. Istukka liian alhaalla, mahdollisesti nousee, mutta..

..viimeksi mulla oli kyllä jo tuohon rakenneultraan noussut.

Eli ihan hillitön pelko, et JOS se ei nouse! Leikkausta pelkään niiiin vimmatusti!

No, uus ultra on sit viikolla 28 (muistaakseni). Ja päivät päästänsä täällä peukut pystyssä eletään, et nousis nyt!

Maami+HerttaHenrikki 20+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös valmistaudutaan vappuun, eli juuri laitoin munkkitaikinan tulemaan (leipäkone saa hoitaa alustuksen) ja tenavat puhaltelee ilmapalloja.

Pihahommiin tosiaan sormet syyhyää, mutta tällä mahalla ei paljoa lapionvarressa olla, kun mä en pysty kyykkimäänkään yhtään, kun hirveä paine tulee alapäähän. Pientä haravointia sitten olen tehnyt.

Katsoiko kukaan ohjelmaa 45-minuuttia(tais se se olla), jossa oli varsin suurperhe, eli 12 lasta, joista 8 vielä kotona. Heillä oli kyllä uskonnollinen vakaumus ehkäisyyn, joten voipi perhe vieläkin kasvaa.

Kiva oli kuitenkin katsella ja kuulla miten heillä eleltiin. Oma perhe ei tuntunutkaan enää niin isolta.

Meillähän on isännän kanssa tuo krooninen vauvakuume, mutta kun ikääkin alkaa olemaan, niin eiköhän tämä ole viimeinen. Eli hiukka haikeana välillä mietin tätä raskautta ja yritän nauttia joka hetkestä.

Synnytystäkin jo funtsailen, pitäisi jostakin saada lapsille hoitaja, mutta meillä ei ole ketään ihan lähellä. Onneksi silloin on kesäaika ja monilla lomaa, jospa joku viettäisi osan lomastaan meillä: ))

Täytynee mennä laittamaan pikkuneiti päikkäreille.

Meriaani, 3 poikaa, 1 tyttö ja rv 28+5

Vierailija
4/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan kummiskin onnitella,vaikka oletkin vielä puulla päähän lyötynä ;) se pikkuinen nyt vaan kerta kaikkiaan halus tulla teille ja valitsi vielä itse ajankohdan. Niinhän ne sit loppupeleissä tekevät viis meistä vanhemmista :D Joko olet lääkäriajan saanut?

Mun piti vaan kurkkia kuulumisia,mutta en malttanut olla kirjottamatta,kun näin Nenn:inkin nimen pinossa. Pihalla aivan ihana ilma,joten pakko rientää pihahommiin. Päivällä pidämme leikkimökissä vappukekkerit,siis ihan kohta ;)

Mukavaa vappua kaikille!!!!

Hönttä&murut ja Jesse 22+3

Vierailija
5/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ihana ilma vetänyt ainakin minut pihahommiin. Maha vaan on jo vähän esteenä, ei tullut kasvimaan kääntämisestä tänään mitään... ehkäpä mies ehtisi huomenna apuun, niin voisi pian istuttaa jo salaattia!

Isommat lapset jo odottelevat innoissaan uutta tulokasta, mutta tuo kaksivuotias ei vielä ihan hahmota että pian on kuopuksen paikka menetetty...

Nyt pitää irrottautua tästä koneelta ja mennä nukkumaan, että huomenna jaksaa vähän valmistella vappua! Toivottavasti on hyvä ilma!

Hyviä vointeja

t. kertturuut

Vierailija
6/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä ollaan ja eka järkytys on jo laantunut =) (sehän meni nopeasti).

Se mikä tässä on pelottavaa on se raskausaika ja synnytys, kohtu ei supistunut ja menetin 1.6 litraa verta ja menin nopeasti vuotoshokkiin. Tajuttomuuden rajamailla tunsin jo meneväni tunneliin, se oli tosi rauhaisaa, mutta jälkeenpäin pelottavaa. Kätilö sanoi että tämä oli yleisin kuolinsyy ennenvanhaan ja itseasiassa äidinäitini jäi äidittömäksi syntyessään samasta syystä. Kätilön mukaan tämä vaiva yleensä pahentuu kerta kerralta.

Lääkäriin yritin saada ajan, mutta oli ruuhkaa, soitan tiistaina taas.

Hönttä, tiedätkö kumpi tulee (viitaten tuohon Jesseen =) ).On se jännää olla taas tässä, nyt mies sitten laittaa röörit tukkoon, eli takuuvarmasti viimeinen (ainakin hänen =) ). Jos saan olla terve yritän nauttia. luulen muuten että täältä tulee poika, aivan oireeton raskaus so far, huomenna rv. 5 tulee täyteen. Viimeeksi veikkasin tyttöä ja tyttöhän sieltä tuli =)

Nenn ja 3 tyttöä ja 1 poika ja rv 5

Vierailija
7/13 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suurperheodottaja ilmoittautuu. lapsia talossa nyt 4, joista kolme ikiomaa ja yksi miehen ex-liitosta. rv on aluillaan elikkäs testailtu puolitoista viikkoa sitten plussaa ja muutaman kerran jälkeenkin kun en ota uskoakseni todeksi. lapset talossa nyt murkkuja ja iltatähti 2v. eli tästä tulee sitten välitähti... lisääkin saa tulla aikanaan, mutta uskonnollista syytä ei ole, lapset on vain mun valinta elämälle. Töissäkin on tullut oltua sen verran että saan kunnon päivärahan, mutta kismittää nyt palata " hetkeksi" töihn kun on taas tottunut vuosien tauon jälkeen tähän kotona olemiseen. oma ikä on 32 ja miehen 46, joten hiukan aikaa mietiskelin tuota ikäkysymystä miehen jaksamisen kannalta, mutta tuo vannoi jaksavansa, joten kai tässä pitää sitten vain alkaa uskoa että saamme vauvan :-)

Vierailija
8/13 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kumpi on tulossa, alun pahoinvoinnin perusteella aattelin,että varmaan poika,mutta nyt oon kallistunut enemmän tytön suuntaan ;) Varmaan vaihdan tällä tahdilla vielä pari kertaa mielipidettä ennenku vauva syntyy ;)

Ei ihme,että sua pelottaa tuon kaiken kokemasi jälkeen uusi odotus ja etenkin synnytys! Nyt ne varmaan seuraavatkin sitten tosi tarkasti raskauden etenemistä ja varsinkin sitten synnytystä,kun tietää millanen vuoto sulla viimeeks tuli. Aika hurja määrä :/

Vierailija
9/13 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jymy ilmoittautuu pikaviestillä:

maanantaina 24.4. klo 7:19 meille syntyi pikkuinen (tai meidän perheen mittapuulla aikamoisen iso) tyttövauva, 3620g 51cm, rv 39+2.

Kotiuduttu ollaan torstaiaamuna, ja nyt sitten harjoitellaan miten yhdistää erityisesti 1½-vuotiaan tahtopojan luotsaaminen pikkuvaavin imetys- ja muihin tisseilyhetkiin... Isot pojat mennä viilettää entiseen tapaan.

Synnytys oli helppo ja nopea (kesto 2h 49min, ponnistusta 9min), mutta sen verran hurja taisi kokemus olla että neiti tarvitsi vähän lisähappea rytinän jälkeen. Mutta kaikki näyttäisi nyt olevan hyvin, ja äitikin on vetreä kuin teinityttö!

Palaan linjoille paremmalla ajalla

terveisin Jymy + p/00 p/02 p/04 ja t240406

Vierailija
10/13 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vappua kaikille!

Vierailija
11/13 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, itselläni alkaa huomenna 39 rkv ja synnytys on koko ajan mielessä.

Nenn, tiedän tunteesi. Tämä meidänkin oli melkoinen yllätys ja olin kyllä eka kuukauden ihan pihalla. Nyt jo odotetaan pelon ja ilon sekaisin tuntein synnytystä. Synnytys varmaan menee sinulla erilailla tuon vuodon suhteen, tietävät varautua etukäteen. Laittavat tippaa ja lääkkeet valmiina..Jouduin itsekin käymään pelkopolilla keskustelemassa synnytyksessä kun minulla oli niin raju ja nopea tämä edellinen. Vieläkin pelottaa mutta ei niin lamaannuttavasti. Onnea odotukseen toivon sinulle sydämestäni. Ja tervetuloa muillekin suurperheellisten joukkoon.

tv ruis 38+6 rvk ja 2 tyttöä (96,04) ja pojat (97,99)

Vierailija
12/13 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos ruis1 kannustuksesta. Nyt jo alkaa vähän tottua ajatukseen vaikka kyllähän tämä on aika mahtavaa, kun itse aina toivomani 5 lasta nty voi tulla toteen =)

Hönttä, mulla taas on toisinpäin, alkuraskuden pahoinvointi tarkoittaa tyttöä, sen puuttuminen poikaa =) No saa nähdä. Kunhan on terve kun on siitäkin kokemuksia ettei ole ollut, ja se on niin rankkaa koko perheelle ja varsinkin vauvalle.

Hyvää vappua kaikille!

Vierailija
13/13 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki piileksii? Taitaa olla kevätilmat ajaneet koko porukan ulos.. Vai onko jo uusia vauvoja ilmaantunut? Jymyllä ainakin taisi olla jo vauvan saanti lähellä.

Lumien sulaminen piristi mieltä kyllä kummasti. Ulkohommia on aloiteltu, vaikkei maan tasossa työskentely enää oikein sujukaan. Onneksi meillä on osa kohopenkkejä. Haravoidessakin meinasi tulla pissat housuun jos liikaa innostui!

Kaksi vanhempaa ovat parhaillaan kerhossa ja nuorin päiväunilla, joten jää leppoisaa aikaa vain itselle. Viime viikonloppuna oli kummipojan ristiäiset parin tunnin ajomatkan päässä, joten siinä menikin koko päivä sitten. Sunnuntaina vietimme taas kuopuksen 2v juhlia täällä kotosalla eli lepäilemään en ehtinyt silloinkaan. Täytyy ottaa Vappu hieman rennommin, kroppa rupeaa jo pistämään hanttiin!

Yritetään pitää pinoa pystyssä ja kirjoitella edes pikakuulumisia!

Helminukka, pojat -00, -01 ja -04 ja masukki 29+6