Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko puhua leikkauksesta jos potilasta ei nukuteta?

Vierailija
21.06.2018 |

Eli hänelle laitetaan vain selkäydinpuudutus.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keisarileikkaus tehdään puudutuksessa, niin tämän logiikan mukaan se ei olisi leikkaus ja toisen logiikan mukaan nainen ei olisi synnyttänyt, 🤔 Miten se lapsi on tullut maailmaan?

No kun lapsen isä ja äiti oli silleen.

Vierailija
22/22 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektiot, lonkan ja polven proteesileikkaukaet tehdään puudutuksessa. Isoja leikkauksia ovat.

Saisiko jotain lähdettä tälle? Esim, polvinivelen vaihtaminen sisäiseen proteesiin on niin raju projekti (käytännössä vasaroidaan metallit luun sisään niin että koko potilas heiluu) että varmaan jäisi leikattavalle traumat.

Pienemmät jalka/käsileikkaukset ja sektiot toki tehdään yleisesti ilman nukutusta.

En ole tuo edellinen, mutta menossa kolmen viikon päästä polven tekonivelleikkaukseen. Mulla ei ole nyt skanneria käytettävissä, mutta ihan noissa HUSin Peijaksen sairaalan potilasohjeissa lukee, että leikkaukseni tehdään spinaalipuudutuksessa eikä nukutuksessa. Ja näin sanoi polilla käydessäni myös ortopedi. Tyhmä kun olin, menin netistä hakemaan videoita polven tekonivelleikkauksista Aika rajua ja häijyähän se operaatio on ja entistä enemmän hirvittää, että olen tajuissani koko leikkauksen ajan. Rehellisesti sanottuna voin pahoin jo nyt, vaikka leikkaukseen on vielä kolme viikkoa aikaa. Mutta näillä  mennään. Toipuminen on kuulemma nopeampaa, kun ei nukuteta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla