Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raudasta....(epäluotettava lekuri)

27.04.2006 |

Mulle suositteli lääkäri jo raudan ottamista (15+0) viime viikolla......eivät edes ottaneet hemoglobiinia silloin, ekalla kerralla oli tosi alhainen.

Ihmettelenkin nyt tätä, koska olen joka paikasta lukenut, että ei suositella aloittamista ennen vkoa 20...?

En luota tähän kyseiseen lääkäriin muutenkaan, kyselin Rhesus-tekijöistä, ja selitti minulle että minulla on kaikista yleisin veriryhmä (Ab RH -), ja olen lukenut joka paikasta, että se on kaikista harvinaisin. Minulle sanottiin joskus yhdessä leikkauksessakin että se on harvinainen. Kaiken lisäksi ei osannut edes selittää mitä se rhesus-tekijä oikein tarkoittaa--kyseli vielä paikalla olleelta kandiltakin, muistaako tämä jotain rhesus-tekijästä (ei muistanut)

Että uskallanko luottaa lääkäriin tässä rauta-asiassakaan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan terveydenhoitaja kehotti alottamaan heti kun alkupahoinvointi on ohi ja olo mutenkin helpottaa. Mulla on aika alhaset aina raskauksissa nuo hempat, ihan alle sadan ei oo tainnut mennä, mutta siellä lähellä pahimmillaan.

Kyllä mun käsittääkseni rautaa voi ennen 20 viikkoa syödä, muttei ihan alkuraskaudessa.

Toki mun mielestä se hemppa pitäis kyl tarkistaa ensin, ettei turhan takia syö. Ja miten alhainen on alhainen arvo...

Vierailija
22/22 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb oli 126 (normaalisti mulla 160 tienoilla) Neuvolakortissa lukee Retafer 50mg 1 päivässä. Muistaakseni söin niitä johonkin rv 25 paikkeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla