Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apu reissuvatsaan?

Vierailija
21.06.2018 |

Ärsyttää, kun aina reissussa menee maha ihan kovaksi ja alkaa kertyä ilmaa. Olen kuin ilmapallo. Liikunta usein auttaa vähän, mutta ei kokonaan. Syynä varmaan normaalista arjesta poikkeava ruokavalio ainakin. Harmittaa, kun tuntuu, että puolet reissuilosta on pilalla oikuttelevan mahan takia ja ulkonäkökin on karsea, kun näyttää siltä kuin olisi puolivälissä raskaana. (Mikä on siis totaali ok, jos oikeasti on raskaana!). Ei viitsisi ihan syömättäkään koko reissua olla ja maitohappobakteerit on lähinnä hyvä vitsi.

Kohtalotovereita, jotka keksineet viisastenkiven?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä pitää juoda paljon. Siis paljon. Eikä hiilihapollisia vaan ihan lähdevettä.

Vierailija
2/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä turpoan jo lentokoneessa. Kauhea ummetus iskee, olo on tukala ainakin ensimmäiset neljä päivää. Sitten yleensä helpottaa. Tosin viikonloppureissulla ei paljoa riemua ole tuosta. Olen miettinyt, että ehkä.stressaan lentoa ja reissua jollain tasolla niin paljon että keho sekoaa. Voin tarjota sympatiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin maha oikuttelee tosi helposti, pitää syödä todella säännöllisesti ja tylsästi. Leipä ja etenkin jyvät ja tumma leipä suorastaan myrkkyä. Erehdyin kerran syömään Alku puuroa ja tulin tosi kipeäksi siitä. Pienissä määrin kestää syödä leipää normaalisti, reissussa ei yhtään.

Vierailija
4/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tuttua! Vasta luin tuohon jonkun selityksen, joka johtui koneen ilmanpaineesta ja suolistossa olevan kaasun "turpoamisesta" sen takia. Luulisi, että menisi ohi maassa, mutta ei. Mitähän tälle keksisi. Microlaxit käsilaukkuun? :D

Ap

Vierailija
5/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että ruisleivän puute reissussa on se ummetuksen syy.

Vierailija
6/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että ruisleivän puute reissussa on se ummetuksen syy.

Enpä uskalla ajatellakaan kuinka kipeä olisin, jos menisin ruisleipää reissussa syömään. Maha kun ei kestä sitä kotonakaan.

Ap

Vierailija
7/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ ota maitohappobakteereja, itse niitä söin ennen matkoilla ja maha oli AINA "outo" ---> kerran sitten unohdin ottaa nuo, ja kappas ei mitään "outoja" oireita ollut sillä matkalla.

Kannattaa myös syödä paikallista jugurttia, ei teollisia maistettuja pikkupurkkeja vaan ns. naturel jugurttia, yleensä löytyy hotellin aamiaiselta (ei ihan joka maadta/hotellista, mutta yleensä)

Vierailija
8/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen stressireaktio kai tuo on. Olen viime päivinä turvonnut töissä ja maha pitää kovaa mekkalaa. Ei uskalla syödä oikein mitään. Olen ottanut Disflatyliä ja piereskellyt vapautuneesti omassa huoneessani pahimmat kaasut pois. Tuon lääkkeen ansiosta se onnistuu, muuten tuntuu, että maha vain turpoaa ja ilma ei liiku yrityksistä huolimatta mihinkään. Olen jopa harkinnut jonkinlaista pätkäpaastoa ja etten söisi enää töissä ollenkaan, ruokailu on se joka tuon laukaisee ja aiemmin nuo ruoka-aineet ovat kyllä olleet tässä mielessä "turvallisia."

Vierailija
9/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä pitää juoda paljon. Siis paljon. Eikä hiilihapollisia vaan ihan lähdevettä.

En mä voi reissun päällä juoda paljon. Sitten pitää ravata vessassa koko ajan, eikä niitä ole ihan joka nurkalla kun matkustaa. 

Vierailija
10/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä reissulla auttoi treeni joka toinen aamu. Siis kehonpainolla liikkeet, kuminauha ja porrasreeni. Uiminen myös hyvä. Tuleehan siitä hyvä olo muutenkin, mutta joskus tekis mieli olla ihan vaan lomalla tuostakin.

Vierailija
11/11 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni täysin ilman vaivoja edellinen ulkomaanreissu:

1. Otin muutaman Mikrolaxin mukaan reissuun. Laitoin ne mennessä kosteusvoiteiden ja hammastahnan kanssa samaan Minigrip-pussiin.

2. En syönyt mitään laktoosipitoista, edes vähälaktoosista, ennen reissua tai reissun aikana.

3. Söin kevyesti ja vähähiilihydraattisesti ennen lentomatkoja.