Onko muita, jotka eivät pidä juhannuksesta?
Mitä juhlimista siinä on? Pari kesäpäivää muiden seassa. Puoli Suomea dokaa. Uudetperunatkin on niin nähty. Ei yhtään nappaa. Mitä te, jotka pidätte juhannuksesta, siinä oikein hehkutatte?
Kommentit (27)
Ahdistaa, kun lapsuudessa sai katsella vanhempien kännistä örvellystä. Pitäis keksiä jotkut omat perinteet tms. Päällimmäinen tunne kuitenkin juhlapyhistä on ahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Täällä! Pakkojuhla pahimmillaan. Hampaat irvessä istutaan vesisateessa hyttysten syötävänä kylmällä mökillä ja syödään kärähtänyttä makkaraa. Saunassa ei ole kunnon suihkua vaan tulet ulos hikisempämä ja siten likaisempana kuin sinne mennessä.
Mä en tajua, miksi jotkut luulee, että mökillä ollessa istutaan vesisateessa? Jos sataa, mä ainakin istun mökissä sisällä. Makkaransyöntikään ei ole mikään pakollinen juttu. Mä en syö koskaan makkaraa, en mökillä, enkä himassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tuhansia vuosia vanha keskikesän juhla. Kannattaisi ehkä hieman opetella historiaa.
Tiesittekö muuten, että syntyvyydessä on suurin piikkin 9 kuukautta keskikesän juhlan jälkeen?
Opettele itse historiaa, Se on kaksituhatta vuotta vanha kristittyjen juhla jota vietetään Johannes Kastajan muistoksi. Nukuit uskantunnilla ?
Joku lähde sille, että alkukrisitityt viettivät Johannes Kastajan juhlaa juuri sattumalta samaan aikaan, kun (Pohjois-)Euroopassa vietetään keskikesän juhlaa?
Etkö ole kuullut, että vanhoihin uskontoihin kuuluvat juhlat on korvattu kristillisillä juhlilla?
Joo en ymmärrä noita kyselyjä "mitä teet jussina", miks sitä pitäis mitään tehä.
Juhannus on paras aika ulkomaanmatkoille... minusta Suomen juhannuksen pääsisältö on alkoholi.
Juhannus on ollut ennen vanhaan hieno juhla. Nykyihmisten keskikesän juhlinta on yhtä luonnon saastuttamista ja kaupallista paskaa. On viisaitakin jotka osaavat rentoutua oikein
Nykyään on alkanut juhannus masentaa, kun omissa piireissä se tuntuu olevan vaan pariutuneiden juhla. Perheelliset viettää juhannusta perheensä kesken ja lapsettomat hakeutuvat toisten pariskuntien seuraan, mä ainoana sinkkuna vietän sitten juhannuksen yksin.