Mökin omistajat, tuleeko mökkiä käytettyä vai jääkö alkuhuumaan?
Sain taannoin pienen perinnön jonka turvin saisin hankittua pienen edullisen mökin, siten ettei tarvitsisi ottaa lainaa. Perinnön lisäksi siis purkaisin säästöt (rahastot). Mökki saa olla jossain syrjässäkin.
Olen lapsena ollut paljon mökillä ja se oli ihanaa, mutta sittemmin vanhempieni mökki myytiin ja nyt on mennyt 20v ilman mökkiä.
Miten on, tuleeko siellä käytyä kesästä toiseen ja jaksaako sinne lähteä (jos kohtuu ajomatka esim 1h)? Tää on varmaan nyt monen mielestä lapsellinen kysymys, mutta kysyn siksi kun mulla ei ole mitään kokemusta aikuisena mökkeilystä. On vain lapsena mökkeilystä ja lapsen/nuoren näkökulma on vähän eri.
Jos ostan edukkaan mökin niin sitä tuskin saa myytyä pois (mökit taitaa nuorten silmissä olla passee) joten siellä olisi ”pakko” viihtyä. Miten muille on käynyt jos aloititte mökkihommat aikuisena? (Toki koko elämänsä mökkeilleetkin saa vastata).
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä, että millaisen varustelutason mökin haluaa ja millaisessa viettää aikaa! Itse en esim. puucee mökkeihin lähde. Matka on myös tärkeä, miten pitkiä matkoja haluaa kulkea ja kuinka usein.
Jos mökkeilystä on aikaa ja mietit, että onko muistoissa mukana nostalgiaa, niin vuokraa mökki kesäksi ja kokeile, niin voit saada varmistuksen päätöksellesi suuntaan tai toiseen!
Kertoisitko vielä perustelusi sille, miksi sinulle ei puucee kelpaa?
Kannattaisiko ap vaikka tänä kesänä muutaman kerran vuokrata mökki ja kokeilla, onko siihen hommaan? Vuokraa esim. sellainen, millaista olet suunnitellut ostavasi. Makustele ja tee ostopäätös myöhemmin, esim syksyllä taitaa saada mökkejä edukkaamiin kuin ihan sesongin aikana.
Itselläni on mökkimatka 15 minuuttia ja se olikin kriteerini mökille, että siellä on voitava käydä vaikka joka ilta ja että sieltä myös töissäkäynti onnistuu. Autolla kotoa töihin matkaa noin 5 minuuttia ja mökiltä 10 minuuttia. Tosin autolla käyn töissä vain sadepäivinä. Muulloin työmatka taittuu fillarilla niin kotoa kuin mökiltäkin. Asun koko kesän mökillä ja syksyisin, sekä keväisin viikonloput. Itselleni ei tulisi kuuloonkaan jotkut 3 tunnin mökkimatkat. Toki minä en asukaan pääkaupunkiseudulla.