Saako työtön vielä ostaa uudet kengät kaupasta?
Ja minkä hintaiset? Esim yli 20 euron kengät? Vai onko liikaa vadittu jos haluaa että kengat on ehkät, oikean kokoiset ja mahdollisimmam vähän käytetty?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin pieni paska palkka että ostan kaikki kengät ja vaatteet aina kirpparilta! Sinne vaan kaikki muutkin pieni tuloiset ja työttömät !
Viimeksi kun Spr kirpparilla katsomassa kienkiä, siellä myytiin yhtiä H&M käytettyjä 40 euron hintaan. Sanoivay että vuokra on niin kallista että pitää korottaa hintoja. Menin sitten H&M ja ostin samat kengät hintan 19.90. Miksi siis ostat ylihinnoiteltuja kenkiä kurpparilta kun samoja kenkiä saa puolet halvemmalla kauposta?
No niiltä kirppareilta löytyy myös huomattavasti alkuperäistä hintaa halvemmalla myytäviä tuotteita, eikö se nyt ole itsestäänselvää että kirppareilla kävijät yleensä ostavat juuri niitä?
Spr kirpparit on ihan eri asia. Itse ylläpidän uerään seuran kirpparia ja meillä harvat kengät on yli 5 euroa, ja tuohon viiteen euroon jos menee, pitää olla jo todella hyvät ja lähes käyttämättömät. HM käyttämättömät myin kolmella eurolla, ovh näkyi olevan tarjouksessa 9,90. Kengät menee yllättävän hyvin kaupaksi, vain ne kaikkein huonoimmat ja halvimmat on olleet pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin pieni paska palkka että ostan kaikki kengät ja vaatteet aina kirpparilta! Sinne vaan kaikki muutkin pieni tuloiset ja työttömät !
Viimeksi kun Spr kirpparilla katsomassa kienkiä, siellä myytiin yhtiä H&M käytettyjä 40 euron hintaan. Sanoivay että vuokra on niin kallista että pitää korottaa hintoja. Menin sitten H&M ja ostin samat kengät hintan 19.90. Miksi siis ostat ylihinnoiteltuja kenkiä kurpparilta kun samoja kenkiä saa puolet halvemmalla kauposta?
No niiltä kirppareilta löytyy myös huomattavasti alkuperäistä hintaa halvemmalla myytäviä tuotteita, eikö se nyt ole itsestäänselvää että kirppareilla kävijät yleensä ostavat juuri niitä?
Entä jos on niin kranttu ja tarkka että haluaa juuri oikean kokoiset kengät, ei liian isot eikä liian pienet? Itsellä on ongelma etten koskaan löydä sopivia kenkiä kirppareilta ja silloin kun onnistun löytämään niin niistä on joko pohja puoliksi irti tai päivä paistaa jo pohjan läpi. Se että käskee toisen ostamaan kengät kirpparilta on suoraan pelkkää kettuilua toisen kustannuksella. Itse olen leipääntynyt tähän kehotukseen niin, että aina kun joku esittää mulle kyseisen "neuvon" niin alkaa ketuttamaan.
Sukulainen ihmetteli, kun työttömäksi jäätyäni Kela kustantaa hammasproteesini. Hänen mielestään minun pitäisi hakea hampaattomana töitä ja maksaa proteesit itse. Ymmärrän kyllä pointin, mutta kuka palkkaa hampaatonta naista töihin? ( Sairaus vei hampaani).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on niin kranttu ja tarkka että haluaa juuri oikean kokoiset kengät, ei liian isot eikä liian pienet? Itsellä on ongelma etten koskaan löydä sopivia kenkiä kirppareilta ja silloin kun onnistun löytämään niin niistä on joko pohja puoliksi irti tai päivä paistaa jo pohjan läpi. Se että käskee toisen ostamaan kengät kirpparilta on suoraan pelkkää kettuilua toisen kustannuksella. Itse olen leipääntynyt tähän kehotukseen niin, että aina kun joku esittää mulle kyseisen "neuvon" niin alkaa ketuttamaan.
Liian isoja kenkiä ei ole olemassa, on vain liian pieniä kenkiä. Laita useampi sukka jalkaan, niin ne kengät sopii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä sitten osta kirpparilta, ei kukaan pakota. En minä kyllä nähnyt mitään kettuilua tuossa kommentissa jossa joku kertoi itse käyvänsä kirpparilla ja kehotti muitakin sinne.
Kesällä ei tarttee kenkiä, talvella voi askarrella itselleen hupikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi?
No kun otin adian vain puheeksi yhden lähisukulaisen kanssa, että pitäisi ostaa uudet kengät kun edelliset ja ainoat kengät jajoaaa jo kääsiin. Siitä tämä sai jonkun hepuli kohtauksen ja alkoi mäkättämään että vasta ostin uudet kengät viisivuotta sitten ja mieten oon hirveeän kauhea tuhlari. Sitten puhee siirtyi työttömyyteen ja rahatilanteeseeni, jota tämä sukulainen yritti käyttää lyömäaseena. Se satutti ja laittoi ajatyelemaan, onko tuöttömän enään ollenkaan sallittua ostaa kenkiä kaupasta vai joko sekin on nykyään kiellettyä.
Ap
Jos Juhanalta ja Susannalta kysyttäis niin ei saa. Turhaa pröystäilyä ja selkeä merkki siitä, että työttömälle maksetaan liikaa tukia.
En osta kirpparilta kenkiä. Niitä ei saa pestyä ja niistä voi saada ties minkä kynsisienen tai jalkasilsan. Ja niihin lääkkeisiin sitten meniskin rahaa ja aikaa. Ei kiitos. Lisänä vielä se, että kengät on jo muotuoutuneet edellisen omistajan jalkoihin sopiviksi. Siinä voi mennä omat jalat pilalle kun kulkee toisten linttaan astutuilla kengillä.
Ohis, mutta ostin kirpparilta kivat ja halvat kengät. Sain jalkasienen . Tästä asiasta ei paljon huudella.
Et sinä mitään rahaa tarvitse.
Tee käytetystä autonrenkaasta sandaalit mattoveitsellä. Syksyn tullen voit sujauttaa jalkoihin käyteyt muovipussit, talvella voit kiepauttaa jalkoihin jotakin kangaskudetta mitä vaan sattuu olemaan.
Ilmainen säästövinkki kaikille av:n työttömille ja muillekin loisille, olkaa hyvät. 🌼
Vierailija kirjoitti:
En osta kirpparilta kenkiä. Niitä ei saa pestyä ja niistä voi saada ties minkä kynsisienen tai jalkasilsan. Ja niihin lääkkeisiin sitten meniskin rahaa ja aikaa. Ei kiitos. Lisänä vielä se, että kengät on jo muotuoutuneet edellisen omistajan jalkoihin sopiviksi. Siinä voi mennä omat jalat pilalle kun kulkee toisten linttaan astutuilla kengillä.
Muttä työttömien ja muiden vähävaraisten ihmisten kuitenkin kannattaa ostaa kengät kirppareilta sillä siltä saa hyviä kenkiä edulliseen hintaan. Edullisempaan hintaa kuin kaupasta eikä tarvitse ottaa sitä pikavippiä kenkäostoksia varten.
ei saa ostaa
prismasta saa muovikenkiä vitosella
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta ostin kirpparilta kivat ja halvat kengät. Sain jalkasienen . Tästä asiasta ei paljon huudella.
Samaa olin sanomassa, mutta itse sain kengistä papilloomaviruksen joka tunnetaan myös kondyloomana. Jalkapohjan syylät on todella kivuliaat ja haittaa muumuassa kävelemistä, ja eilen huomasin että käteenkin on alkanut ilmestymään syyliä.
Kengät ja päällystakki investointeja jotka sitten toisilla ovat hupparia ja verkkareita sekä keinonahka lenkkareita.
Omalla rahalla voi ostaa mitä haluaa:)
Tottakai saa vaikka helppoa ei olekaan. Kysymys on sinänsä ajankohtainen koska tarvitsen uudet kengät mutta ei olisi millään varaa. Ostan mieluummin yhdet hyvät kengät kerran 3 vuodessa kuin joka vuosi yhdet halvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttä työttömien ja muiden vähävaraisten ihmisten kuitenkin kannattaa ostaa kengät kirppareilta sillä siltä saa hyviä kenkiä edulliseen hintaan. Edullisempaan hintaa kuin kaupasta eikä tarvitse ottaa sitä pikavippiä kenkäostoksia varten.
Miehille ei ole tarjontaa. Kaupastakin on todella vaikeaa löytää jalkaan sopivia kenkiä.
Mä ymmärrän aloittajaa.
Itsekin olen ollut pitkiä aikoja työtön, nyt sain 6 kk pestin, joka melkoisella varmuudella kyllä loppuu koeaikana.
Tiedän mitä on pelätä kenkien hajoamista ja esim sitä, että uusia lenkkareita ei pysty ostamaan. Vanhat rikki sivuista ja pohja haperoituu. Olin onneni kukkuloilla, kun XXL myi viime keväänä Nikejä 45 eurolla. Sain sellaiset. Nyt käytän niitä harkiten. Esim en mene maastoon, koska kangas alkaa hajoilla varvuista sun muista, enkä käytä sateella.
Työtön ei oikein onnistu ostamaan uusia kenkiä kaupasta, siis sellaisia jotka kestäisivät edes pari vuotta. Noita Crocksin tyyppisiä sämpylöitä käytetään juuri siksi, että maksavat n 7 e. Haaveilin viime talvena pitkistä nahkasaappaista, mutta en saanut niitä. Kierrätyskeskuksesta löysin jotkut, jotka eivät sovi jaloilleni kuitenkaan, eivät kyllä maksaneetkaan kuin abt 6 e.
Ei saa työtön kaupasta kenkiä. Kiinakaupasta voi jotain saada, mutta yleensä ne on keinonahkaa tai kangasta.
Olen pahoillani.
Työtön saa kengät hankittua, kun on rahaa säästössä.
Korea rouva minkkiturkissaan Stockmannilla saattaa olla työtön työnhakija.